1. Criterii curriculare
Publicul - țintă vizat: profesori debutanți care predau disciplinele din aria curriculară ”Limbă și comunicare – limbi moderne”
Justificare:
Perfecționarea pregătirii profesorilor debutanți din județul Vâlcea în vederea participării la concursul pentru ocuparea posturilor în învățământul preuniversitar este o prioritate a politicii educaționale actuale. Conținuturile prezentate în cadrul modulelor tematice vor fi aplicate în conformitate cu Legea educației naționale nr.1/ 2011 și cu programele pentru susținerea examenelor naționale de definitivare în vigoare.
Durata: 24 ore
Curriculum-ul programului
a. Competențe vizate:
- utilizarea documentelor școlare reglatoare;
- cunoașterea și aplicarea instrumentelor de lucru specifice proiectării didactice
- formarea abilităților de corelare a proiectării didactice cu evaluarea;
- dezvoltarea abilității de abordare trans disciplinară a lecțiilor;
- aplicarea modelului comunicativ-funcțional în toate domeniile disciplinei
b. Forma de organizare a programului: webinarii sincron față în fața și teme offline
c. Platforma educațională utilizată: Casa Corpului Didactic Vâlcea - G Suite for Education;
d. Planificarea pe module tematice:
Nr. crt. |
Modul tematic |
Total ore |
Teorie |
Aplicatii |
Evaluare |
1 |
Componentele Curriculumului Naţional |
4 |
1 (webinar față în față) |
3 (o oră webinar față în față + două ore asincron/ tema classroom) |
- |
2 |
Proiectarea didactică – de la concept la realizare practică |
4 |
1(webinar față în față) |
3 (o oră webinar față în față + două ore asincron/ tema classroom) |
- |
3 |
Elemente de metodică și didactica disciplinei |
4 |
1(webinar față în față) |
3 (o oră webinar față în față + două ore asincron/ tema classroom) |
- |
4 |
Evaluarea și formele sale. Itemi de evaluare. Testul docimologic |
4 |
1(webinar față în față) |
3 (o oră webinar față în față + două ore asincron/ tema classroom) |
- |
5 |
Comunicarea didactică - soluții de prevenire și depășire a blocajelor în comunicare |
4 |
1 (webinar față în față) |
3 (o oră webinar față în față + două ore asincron/ tema classroom) |
- |
6 |
Managementul carierei didactice |
2 |
1 (webinar față în față) |
|
1 ora (tema asincron/ chestionar classroom) |
7 |
Evaluare finală |
2 |
|
|
2 (webinar față în față) |
|
Total |
24 |
6 |
15 |
3 |
e. Calendarul programului
Ziua |
Interval orar |
Tema |
Tip activitate |
I (4h)
|
08.00 - 10.00
|
Componentele Curriculumului Naţional |
Teorie + aplicații (webinar față în față) |
10.00 - 12.00
|
Componentele Curriculumului Naţional |
două ore asincron/ tema classroom |
|
II (4h) |
08.00 - 11.00
|
Proiectarea didactică – de la concept la realizare practică |
Teorie + aplicații (webinar față în față) |
10.00 - 12.00
|
Proiectarea didactică – de la concept la realizare practică |
două ore asincron/ tema classroom |
|
III (4h) |
08.00 - 10.00
|
Elemente de metodică și didactica disciplinei |
Teorie + aplicații + evaluare (webinar față în față) |
10.00 - 12.00
|
Elemente de metodică și didactica disciplinei |
două ore asincron/ tema classroom |
|
IV (4h) |
08.00 - 11.00
|
Evaluarea și formele sale. Itemi de evaluare. Testul docimologic |
Teorie + aplicații (webinar față în față) |
10.00 - 12.00
|
Evaluarea și formele sale. Itemi de evaluare. Testul docimologic |
două ore asincron/ tema classroom |
|
V (6h) |
08.00– 11.00
|
Comunicarea didactică - soluții de prevenire și depășire a blocajelor în comunicare Managementul carierei didactice |
Aplicații (webinar față în față) |
11.00 - 14.00
|
Comunicarea didactică - soluții de prevenire și depășire a blocajelor în comunicare Managementul carierei didactice |
trei ore asincron/ tema classroom |
|
VI (2h) |
09.00– 11.00 |
Evaluare finala |
Evaluare (webinar față în față) |
f. Modalităţi de evaluare
Evaluare teorie |
Evaluare aplicaţii |
Evaluare finală |
Prezenţa şi gradul de implicare în sarcinile stabilite în webinariile sincron față în față și finalizarea temelor offline. |
Finalizarea temelor offline, calitatea rezultatelor activităţii și profunzimea competențelor formate participanților la curs. |
Prezentarea unei teme din portofoliul individual al cursantului. |
STRUCTURA PORTOFOLIULUI DE EVALUARE:
ü Proiectul unității de învățare
ü Proiect didactic (cu resurse online)
ü Test de evaluare (3 categorii de itemi)
2. Resurse umane
a. Formatori implicați:
- prof. Barangă Simona, profesor limba engleză, inspector școlar, grad didactic I, certificat Formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
- prof. Gheorghe Magdalena – profesor limba franceză, inspector școlar, grad didactic I, certificat Formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
- prof. Militaru Magdalena, profesor limba engleză, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
- prof. Udrea Mihaela, profesor limba franceză, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
b. Coordonatorul programului: profesor metodist CCD Șandru Valeria
1. Criterii curriculare
Publicul - țintă vizat: profesori debutanți care predau disciplinele din aria curriculară ”Limbă și comunicare”
Justificare:
Perfecționarea pregătirii profesorilor debutanți din județul Vâlcea în vederea participării la concursul pentru ocuparea posturilor în învățământul preuniversitar este o prioritate a politicii educaționale actuale. Conținuturile prezentate în cadrul modulelor tematice vor fi aplicate în conformitate cu Legea educației naționale nr.1/ 2011 și cu programele pentru susținerea examenelor naționale de definitivare în vigoare.
Durata: 24 ore
Curriculum-ul programului
a. Competențe vizate:
- utilizarea documentelor școlare reglatoare;
- cunoașterea și aplicarea instrumentelor de lucru specifice proiectării didactice
- formarea abilităților de corelare a proiectării didactice cu evaluarea;
- dezvoltarea abilității de abordare trans disciplinară a lecțiilor;
- aplicarea modelului comunicativ-funcțional în toate domeniile disciplinei
b. Forma de organizare a programului: webinarii sincron față în fața și teme offline
c. Platforma educațională utilizată: Casa Corpului Didactic Vâlcea - G Suite for Education;
d. Planificarea pe module tematice:
Nr. crt. |
Modul tematic |
Total ore |
Teorie |
Aplicatii |
Evaluare |
1 |
Componentele Curriculumului Naţional |
4 |
1 (webinar față în față) |
3 (o oră webinar față în față + două ore asincron/ tema classroom) |
- |
2 |
Proiectarea didactică – de la concept la realizare practică |
4 |
1(webinar față în față) |
3 (o oră webinar față în față + două ore asincron/ tema classroom) |
- |
3 |
Elemente de metodică și didactica disciplinei |
4 |
1(webinar față în față) |
3 (o oră webinar față în față + două ore asincron/ tema classroom) |
- |
4 |
Evaluarea și formele sale. Itemi de evaluare. Testul docimologic |
4 |
1(webinar față în față) |
3 (o oră webinar față în față + două ore asincron/ tema classroom) |
- |
5 |
Comunicarea didactică - soluții de prevenire și depășire a blocajelor în comunicare |
4 |
1 (webinar față în față) |
3 (o oră webinar față în față + două ore asincron/ tema classroom) |
- |
6 |
Managementul carierei didactice |
2 |
1 (webinar față în față) |
|
1 ora (tema asincron/ chestionar classroom) |
7 |
Evaluare finală |
2 |
|
|
2 (webinar față în față) |
|
Total |
24 |
6 |
15 |
3 |
e. Calendarul programului
Ziua |
Interval orar |
Tema |
Tip activitate |
I (4h)
|
08.00 - 10.00
|
Componentele Curriculumului Naţional |
Teorie + aplicații (webinar față în față) |
10.00 - 12.00
|
Componentele Curriculumului Naţional |
două ore asincron/ tema classroom |
|
II (4h) |
08.00 - 11.00
|
Proiectarea didactică – de la concept la realizare practică |
Teorie + aplicații (webinar față în față) |
10.00 - 12.00
|
Proiectarea didactică – de la concept la realizare practică |
două ore asincron/ tema classroom |
|
III (4h) |
08.00 - 10.00
|
Elemente de metodică și didactica disciplinei |
Teorie + aplicații + evaluare (webinar față în față) |
10.00 - 12.00
|
Elemente de metodică și didactica disciplinei |
două ore asincron/ tema classroom |
|
IV (4h) |
08.00 - 11.00
|
Evaluarea și formele sale. Itemi de evaluare. Testul docimologic |
Teorie + aplicații (webinar față în față) |
10.00 - 12.00
|
Evaluarea și formele sale. Itemi de evaluare. Testul docimologic |
două ore asincron/ tema classroom |
|
V (6h) |
08.00– 11.00
|
Comunicarea didactică - soluții de prevenire și depășire a blocajelor în comunicare Managementul carierei didactice |
Aplicații (webinar față în față) |
11.00 - 14.00
|
Comunicarea didactică - soluții de prevenire și depășire a blocajelor în comunicare Managementul carierei didactice |
trei ore asincron/ tema classroom |
|
VI (2h) |
09.00– 11.00 |
Evaluare finala |
Evaluare (webinar față în față) |
f. Modalităţi de evaluare
Evaluare teorie |
Evaluare aplicaţii |
Evaluare finală |
Prezenţa şi gradul de implicare în sarcinile stabilite în webinariile sincron față în față și finalizarea temelor offline. |
Finalizarea temelor offline, calitatea rezultatelor activităţii și profunzimea competențelor formate participanților la curs. |
Prezentarea unei teme din portofoliul individual al cursantului.
|
STRUCTURA PORTOFOLIULUI DE EVALUARE:
ü Proiectul unității de învățare
ü Proiect didactic (cu resurse online)
ü Test de evaluare (3 categorii de itemi)
2. Resurse umane
a. Formatori implicați:
- prof. Udrescu Ana-Maria, profesor limba și literatura română, inspector școlar, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA)
- prof. Olariu Mariana Mirela, profesor limba și literatura română, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA)
b. Coordonatorul programului: profesor metodist CCD Șandru Valeria
Ministerul Educației, în calitate de beneficiar, implementează, în parteneriat, proiectul necompetitiv sistemic POCU/904/6/25, cod SMIS 146587 - Profesionalizarea carierei didactice - PROF, în conformitate cu precizările din Contractul de finanțare nr. 32811/31.03.2021.
Prin intervenția sistemică realizată prin proiectul PROF, Ministerul Educației regândește sistemul formării profesionale pentru cariera didactică, intervenind, atât la nivelul formării inițiale - prin stagiile practice - cât și la nivelul formării continue, prin crearea de comunități de învățare și de rute flexibile de acces și de evoluție în carieră. Atât partea practică a formării inițiale, cât și formarea continuă a cadrelor didactice, ca dezvoltare profesională, se fac în formatul comunității de învățare, prin bazele de practică pedagogică - BPP- consorții școlare care reunesc, sub coordonarea unei școli de aplicație, diverse tipuri de unități de învățământ.
Rolul profesorului mentor, în cadrul unei comunități de învățare, construite, pentru început, în structura bazei de practică pedagogică, devine foarte important. Acesta identifică nevoia de formare, susține, mediază, validează și diseminează formarea, pe baza standardelor de formare asociate profilului de formare al profesorului.
Formarea continuă se întâmplă în școală, pe sistemul practicii pedagogice, nu în afara ei, nu prin scoaterea profesorilor de la cursuri și/sau prin plasarea lor în contexte de învățare externe procesului de învățământ și implică relația profesor-elev, pe un model de tip peer-learning, în sistem blended-learning.
Componenta digitală a procesului didactic este, de asemenea, foarte importantă, în asigurarea mentoratului de carieră didactică.
Obiectivul general
Asigurarea mentoratului profesional pe durata întregii cariere didactice, în sistemul de învățământ preuniversitar, prin crearea unui sistem național coerent și fiabil de formare profesională și de dezvoltare a competenței didactice, ca formare psihopedagogică, necesare ocupării și exercitării unei funcții didactice precum și obținerii performanței pedagogice în învățământul preuniversitar din România, în activitatea de predare/formare și în activitatea de management educațional, în contextul procesului global de digitalizare a sistemelor de educație.
Formatori: formatori acreditați ME, profesori mentori
Înscriere: organizat în cadrul proiectului ” Profesionalizarea carierei didactice” - PROF, implementat de Ministerul Educației la nivel național.
Coordonator program: director CCD Luca Adrian
Ministerul Educației, în calitate de beneficiar, implementează, în parteneriat, proiectul necompetitiv sistemic POCU/904/6/25, cod SMIS 146587 - Profesionalizarea carierei didactice - PROF, în conformitate cu precizările din Contractul de finanțare nr. 32811/31.03.2021.
Prin intervenția sistemică realizată prin proiectul PROF, Ministerul Educației regândește sistemul formării profesionale pentru cariera didactică, intervenind, atât la nivelul formării inițiale - prin stagiile practice - cât și la nivelul formării continue, prin crearea de comunități de învățare și de rute flexibile de acces și de evoluție în carieră. Atât partea practică a formării inițiale, cât și formarea continuă a cadrelor didactice, ca dezvoltare profesională, se fac în formatul comunității de învățare, prin bazele de practică pedagogică - BPP- consorții școlare care reunesc, sub coordonarea unei școli de aplicație, diverse tipuri de unități de învățământ.
Rolul profesorului mentor, în cadrul unei comunități de învățare, construite, pentru început, în structura bazei de practică pedagogică, devine foarte important. Acesta identifică nevoia de formare, susține, mediază, validează și diseminează formarea, pe baza standardelor de formare asociate profilului de formare al profesorului.
Formarea continuă se întâmplă în școală, pe sistemul practicii pedagogice, nu în afara ei, nu prin scoaterea profesorilor de la cursuri și/sau prin plasarea lor în contexte de învățare externe procesului de învățământ și implică relația profesor-elev, pe un model de tip peer-learning, în sistem blended-learning.
Componenta digitală a procesului didactic este, de asemenea, foarte importantă, în asigurarea mentoratului de carieră didactică.
Obiectivul general
Asigurarea mentoratului profesional pe durata întregii cariere didactice, în sistemul de învățământ preuniversitar, prin crearea unui sistem național coerent și fiabil de formare profesională și de dezvoltare a competenței didactice, ca formare psihopedagogică, necesare ocupării și exercitării unei funcții didactice precum și obținerii performanței pedagogice în învățământul preuniversitar din România, în activitatea de predare/formare și în activitatea de management educațional, în contextul procesului global de digitalizare a sistemelor de educație.
Formatori: formatori acreditați ME, profesori mentori
Înscriere: organizat în cadrul proiectului ” Profesionalizarea carierei didactice” - PROF, implementat de Ministerul Educației la nivel național.
Coordonator program: director CCD Luca Adrian
Ordin acreditare OME nr. 3673/ 02.05.2022
Grup ţintă: directori și directori adjuncți care au promovat concursul și conduc unități de învățământ care au în componență clase de nivel primar și/sau gimnazial.
Nr. credite 12 CPT
Nr. ore formare 50
Tip formare Blended Learning
Competenţe vizate
1. Identificarea elementelor de noutate din curriculumul național centrat pe competențe și a principalelor implicații asupra activității manageriale.
2. Coordonarea procesului de management eficient al curriculumului într-o școală care învață, utilizând strategii inovative, adaptate la nevoile elevilor și centrate pe utilizarea noilor tehnologii pentru facilitarea
Învățării.
3. Construirea unor strategii eficiente de monitorizare și evaluare a implementării curriculumului la nivelul școlii, valorificând resursele comunității de învățare
Programul de formare cuprinde două module:
Modulul 1. Un Nou Curriculum național pentru învățământul primar și gimnazial – conceptualizări necesare
Modulul 2. Management de curriculum eficient la nivelul școlii și al clasei
Formatori: prof. Pleșea Adina Cristina, prof. Lăcraru Laura Marilena, prof. metodist CCD Șandru Valeria
Înscriere: Se derulează numai în cadrul proiectului POCU CRED cod SMIS 2014+:118327 - Curriculum relevant, educație deschisă pentru toți – beneficiar Ministerul Educației Naționale
Coordonator program: director CCD Luca Adrian