1. Criterii curriculare
Publicul țintă vizat: cadre didactice din învățământul preuniversitar , personal auxiliar
Justificarea ofertei:
Înţelegerea şi aplicarea conceptului de educaţie antreprenorială este important atât pentru cadrele didactice dar mai ales pentru elevi. Spiritul antreprenorial și abilitățile manageriale sunt importante în actualul context socio – economic. Raportarea la principiile și regulile de prelucrare a datele personale statuate în Regulamentul UE 2016/ 679 al Parlamentului European.
Durata: 24 ore
Curriculum-ul programului:
a. Competenţe vizate:
1. Utilizarea metodelor participative, creativ - interactive în procesul de învățare.
2. Identificarea principiilor și regulilor de prelucrare a datele personale conform legislației în vigoare
3. Dezvoltarea comportamentului competitiv şi rational, promovarea imaginii profesionale.
b. Forma de organizare a programului: webinarii sincron față în față și teme offline
c. Platforma educațională utilizată: Casa Corpuilui Didactic Vâlcea - Gsuite for Education;
d. Planificarea modulelor tematice:
Module |
Total ore |
Teorie |
Aplicaţii |
Evaluare |
Tema 1 Delimitări conceptuale ale terminologiei specifice educației financiare și antreprenoriale |
2 (webinar sincron online) |
1 (webinar față în față) |
1(webinar față în față) |
- |
Tema 2 Metode didactice tradiţionale şi moderne utilizate in educația antreprenorială |
4 (online mixt) |
2 (webinar față în față) |
2 (teme offline) |
- |
Tema 3 Firme de exercițiu. Portretul profesorul antreprenor
|
6 (online mixt) |
2 (webinar față în față) |
4 (teme offline) |
- |
Tema 4 Respectarea principiilor și regulilor de prelucrare a datele personale conform legislației în vigoare |
2 (webinar sincron online) |
|
2 (webinar față în față) |
- |
Tema 5 Aplicații practice e-learning |
8(online mixt) |
2 (webinar față în față) |
5 (teme offline) |
1 (offline) |
Evaluare finala |
2 (webinar sincron online) |
- |
- |
2 (webinar față în față) |
Total |
24 |
7 |
14 |
3 |
e. Calendarul programului
Ziua |
Interval orar |
Tema |
Tip activitate |
I (6h) |
08.00 - 10.00
10.15 - 12.15 12,30 – 14,30 |
Tema 1 Delimitări conceptuale ale terminologiei specifice educației financiare și antreprenoriale Tema 2 Metode didactice tradiţionale şi moderne utilizate in educația antreprenorială |
Teorie + aplicații (webinar față în față)
Aplicații (teme offline) |
II (6h) |
08.00- 10.00 10.15- 14.15 |
Tema 3 Firme de exercițiu. Portretul profesorul antreprenor
|
Teorie + aplicații (webinar față în față) Aplicații (teme offline) |
III (4h) |
08.00-10.00
10.15 - 12.15 |
Tema 4 Respectarea principiilor și regulilor de prelucrare a datele personale conform legislației în vigoare |
Teorie + aplicații (webinar față în față)
|
IV (6h) |
8,00 – 14,00 |
Tema 5 Aplicații practice e-learning |
Aplicații (teme offline) |
V (2h) |
09.00– 11.00 |
Evaluare finala |
Evaluare (webinar față în față) |
f. Modalități de evaluare
Evaluare pe parcurs teorie |
Evaluare pe parcurs aplicaţii |
Evaluare finală |
Prezenţa şi gradul de implicare în sarcinile stabilite în webinariile sincron față în față și finalizarea temelor offline. |
Finalizarea temelor offline, calitatea rezultatelor activităţii și profunzimea competențelor formate participanților la curs. |
Prezentarea unei teme din portofoliul individual al cursantului.
|
Structura portofoliului de evaluare:
1. Elaborarea unei ”Firme de exercițiu” ținând cont de specificul clasei de aplicație și de particularitățile de vârstă ale elevilor.
2. Prezentarea unei aplicații online pentru utilizarea în secvența de evaluare la clasa online.
3. Elaboraea unei fișe de activități specifice aplicațiilor financiare de la clasă.
2. Resurse umane
a. Formatori implicaţi:
- prof. Andreianu Mihaela, inspector școlar general, grad didactic I, certificat formator acreditat ANPC, adeverință formator CCD Vâlcea
- prof. Luca Adrian – profesor doctor filosofie, director CCD, grad didactic I, certificat Formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea, formator/ consilier ARACIP
- Prof. Şandru Valeria – profesor metodist al Casei Corpului Didactic Vâlcea, profesor economie, Google APS trainer, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea;
- Prof. Din Maria Andreea – profesor învățământ primar, Școala Gimnazială Anton Pann, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC( CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea;
b. Coordonatorul programului: profesor metodist CCD Ciobanu Dumitru
1. Criterii curriculare:
Publicul ţintă vizat: cadre didactice , personal auxiliar
Justificarea ofertei: idealul educațional al școlii românești constă în dezvoltarea liberă, integrală și armonioasă a individualității umane și dezvoltarea personală și profesională și în evoluția în carieră. Formarea continuă a cadrelor didactice reprezintă activități care au ca scop dezvoltarea competențelor, cunoștințelor și expertizei modulare.
Durata : 24 ore
Competenţe vizate:
1. Dezvoltarea competenţelor în domeniul de specializare corespunzător funcţiei didactice ocupate, precum şi în domeniul psihopedagogic şi metodic.
2. Extinderea competenţelor transversale privind interacţiunea şi comunicarea cu mediul social şi cu mediul pedagogic.
3. Responsabilizarea privind organizarea, conducerea şi îmbunătăţirea performanţei strategice a grupurilor profesionale, autocontrolul şi analiza reflexivă a propriei activităţi şi altele.
b. Forma de organizare a programului: webinarii sincron fata în fața și teme offline
c. Platforma educațională utilizată: Casa Corpului Didactic Vâlcea - Gsuite for Education
d. Planificarea modulelor tematice
Module |
Total ore |
Teorie |
Aplicaţii |
Evaluare |
Tema 1 Informarea privind cariera |
2 (webinar sincron online) |
1 (webinar față în față) |
1(webinar față în față) |
- |
Tema 2 Consilierea și educarea (pentru carieră) |
4 (online mixt) |
2 (webinar față în față) |
2 (teme offline) |
- |
Tema 3 Evoluția în carieră prin definitivarea în învățământ și obținerea gradelor didactice |
6 (online mixt) |
2 (webinar față în față) |
4 (teme offline) |
- |
Tema 4 Planul de dezvoltare profesională |
2 (webinar sincron online) |
|
2 (webinar față în față) |
- |
Tema 5 Instrumente de lucru pentru realizarea planului de dezvoltare profesională |
8(online mixt) |
2 (webinar față în față) |
5 (teme offline) |
1 (offline) |
Evaluare finala |
2 (webinar sincron online) |
- |
- |
2 (webinar față în față) |
Total |
24 |
7 |
14 |
3 |
e. Calendarul programului
Ziua |
Interval orar |
Tema |
Tip activitate |
I (6h) |
08.00 - 10.00 10.15 - 12.15 12,30 – 14,30 |
Tema 1 Informarea privind cariera Tema 2 Consilierea și educarea (pentru carieră) |
Teorie + aplicații (webinar față în față) Aplicații (teme offline) |
II (6h) |
08.00- 10.00 10.15- 14.15 |
Tema 3 Evoluția în carieră prin definitivarea în învățământ și obținerea gradelor didactice |
Teorie + aplicații (webinar față în față) Aplicații (teme offline) |
III (4h) |
08.00-10.00
10.15 - 12.15 |
Tema 4 Planul de dezvoltare profesională |
Teorie + aplicații (webinar față în față)
|
IV (6h) |
8,00 – 14,00 |
Tema 5 Instrumente de lucru pentru realizarea planului de dezvoltare profesională |
Aplicații (teme offline) |
V (2h) |
09.00– 11.00 |
Evaluare finala |
Evaluare (webinar față în față) |
f. Modalități de evaluare
Evaluare pe parcurs teorie |
Evaluare pe parcurs aplicaţii |
Evaluare finală |
Prezenţa şi gradul de implicare în sarcinile stabilite în webinariile sincron față în față și finalizarea temelor offline. |
Finalizarea temelor offline, calitatea rezultatelor activităţii și profunzimea competențelor formate participanților la curs. |
Prezentarea unei teme din portofoliul individual al cursantului.
|
Structura portofoliului de evaluare: proiect specific: ”Planul de carieră”
2. Resurse umane:
a. Formatori implicaţi:
- prof. Miu Lucian, profesor chimie, inspector școlar ISJ Vâlcea, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
- Prof. Stroescu Laura, director, profesor religie, grad didactic I, certificat formator acreditat ANPC, adeverință formator CCD Vâlcea
- Prof. Şandru Valeria, profesor metodist CCD, grad didactic I, certificat formator acreditat ANPC, adeverință formator CCD Vâlcea
- prof. Călvun Georgiana Cristiana, profesor metodist CCD, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA).
b. Coordonatorul programului: profesor metodist CCD Ciobanu Dumitru
1.Criterii curriculare
Publicul țintă vizat: cadre didactice din învățământul preuniversitar
Justificarea ofertei: Proiectul îşi propune să desfăşoare activităţi de formare pentru profesorii diriginți, contribuind astfel în mod direct la asigurarea calităţii şi creşterii eficienţei activităţii de dirigenție.
Durata: 24 ore
Curriculum-ul programului:
a. Competenţe vizate:
1. Analizarea specificităţii şi particularităţilor activităţii de dirigenție în dezvoltarea carierei.
2. Organizarea activităţilor de dirigentie și a orelor de consiliere și orientare în mediu online
3. Aplicarea principiilor, metodelor şi tehnicilor de dezvoltare personală în orientarea în carieră.
b. Forma de organizare a programului: webinarii sincron fata în fața și teme offline
c. Platforma educațională utilizată: Casa Corpuilui Didactic Vâlcea - Gsuite for Education
d. Planificarea modulelor tematice
Module |
Total ore |
Teorie |
Aplicaţii |
Evaluare |
Tema 1 Dirigintele – atribuții și responsabilități |
2 (webinar sincron online) |
1 (webinar față în față) |
1(webinar față în față) |
- |
Tema 2 Cadrul legislativ al profesiei |
4 (online mixt) |
2 (webinar față în față) |
2 (teme offline) |
- |
Tema 3 Organizarea activităţii de dirigenție |
6 (online mixt) |
2 (webinar față în față) |
4 (teme offline) |
- |
Tema 4 Promovarea metodelor de lucru în activitatea de dirigenție |
2 (webinar sincron online) |
|
2 (webinar față în față) |
- |
Tema 5 Organizarea activităţilor de dirigentie și a orelor de consiliere și orientare în mediu online |
8(online mixt) |
2 (webinar față în față) |
5 (teme offline) |
1 (offline) |
Evaluare finala |
2 (webinar sincron online) |
- |
- |
2 (webinar față în față) |
Total |
24 |
7 |
14 |
3 |
e. Calendarul programului
Ziua |
Interval orar |
Tema |
Tip activitate |
I (6h) |
08.00 - 10.00 10.15 - 12.15 12,30 – 14,30 |
Tema 1 Dirigintele – atribuții și responsabilități Tema 2 Cadrul legislativ al profesiei |
Teorie + aplicații (webinar față în față) Aplicații (teme offline) |
II (6h) |
08.00- 10.00 10.15- 14.15 |
Tema 3 Organizarea activităţii de dirigenție |
Teorie + aplicații (webinar față în față) Aplicații (teme offline) |
III (4h) |
08.00-10.00
10.15 - 12.15 |
Tema 4 Promovarea metodelor de lucru în activitatea de dirigenție |
Teorie + aplicații (webinar față în față)
|
IV (6h) |
8,00 – 14,00 |
Tema 5 Organizarea activităţilor de dirigentie și a orelor de consiliere și orientare în mediu online |
Aplicații (teme offline) |
V (2h) |
09.00– 11.00 |
Evaluare finala |
Evaluare (webinar față în față) |
f. Modalități de evaluare
Evaluare pe parcurs teorie |
Evaluare pe parcurs aplicaţii |
Evaluare finală |
Prezenţa şi gradul de implicare în sarcinile stabilite în webinariile sincron față în față și finalizarea temelor offline. |
Finalizarea temelor offline, calitatea rezultatelor activităţii și profunzimea competențelor formate participanților la curs. |
Prezentarea unei teme din portofoliul individual al cursantului.
|
Structura portofoliului de evaluare:
1. Plan de lecție personalizat (activitate online, webinar)
2. Fișa de activități pentru online (lectorate cu părinții, activități nonformale)
3. Avantajele comunicării online cu părinții și elevii – eseu.
2. Resurse umane
2. Resurse umane
a. Formatori implicaţi
- prof. Nicula Cristina Florentina, psihologie/ consilier școlar, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
- prof. Șandru Valeria, profesor metodist CCD, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
- prof. Călvun Georgiana Cristiana, prof. metodist al Casei Corpului Didactic Vâlcea, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA)
b. Coordonatorul programului: profesor metodist CCD Ciobanu Dumitru
1.Criterii curriculare
Tipul de program: Formare continuă profesională / dezvoltare profesională/ evoluţie în carieră
Publicul țintă vizat: cadre didactice din învățământul preșcolar
Justificarea ofertei:
Curriculumul pentru învăţământul prescolar (2019) presupune o abordare nouă a copilului, prin reconsiderarea activităţilor de învăţare, adaptate la specificul dezvoltării şi particularităţilor individuale ale copiilor, dar si o foarte bună cunoaştere a metodicii predării în specialitate.
Durata: 24 ore
Curriculum-ul programului:
a. Competenţe vizate:
- Cunoaşterea caracteristicilor dezvoltării şi domeniile de dezvoltare ale copilului de la 3 la 6-7ani;
- Proiectarea, organizarea şi desfăşurarea activităţilor integrate şi a activităţilor pe domenii experienţiale;
- Individualizarea conţinuturilor de învăţare în funcţie de particularităţile de dezvoltare ale copilului şi asimilarea de tehnici de observare şi evaluare ale copilului.
b. Forma de organizare a programului: webinarii sincron fata în fața și teme offline
c. Platforma educațională utilizată: Casa Corpuilui Didactic Vâlcea - Gsuite for Education;
d. Planificarea modulelor tematice
Module |
Total ore |
Teorie |
Aplicaţii |
Evaluare |
Aspecte organizatorice și formarea echipelor de lucru Noțiuni științifice privind didactica specialității. |
2 (webinar sincron online) |
1 (webinar față în față) |
1(webinar față în față) |
- |
Integrarea curriculară. |
4 (online mixt) |
2 (webinar față în față) |
2 (teme offline) |
- |
Elaborarea planificării anuale /săptămânale/ zilnice. Realizarea de proiecte tematice și proiecte didactice |
6 (online mixt) |
2 (webinar față în față) |
4 (teme offline) |
- |
Modalităţi de observare şi evaluare a copiilor preşcolari Modalităţi de inregistrare a datelor. Fişe de observatii psihopedagogice, de înregistrare a rezultatelor copiilor preşcolari, listele de comportamente. |
2 (webinar sincron online) |
|
2 (webinar față în față) |
- |
Aplicații practice e-learning |
8(online mixt) |
2 (webinar față în față) |
5 (teme offline) |
1 (offline) |
Evaluare finala |
2 (webinar sincron online) |
- |
- |
2 (webinar față în față) |
Total |
24 |
7 |
14 |
3 |
e. Calendarul programului
Ziua |
Interval orar |
Tema |
Tip activitate |
I (6h) |
08.00 - 10.00 10.15 - 12.15 12,30 – 14,30 |
Aspecte organizatorice și formarea echipelor de lucru Noțiuni științifice privind didactica specialității. Integrarea curriculară. |
Teorie + aplicații (webinar față în față) Aplicații (teme offline) |
II (6h) |
08.00- 10.00 10.15- 14.15 |
Elaborarea planificării anuale /săptămânale/ zilnice. Realizarea de proiecte tematice și proiecte didactice |
Teorie + aplicații (webinar față în față) Aplicații (teme offline) |
III (4h) |
08.00-10.00
10.15 - 12.15
|
Modalităţi de observare şi evaluare a copiilor preşcolari Modalităţi de inregistrare a datelor. Fişe de observatii psihopedagogice, de înregistrare a rezultatelor copiilor preşcolari, listele de comportamente. |
Teorie + aplicații (webinar față în față)
|
IV (6h) |
8,00 – 14,00 |
Aplicații practice e-learning |
Aplicații (teme offline) |
V (2h) |
09.00– 11.00 |
Evaluare finala |
Evaluare (webinar față în față) |
f. Modalități de evaluare
Evaluare pe parcurs teorie |
Evaluare pe parcurs aplicaţii |
Evaluare finală |
Prezenţa şi gradul de implicare în sarcinile stabilite în webinariile sincron față în față și finalizarea temelor offline. |
Finalizarea temelor offline, calitatea rezultatelor activităţii și profunzimea competențelor formate participanților la curs. |
Prezentarea unei teme din portofoliul individual al cursantului. |
Structura portofoliului de evaluare: Proiect didactic pe un nivel şi un proiect tematic specific prezentat în cadrul webinarii sincronlor sincron.
2. Resurse umane
a. Formatori implicaţi
- prof. Ancuța Giorgiana Maria, profesor învățământ preșcolar, inspector școlar ISJ Vâlcea, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
- prof. Săliște Mihaela, profesor învățământ preșcolar, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
b. Coordonatorul programului: profesor metodist CCD Șandru Valeria
1.Criterii curriculare
Publicul ţintă vizat: personal didactic de predare, didactic auxiliar si nedidactic din județul Vâlcea
Justificarea ofertei:
Acest curs își propune o abordare sistemică, integrată la nivel de județ care să genereze beneficii pe termen lung pentru elevii rromi care se află în situații de risc în cee ce privește excluziunea socială și discriminarea pe criterii etnice și / sau rasiale. Acest program își propune ca formabilii să intre în posesia unor cunoștințe care țin de valorile și tradițiile populației rrome, să înțeleagă problememele care sunt specifice acestei comunități, eforturile pe care aceștia le fac pentru a-și construi o identate culturală, socială, etc. Programul de formare face referiere și la respectarea principiilor și regulilor de prelucrare a datele personale conform legislației în vigoare.
Durata: 24 ore
Curriculum-ul programului:
a. Competenţe vizate:
- Înțelegerea semnificației unor concepte precum: valori, principii, tradiții, cutume, stereotipuri, discriminare.
- Raportarea la principiile și regulile de prelucrare a datele personale statuate în Regulamentul UE 2016/ 679 al Parlamentului European.
- Construirea unor strategii de prevenire a conflictelor, gestionarea corectă a eventualelor conflicte care își au originea în diferențele culturale dintre majoritate-minoritate;
b. Forma de organizare a programului: webinarii sincron fata în fața și teme offline
c. Platforma educațională utilizată: Casa Corpuilui Didactic Vâlcea - Gsuite for Education;
Tipuri de aplicații folosite: jamboard, padlet, mentimeter, kahoot etc.
d. Planificarea modulelor tematice
Module |
Total ore |
Teorie |
Aplicaţii |
Evaluare |
Tema 1 Aspecte organizatorice și formarea echipelor de lucru |
2 (webinar sincron online) |
1 (webinar față în față) |
1(webinar față în față) |
- |
Tema 2 Noțiuni introductive privind tradițiile și obiceiurile rromilor. Majoritate-Minoritate |
4 (online mixt) |
2 (webinar față în față) |
2 (teme offline) |
- |
Tema 3 Specificul cultural al comunității rrome. |
6 (online mixt) |
2 (webinar față în față) |
4 (teme offline) |
- |
Tema 4 Respectarea principiilor și regulilor de prelucrare a datele personale conform legislației în vigoare |
2 (webinar sincron online) |
|
2 (webinar față în față) |
- |
Tema 5 Aplicații practice e-learning |
8(online mixt) |
2 (webinar față în față) |
5 (teme offline) |
1 (offline) |
Evaluare finala |
2 (webinar sincron online) |
- |
- |
2 (webinar față în față) |
Total |
24 |
7 |
14 |
3 |
e. Calendarul programului
Ziua |
Interval orar |
Tema |
Tip activitate |
I (6h) |
08.00 - 10.00
10.15 - 12.15 12,30 – 14,30 |
Tema 1 Aspecte organizatorice și formarea echipelor de lucru Tema 2 Noțiuni introductive privind tradițiile și obiceiurile rromilor Majoritate-Minoritate |
Teorie + aplicații (webinar față în față)
Aplicații (teme offline) |
II (6h) |
08.00- 10.00 10.15- 14.15 |
Tema 3 Specificul cultural al comunității rrome.
|
Teorie + aplicații (webinar față în față) Aplicații (teme offline) |
III (4h) |
08.00-10.00
10.15 - 12.15 |
Tema 4 Respectarea principiilor și regulilor de prelucrare a datele personale conform legislației în vigoare |
Teorie + aplicații (webinar față în față)
|
IV (6h) |
8,00 – 14,00 |
Tema 5 Aplicații practice e-learning |
Aplicații (teme offline) |
V (2h) |
09.00– 11.00 |
Evaluare finala |
Evaluare (webinar față în față) |
f. Modalități de evaluare
Evaluare pe parcurs teorie |
Evaluare pe parcurs aplicaţii |
Evaluare finală |
Prezenţa şi gradul de implicare în sarcinile stabilite în webinariile sincron față în față și finalizarea temelor offline. |
Finalizarea temelor offline, calitatea rezultatelor activităţii și profunzimea competențelor formate participanților la curs. |
Prezentarea unei teme din portofoliul individual al cursantului.
|
Structura portofoliului de evaluare:
1. Eseu: ”Tradiții și obiceiuri ale rromilor”, cu accent pe folosirea principiilor și regulilor de prelucrare a datele personale conform legislației în vigoare.
2. Proiectul didactic al unei activități prin care se urmărește promovarea tradițiilor în comunitate.
2. Resurse umane
a. Formatori implicaţi:
- prof. Iacob Ramona, profesor limba și literatura română, Inspector pentru Minorități, Inspectoratul Școlar Județean Valcea, gr. I, certificat ANPC formator
- prof. Diaconu Maria Aurelia – profesor metodist, Casa Corpului Didactic Vâlcea; doctorat, certificat ANPC formator
- prof. Popescu Mihaela, profesor matematică, Director Școala Gimnazială ”Anton Pann” Rm. Vâlcea, gr. I, certificat ANPC formator
b. Coordonatorul programului: profesor metodist CCD Șandru Valeria