1. Criterii curriculare:
Public – ţintă vizat: cadre didactice și didactice auxiliare
Justificarea ofertei: promovarea respectului pentru drepturile omului şi pentru libertăţile fundamentale, a respectului faţă de sine şi respectul faţă de alţii; dezvoltarea unor atitudini şi comportamente care să conducă la respectarea drepturilor celorlalţi, promovarea egalităţii de gen, respectarea, înţelegerea şi valorizarea diversităţii culturale, în special în ceea ce priveşte diferenţele naţionale, etnice, religioase, lingvistice şi alte minorităţi sau comunităţi; promovarea cetăţeniei active şi a democraţiei.
Durata programului: 24 ore
Curriculum-ul programului:
a. Competenţe vizate:
1. Familiarizarea şi utilizarea în munca de zi cu zi a unor modele de intervenţie care să asigure egalitatea de şanse şi tratament la nivel social, structural şi organizaţional;
2. Să identifice şi elimine barierele care intervin în asigurarea egalităţii de şanse şi tratament;
3. Să cunoască şi utilizeze câteva metode şi modele de promovare a beneficiilor egalităţii de şanse;
4. Să cunoască metodele de promovare eficientă a şanselor egale pentru toţi, în echipa de lucru şi la nivel organizaţional.
b. Planificarea modulelor tematice:
Modul tematic |
Total ore |
Teorie |
Aplicatii |
Evaluare |
1.Legislaţie specifică, documente internaţionale |
2 |
1 |
1 |
- |
2.Nediscriminarea |
4 |
1 |
3 |
- |
3.Dezvoltarea durabilă |
6 |
2 |
3 |
1 |
4.Asigurarea calităţii în educaţia preuniversitară |
6 |
2 |
3 |
1 |
5.Ghid de bune practici |
4 |
1 |
3 |
- |
Evaluare finală |
2 |
- |
- |
2 |
Total |
24 |
7 |
13 |
4 |
c. Calendarul programului:
Ziua |
Interval orar |
Tema |
Tip activitate |
Formatori |
1 |
8 - 14 |
1.Legislaţie specifică, documente internaţionale2. Nediscriminarea |
curs aplicatii |
Prof. Şandru Valeria
prof. Georgescu Alina |
2 |
8 - 16 |
3.Dezvoltarea durabilă |
curs aplicatii evaluare |
|
3 |
8 - 16 |
4.Asigurarea calităţii în educaţia preuniversitară 5.Ghid de bune practici |
curs aplicaţii evaluare |
|
4 |
10 - 14 |
Evaluare finală |
evaluare |
Modalităţi de evaluare a cursanţilor
Evaluare teorie |
Evaluare aplicaţii |
Evaluare finală |
prezenţa şi implicare |
Evaluare continuă care vizează acoperirea subiectelor/ incadrarea in timp, implicarea si interesul participantilor, nevoile de formare ca urmare a sesiunii, analiza punctelor slabe in vederea transformarii lor in puncte tari, chestionar de evaluare. Activitatea la seminar – prezenţă activă, lucrul in echipă,investigaţii practice. |
Portofoliu – elaborarea unui portofoliu de curs (fişe, chestionare, opţional) şi a unui proiect didactic |
2. Resurse umane:
Prof. Şandru Valeria, profesor metodist CCD, formator judeţean
Prof. Georgescu Alina, coordonator CJAP, formator județean
1. Criterii curriculare
Publicul ţintă vizat: cadre didactice din învățământul preuniversitar
Justificarea ofertei: persoanele calificate a cărei intervenție se regăsește în sectorul serviciilor de crestere, îngrijire și educație timpurie a copilului și de susținere a părinților în consolidarea abilităților parentale.
Durata: 24 ore
Curriculum-ul programului:
a. Competenţe vizate
- Identificarea elementele de bază ale psihologiei copilului, cu accent pe dezvoltarea timpurie
- Utilizarea elementelor de psihologie a relaţiei mamă-copil în perioada dezvoltării timpurii a copilului
- Proiectarea şi evaluarea activităţilor educative cu copiii de la 0 la 3 ani
- Asigurarea sprijinirii educative şi consilierea primară a părinţilor, precum şi îndrumarea acestora către specialişti dacă este cazul sau dacă au nevoie
- Realizarea şi dezvoltarea de programe educative pentru copiii mici împreună cu părinţii acestora
- Colaborează cu familia şi comunitatea locală
- Utilizarea noile tehnologii informaţionale şi de comunicare pentru dezvoltarea profesională şi instituţiei în care activează
b. Planificarea moduleler tematice
MODUL TEMATIC |
Total ore |
Teorie |
Aplicaţii |
1. Menținerea integrității și siguranței beneficiarilor |
4h |
2h |
2h |
2. Planificarea activităților. Comunicarea cu beneficiarul |
6h |
2h |
4h |
3. Gestionarea actelor și documentelor beneficiarilor |
3h |
1h |
2h |
4. Realizarea asistenței educative a părinților |
3h |
1h |
2h |
5. Sustinerea dezvoltării globale, integrate a copilului |
3h |
1h |
2h |
6. Monitorizarea dezvoltării copilului |
3h |
1h |
2h |
Evaluare finală |
2 h |
- |
- |
Total |
24 h |
8h |
14h |
c. Calendarul programului
Ziua |
Interval orar |
Tema |
Tipul activității |
Formatori |
I (8 ore) |
8.00-10.00 |
1. Menținerea integrității și siguranței beneficiarilor 2. Planificarea activităților. Comunicarea cu beneficiarul |
Curs |
Bică Andra
Din Andreea |
10.00-12.00 |
Aplicații |
|||
12.00-14.00 |
Curs |
|||
14.00-16.00 |
Aplicații |
|||
II ( 8 ore) |
8.00-10.00 |
2.Planificarea activităților. Comunicarea cu beneficiarul 3. Gestionarea actelor și documentelor beneficiarilor 4. Realizarea asistenței educative a părinților |
Curs |
|
10.00-11.00 |
Aplicații |
|||
12.00-13.00 |
Curs |
|||
13.00-14.00 |
Aplicații |
|||
III ( 6 ore) |
8.00-09.00 |
5. Sustinerea dezvoltării globale, integrate a copilului 6. Monitorizarea dezvoltării copilului |
Curs |
|
09.00-11.00 |
Aplicații |
|||
11.00-12.00 |
||||
12.00-14.00 |
||||
IV (2 ore) |
10.00-12.00 |
Evaluare finală |
Evaluare |
Modalităţide evaluare a cursanţilor:
Evaluare teorie |
Evaluare aplicaţii |
Evaluare finală |
prezenţa și implicare |
Evaluare continuă care vizează acoperirea subiectelor/ încadrarea în timp, implicarea si interesul participanţilor, nevoile de formare ca urmare a sesiunii, analiza punctelor slabe in vederea transformarii lor în puncte tari, chestionar de evaluare. Activitatea la seminar – prezenţă activă, lucrul în echipă, investigaţii practice. |
Alcătuirea și prezentarea unui portofoliu personal care va cuprinde următoarele materiale: Planificarea saptămânală, proiectarea unei unități de învățare și un test sumativ cu diferite tipuri de itemi Prezentarea orală teoretică și practică a unei secvențe cuprinsă în tematica cursului |
2. Resurse umane
- Prof. Bică Andra, inspector școlar general, formator judeţean
- prof. Din Maria Andreea, inspector specialitate, formator judeţean
1. Criterii curriculare:
Public – ţintă vizat: cadre didactice din învăţământul preuniversitar
Justificarea ofertei: promovarea respectului pentru drepturile omului şi pentru libertăţile fundamentale, a respectului faţă de sine şi respectul faţă de alţii; dezvoltarea unor atitudini şi comportamente care să conducă la respectarea drepturilor celorlalţi, promovarea egalităţii de gen, respectarea, înţelegerea şi valorizarea diversităţii culturale, în special în ceea ce priveşte diferenţele naţionale, etnice, religioase, lingvistice şi alte minorităţi sau comunităţi; promovarea cetăţeniei active şi a democraţiei.
Durata programului: 24 ore
Curriculum-ul programului:
a. Competenţe vizate:
1. Consolidarea cunoştinţelor privind Drepturile Omului şi Educaţia pentru Drepturile Omului;
2. Stimularea abilităţilor de facilitare;
3. Identificarea paşilor necesari pentru dezvoltarea unui program de Drepturile Omului;
4. Exersarea abilităţilor de planificare a programelor de Drepturile Omului;
5. Creşterea competenţelor în evaluarea programelor de Drepturile Omului;
b. Planificarea modulelor tematice
Modul tematic |
Total ore |
Teorie |
Aplicatii |
Evaluare |
1.Introducere în Educatia pentru Drepturile Omului |
2 |
1 |
1 |
- |
2.Drepturile copilului |
4 |
1 |
3 |
- |
3.Metode pentru programele de educaţie pentru drepturile omului |
6 |
2 |
3 |
1 |
4.Programe pentru dezvoltarea EDO |
6 |
2 |
3 |
1 |
5.Promovarea drepturilor omului |
4 |
1 |
3 |
- |
Evaluare finală |
2 |
- |
- |
2 |
Total |
24 |
7 |
13 |
4 |
c. Calendarul programului:
Ziua |
Interval orar |
Tema |
Tip activitate |
Formatori |
1 |
8,00-14,00 |
1.Introducere în Educatia pentru Drepturile Omului 2.Drepturile copilului |
curs aplicatii |
Prof. Bică Andra prof. Șandru Valeria
|
2 |
8,00-16,00 |
3.Metode pentru programele de educaţie pentru drepturile omului |
curs aplicatii evaluare |
|
3 |
8,00-16,00 |
4.Programe pentru dezvoltarea EDO 5.Promovarea drepturilor omului |
curs aplicaţii evaluare |
|
4 |
10.00-14,00 |
Evaluare finală |
evaluare |
Modalităţi de evaluare a cursanţilor
Evaluare teorie |
Evaluare aplicaţii |
Evaluare finală |
prezenţa şi implicare |
Evaluare continuă care vizează acoperirea subiectelor/ incadrarea in timp, implicarea si interesul participantilor, nevoile de formare ca urmare a sesiunii, analiza punctelor slabe in vederea transformarii lor in puncte tari, chestionar de evaluare. Activitatea la seminar – prezenţă activă, lucrul in echipă,investigaţii practice. |
Portofoliu – elaborarea unui portofoliu de curs (fişe, chestionare, opţional) şi a unui proiect didactic |
2. Resurse umane:
Formatori implicaţi
prof. Bică Andra, Inspector școlar general, formator judeţean
prof. Șandru Valeria, profesor metodist CCD, formator județean
1. Criterii curriculare
Publicul ţintă vizat: cadre didactice care lucrează cu elevi cu cerinţe educaţionale special, integraţi în şcolile de masă
Justificarea ofertei: Scopul cursului este să contribuie la schimbarea atitudinii faţă de copiii cu dizabilităţi, în sensul ca aceştia să fie percepuţi ca având drepturi efectiv egale şi să li se asigure egalizarea şanselor, pentru participare şi includere în şcoala incluzivă. Urmărim cresterea gradului de incluziune scolara a copiilor/elevilor cu CES, concomitent cu cresterea calitatii acesteia. Politicile incluzive conduc la calitate în educaţie şi valorizează toţi elevii, cadrele didactice şi părinţii. S-a constatat un interes deosebit al cadrelor didactice pentru integrarea copiilor cu dizabilităţi.
Durata: 24 ore
Curriculum-ul programului:
a. Competenţe vizate
· Aplicarea strategiilor de comunicare didactică, pedagogică şi educaţională în învăţământul special şi special integrat
· Aplicarea tehnicilor de cunoaştere a problematicilor socio-educaţionale în învăţământul special, în consilierea părinţilor şi cadrelor didactice, orientarea / integrarea socio-psiho-pedagogică a elevilor
· Dobândirea unor mecanisme psihice pentru a realiza stăpânirea de sine şi echilibrul comportamental în toate situaţiile educaţionale
Planificarea moduleler tematice
Modul tematic |
Total ore |
Teorie |
Aplicaţii |
Evaluare |
1. Educaţia incluzivă -Introducere, Prezentari, Asteptari, Norme |
3 |
1 |
2 |
- |
2. Integrare/ Incluziune |
2 |
1 |
1 |
- |
3. Copilul cu CES – intervenţia specifică diagnosticului |
5 |
1 |
3 |
1 |
4. Copilul cu CES – intervenţia specifică diagnosticului. Sprijin individualizat |
4 |
1 |
3 |
- |
5. Metode active de predare |
4 |
1 |
2 |
1 |
6. Ataşamentul şi tehnica Montessori |
2 |
1 |
1 |
- |
7. Ghidul pentru creşterea sănătoasă a copilului. Copilul cu parinti plecati la munca in straintate |
2 |
1 |
1 |
- |
Evaluare finală |
2 |
- |
- |
2 |
Total |
24 |
7 |
13 |
4 |
Calendarul programului
Ziua |
Tema |
Tip de activitate |
I (6 h) |
1. Educaţia incluzivă -Introducere, Prezentari, Aşteptări, Norme ( 3 h) Aplicaţii- formator Lazăr M |
Curs |
Aplicaţii |
||
2. Integrare/ Incluziune (2h)- formator Lazăr M Copilul cu CES – intervenţia specifică diagnosticului ( 1 h)- formator Nitoi O |
Evaluare |
|
Curs |
||
II (8 h) |
3. Copilul cu CES – intervenţia specifică diagnosticului (4h)- formator Nitoi Octaviana |
Aplicaţii |
Evaluare |
||
4. Copilul cu CES – intervenţia specifică diagnosticului. Sprijin individualizat (4h)– formator Lazăr M. |
Curs |
|
Aplicații |
||
III (8 h) |
5. Metode active de predare (4h) - formator: Buican Rodica |
Curs |
Aplicaţii |
||
6. Ataşamentul şi tehnica Montessori (2h) M. Lazăr 7. Ghidul pentru creşterea sănătoasă a copilului. Copilul cu parinti plecati la munca in straintate (2h) –formator: Niţoi Octaviana |
Curs |
|
Aplicaţii |
||
IV (2h) |
Evaluare finală: - formatorii Nitoi O, Lazar M, Buican R |
Evaluare |
Modalităţi de evaluare a cursanţilor:
Evaluare teorie |
Evaluare aplicaţii |
Evaluare finala |
Prezenţa si implicare |
- frecvenţă - activitatea la seminar (prezenţă activă, alcătuirea unor bibliografii, comentarii de citate, analize de text, dezbateri, jocuri de rol, studiul de caz, brain-stormingul, interviul, înregistrări audio-video); |
proiecte, referate, portofolii (plan de intervenţie personalizat, planificarea unei lecţii) |
2. Resurse umane
Formatori implicaţi ( nivelul de pregătire)
· Lazăr Mariana, formator judeţean
· Niţoi Octaviana, formator judeţean
Scopul programului
ABILITAREA CORPULUI DE METODIȘTI DIN ÎNVĂȚĂMÂN-TUL PREUNIVERSITAR este creşterea calităţii inspecției şcolare din unităţile de învăţământ preuniversitar în vederea eficientizării serviciilor de educaţie şi formare a elevilor şi furnizează competenţele necesare cadrelor didactice care deţin sau vor deţine rol de metodişti în vederea realizării unor inspecţii curente şi speciale cu un grad ridicat de profesionalism și pentru asigurarea standardelor de performanţă în învăţământul preuniversitar.
Acreditare - 40 de ore, 10 credite, acreditat cu OMEN nr. 3905 / 18.07.2014
Tematica cursului: (4 module)
a) Comunicare şi abilităţi sociale ale profesorului metodist al IŞJ
b) Managementul carierei didactice și al dezvoltării personale
c) Profesorul metodist și inspecția școlară
d) Utilizarea noilor tehnologii în domeniul educațional
Evaluarea se face prin prezentarea unui portofoliu tematic.
Taxa: 300 de lei
Formatori:
Prof. Andra Bica, inspector școlar general, formator județean
Prof. Ionița Elena Isabella, inspector de specialitate, formator județean
Prof. Împăratu Elena Lăcrămioara, inspector școlar general adjunct, formator județean
Prof. Săraru Elena Calonfira, inspector de specialitate, formator județean