1. Criterii curriculare
Publicul ţintă vizat: profesori de religie
Justificarea ofertei:
- Optimizarea activităţii educative sub toate aspectele sale, de la cele particulare ale instruirii, ale conceperii curriculum-ului, ale organizării sistemului de învăţămant, ale managementului educaţional şi evaluării, pȃnă la sporirea valenţelor sale formative;
- Cunoaşterea propriilor valori culturale şi spirituale după extinderea lor în spaţiul comunitar;
- Valorificarea potenţialului educativ al conţinuturilor informaţionale;
- Necesitatea motivării elevilor prinr-o gamă cât mai diversă de metode didactice pentru învăţarea religiei şi pentru formarea personalităţii duhovniceşti;
- Dezvoltarea creativităţii în procesul didactic;
Durata: 24 de ore
Curriculum-ul programului:
Competenţe vizate
- Utilizarea adecvată a cunoştinţelor de didactică generală, de didactică a specialităţii, de psihologie;
- Proiectare şi evaluarea conţinuturilor instructiv-educative;
- Organizarea adecvată a activităţilor didactice în funcţie de tipul de lecţie dominant;
- Utilizarea optimă a factorilor spatio-temporali, în vederea eficientizării procesului instructiv – educativ;
- Adoptarea de strategii didactice care să permită utilizarea eficientă a mijloacelor şi a auxiliarelor didactice în procesul instructiv- educativ.
- Proiectarea, conducerea şi realizarea procesului instructiv – educativ, ca act de comunicare;
- Selectarea metodelor optime în vederea formării gândirii critice şi deprinderilor practice,înţelegerea mecanismului de formare a trăsăturilor psihomorale şi adoptarea metodelor şi tehnicilor de cunoaştere şi activizare a elevilor;
- Proiectarea şi organizarea activităţilor instructiv - educative în colaborare cu comunitatea;
- Responsabilizarea pentru rolul social asumat.
Planificarea moduleler tematice
Modul tematic |
Total ore |
Teorie |
Aplicaţii |
Evaluare |
Specificul, scopul si obiectivele religiei in scoala |
4 |
1 |
3 |
|
Valori si finalitati in educatia religioasa |
4 |
1 |
2 |
1 |
Mijloace didactice intre clasic si modern |
4 |
1 |
2 |
1 |
Metode active utilizate in studiul Religiei |
5 |
2 |
2 |
1 |
CDS-ul in educatia religioasa |
3 |
1 |
2 |
|
Evaluare finală |
4 |
4 |
||
Total |
24 |
6 |
11 |
7 |
Calendarul programului
Ziua |
Interval orar |
Tema |
Tip activitate |
Formator |
1 |
8,00- 14,00 |
Specificul, scopul si obiectivele religiei in scoala |
curs aplicaţii |
Ionescu Daniela
|
2 |
8,00- 14,00 |
Valori si finalitati in educatia religioasa |
curs aplicaţii evaluare |
Popescu Romeo |
3 |
8,00- 14,00 |
Mijloace didactice intre clasic si modern |
curs aplicaţii evaluare |
Ionescu Daniela
|
4 |
8,00- 15,00 |
Metode active utilizate in studiul Religiei |
curs aplicaţii evaluare |
Popescu Romeo |
5 |
8,00- 13,00 |
CDS-ul in educatia religioasa |
curs aplicaţii evaluare |
Ionescu Daniela
|
6 |
8,00- 12,00 |
Evaluare |
evaluare |
Popescu Romeo |
Modalităţi de evaluare a cursanţilor:
Evaluare teorie |
Evaluare aplicaţii |
Evaluare finala |
prezenţa si implicare |
- frecvenţă - activitatea la seminar (prezenţă activă, alcătuirea unor bibliografii, comentarii de citate, analize de text, dezbateri, jocuri de rol, studiul de caz, brain-stormingul, interviul, înregistrări audio-video); |
proiecte, elaborare CDŞ-uri, referate, portofolii |
2.Resurse umane
Formatori implicaţi
Prof. Popescu Romeo, inspector de specialitate, formator județean
Prof. Ionescu Daniela, formator judeţean
1.Criterii curriculare
Publicul ţintă vizat: cadre didactice și didactice auxiliare
Justificarea ofertei: .
Durata: 24 ore
Curriculum-ul programului:
a. Competențe vizate:
- cunoaşterea şi aplicarea funcţiilor manageriale : proiectarea, organizarea, coordonarea, controlul, monitorizarea, conducerea operaţională şi evaluarea activităţilor din unitatea şcolară, proiectarea dezvoltării instituţionale;
- cunoaşterea modalităţilor de gestionare a resurselor materiale şi financiare;
- cunoaşterea modalităţii de elaborare şi implementare a proiectelor.
b. Planificarea modulelor tematice:
Modul tematic |
Total ore |
Teorie |
Aplicatii |
Evaluare |
1. Noţiuni introductive |
2 h |
1 h |
1 h |
- |
2. Tipologia proiectelor educaţionale |
3 h |
1 h |
2 h |
- |
3. Etape şi principii în realizarea proiectelor |
4 h |
1 h |
2 h |
1 h |
4. Elaborarea proiectului |
4 h |
2 h |
2 h |
- |
5. Metode şi tehnici de lucru specifice |
4 h |
2 h |
2 h |
- |
6. Exemple de bune practici |
5 h |
2 h |
2 h |
1 h |
Evaluare finală |
2 h |
- |
- |
2 h |
Total |
24 h |
9 h |
11 h |
4 h |
c. Calendarul programului:
Ziua |
Intervalul orar |
Tema |
Tip de activitate |
Formatori |
I (6 h) |
8 – 9 |
1. Noţiuni introductive
2. Tipologia proiectelor educaţionale |
Curs |
Prof. Tatiana Mărăndici
Prof. Bică Andra
Prof. Şandru Valeria
|
9 - 11 |
Aplicații |
|||
11 – 12 |
Curs |
|||
12 – 14 |
Aplicații |
|||
14 – 16 |
Evaluare |
|||
II(8 h) |
8 – 10 |
3. Etape şi principii în realizarea proiectelor
4. Elaborarea proiectului |
Curs |
|
10 - 12 |
Aplicații |
|||
12 – 14 |
Aplicații |
|||
14 – 16 |
Evaluare |
|||
IV(8 h) |
8 – 10 |
5. Metode şi tehnici de lucru specifice
6. Exemple de bune practici |
Curs |
|
10 - 12 |
Aplicații |
|||
12 – 14 |
Aplicații |
|||
14 – 16 |
Evaluare |
|||
V (2h) |
9 - 11 |
Evaluare finală: proiect metodico-ştiinţific (A4, TNR, 12, 1 rând), la una din temele programului, prezentat în cadrul şedinţei publice (în conf. cu art. 20 litera f, din O.M.Ed.C. 4611/2005), prin utilizarea dispozitivelor multimedia (PC şi video proiector) |
Evaluare |
Modalități de evaluare a cursanților:
Evaluare teorie |
Evaluare aplicaţii |
Evaluare finala |
prezenţa si implicare |
- activitatea la seminar – prezenţă activă, alcătuirea unor bibliografii, comentarii de citate, analize de text, dezbateri, jocuri de rol, studiul de caz, brain-stormingul, interviul, înregistrări audio-video; - proiecte, referate, portofolii – portofoliul, teste, fişă psiho-pedagogică, referate, recenzii, conspecte, de alcătuit o bibliografie, investigaţii practice. |
proiect metodico-ştiinţific la una din temele programului |
2. Resurse umane:
Prof. Bică Andra, inspector școlar general, formator județean,
Prof. Tatiana Mărăndici, director CCD, formator județean,
Prof. Şandru Valeria, profesor metodist CCD formator județean
1. Criterii curriculare
Publicul ţintă vizat: profesori care predau disciplinele din aria curiiculară «Ştiinţele naturii » din învăţământul preuniversitar
Justificarea ofertei: Științele devin cunoscute și accesibile elevilor cu sprijinul profesorilor, prin creativitatea, rigurozitatea și competența cu care aceștia își construiesc demersul didactic. Pentru realizarea acestui rol, profesorul are nevoie să demonstreze o serie de abilități și competențe pe plan profesional (al specialității), dar şi pe plan didactic și social.
Durata: 24 ore
Curriculum-ul programului:
a. Competenţe vizate
- Manifestarea unei conduite psihopedagogice inovative în plan profesional/social
- Utilizarea optimă a factorilor spatio-temporali, în vederea eficientizării procesului instructiv – educativ;
- Proiectarea, conducerea şi realizarea procesului instructiv-educativ, ca act de comunicare;
- Proiectarea şi evaluarea conţinuturilor instructiv-educative;
- Organizarea adecvată a activităţilor didactice în funcţie de tipul de lecţie dominant
- Deschidere faţă de tendinţele inovatoare necesare dezvoltării profesionale
b. Planificarea moduleler tematice
MODUL TEMATIC |
Total ore |
Teorie |
Aplicaţii |
Evaluare |
1.Curriculum școlar |
4h |
1 h |
2,5 h |
0,5 h |
2.Obiectivele predării – învățării |
4h |
1 h |
2 h |
1 h |
3.Cadrul metodologic al învățării fizicii și chimiei |
4h |
1 h |
2 h |
1 h |
4.Proiectarea instruirii |
4 h |
1 h |
2 h |
1 h |
5.Evaluarea si reglarea activității didactice |
6h |
2 h |
3,5 h |
0,5 h |
Evaluare finală |
2 h |
- |
- |
2 h |
Total |
24 h |
6 ore |
12 h |
6 h |
c. Calendarul programului
Ziua |
Interval orar |
Tema |
Tipul activității |
Formatori |
I (8 ore) |
8.00-9.00 |
1.Curriculum școlar |
Curs |
Prof. Marin – Badea Ana - Veronica
Prof. Marin – Badea Laurenţiu |
9.00-11.30 |
Aplicații |
|||
11.30-12.00 |
Evaluare |
|||
12.00-13.00 |
2.Obiectivele predării – învățării
|
Curs |
||
13.00-15.00 |
Aplicații |
|||
15.00-16.00 |
Evaluare |
|||
II (8 ore) |
8.00-9.00 |
3.Cadrul metodologic al învățării
4.Proiectarea instruirii
|
Curs |
|
09.00-11.00 |
Aplicații |
|||
11.00-12.00 |
Evaluare |
|||
12.00-13.00 |
Curs |
|||
13.00-15.00 |
Aplicații |
|||
15.00-16.00 |
Evaluare |
|||
III (6 ore) |
8.00-10.00 |
5.Evaluarea si reglarea activității didactice |
Curs |
|
10.00-13.30 |
Aplicații |
|||
13.30-14.00 |
Evaluare |
|||
IV (2 ore) |
10.00-12.00 |
Evaluare finală |
Evaluare |
Modalităţi de evaluare a cursanţilor:
Evaluare teorie |
Evaluare aplicaţii |
Evaluare finală |
Prezenţa și implicare |
Evaluare continuă care vizează acoperirea subiectelor/ încadrarea în timp, implicarea si interesul participanţilor, nevoile de formare ca urmare a sesiunii, analiza punctelor slabe in vederea transformarii lor în puncte tari, chestionar de evaluare. Activitatea la seminar – prezenţă activă, lucrul în echipă, investigaţii practice. |
Alcătuirea și prezentarea unui portofoliu personal care va cuprinde următoarele materiale: Proiectul unui curs opțional, proiectarea unei unități de învățare și un test sumativ cu diferite tipuri de itemi Prezentarea orală teoretică și practică a unei secvențe cuprinsă în tematica cursului |
2.Resurse umane
Prof. Marin – Badea Laurenţiu, formator județean
Prof. Marin – Badea Ana – Veronica, formator județean
Prof. Ionescu Gabriela – inspector școlar, formator județean.
1.Criterii curriculare
Denumirea programului: Managementul financiar al unităților de învățământ preuniversitar
Public țintă vizat: administratori financiari
Justificarea ofertei:Noutăți legislative privind evidența contabilă și organizarea controlului financiar preventiv. In ultimii cinci ani nu s-au organizat cursuri pentru aceste categorii de personal.
Durata:24 ore de formare
Curriculum-ul programului (competențe vizate, planificarea modulelor tematice, calendarul programului):
Competențe vizate: dobândirea de noi cunoștințe în domeniul financiar-contabil, consolidarea competențelor în sistemul managementului financiar-contabil al instituțiilor de învățământ, corelarea cu sistemul de control managerial intern
Planificarea modulelor tematice:
Nr.crt. |
Tema |
Nr.ore |
1 |
Noul sistem contabil al instituțiilor publice |
10 |
2 |
Inventarierea patrimoniului unităților de învățământ |
2 |
3 |
Organizarea și desfășurarea Controlului financiar preventiv conform OMFP nr.923/2014 |
10 |
4 |
Evaluare |
2 |
Calendarul programului: an scolar 2015-2016
Modalități de evaluare a cursanților:examen grilă
2.Resurse umane
Formatori implicați (nivelul de pregătire):
-ec.Oprescu Georgeta- formator CNFPA
1. Criterii curriculare
Publicul – ţintă public:profesori si maiștri instructori din învăţământul liceal tehnologic care predau discipline din învățământul preuniversitar tehnologic
Justificarea ofertei
• Continuarea şi aprofundarea pregătirii profesionale a profesorilor si maiștrilor instructori prin formarea unei viziuni unitare asupra disciplinelor ca tehnologie şi obiect de învăţământ prin înţele-gerea principiilor care stau la baza procesului de formare a noțiunilor; această pregătire are ca impli-cație directă abordarea competentă a conţinutului programelor şcolare pentru învăţământul preuni-versitar;
• Perfecţionarea pregătirii metodice a profesorului şi maistrului instructor în scopul sporirii eficienţei lecției, încât aceasta să fie clară şi atractivă pentru elevi, corectă din punct de vedere ştiin-ţific şi metodic.
Durata: 32 ore
Planificarea pe stagii/ module tematice:
1. Proiectarea didactică – de la concept la realizare practică – 4 ore
2. Strategii didactice inovatoare – 4 ore
3. Metodele de predare – învăţare între tradițional şi modern – 4 ore
4. Mijloacele de învăţământ şi rolul lor – 4 ore
5. Modalităţi de sporire a motivației pentru învăţare– 4 ore
6. Activitatea suplimentară pentru elevii dotați în vederea concursurilor interdisciplinare tehnice şi concursurilor pe meserii – 4 ore
7. Activitatea diferențiată şi de recuperare pentru elevii cu dificultăți de învăţare – 2 ore
8. Noutate şi actualitate în IPT Modalităţi de integrare a lor în activitatea la clasă – 2 ore
9. Evaluare – 4 ore
Ziua |
Forma de activitate |
Nr. ore |
Tema/ conţinuturi (schiţa temelor din programul de formare continuă) |
Formatori |
I |
curs |
2 |
Proiectarea didactică – de la concept la realizare practică |
Prof. Manea Luminița
Prof. Ciobanu Dumitru |
curs |
2 |
Strategii didactice inovatoare |
||
Activităţi practice |
4 |
Proiectarea didactică prin exemple |
||
II |
curs |
2 |
Metodele de predare – învăţare între tradițional şi modern |
|
curs |
2 |
Mijloacele de învăţământ şi rolul lor |
||
Activităţi practice |
4 |
Proiectarea didactică prin exemple (continuare) |
||
III |
Curs |
2 |
Modalităţi de sporire a motivației pentru învăţare |
|
Curs |
2 |
Activitatea suplimentară pentru elevii dotați în vederea concursurilor interdisciplinare tehnice şi concursurilor pe meserii |
||
Activităţi practice |
4 |
Proiectarea didactică prin exemple (continuare) |
||
IV
|
Curs |
2 |
Activitatea diferențiată şi de recuperare pentru elevii cu dificultăți de învăţare |
|
Curs |
2 |
Noutate şi actualitate în IPT Modalităţi de integrare a lor în activitatea la clasă |
||
Evaluare |
4 |
Portofoliu de evaluare |
Curriculumul programului:
Scopul:abilitarea cadrelor didactice care predau discipline din IPT în proiectarea, organizarea şi evaluarea activităţilor didactice; conceperea, aplicarea si evaluarea de proiecte educaţionale ino-vative, destinate să contribuie la ameliorarea performanţelor învăţării elevilor.
Obiective:
Activităţi:
- folosirea strategiilor didactice eficiente în utilizarea mijloacelor şi auxiliarelor didactice la clasă, ateliere de lucru pentru metodele psihopedagogice
- Rezultate: perfecţionarea pregătirii metodice a profesorului şi maistrului instructor în scopul sporirii eficienţei lecţiei
Modalităţi de evaluare: portofoliul personal
1. Resurse umane
Prof. Manea Luminița, inspector şcolar de specialitate, formator județean
Prof. Ciobanu Dumitru, profesor metodist CCD, formator județean