1. CRITERII CURRICULARE |
|
· Denumirea programului |
PROGRES ȘI INOVARE PENTRU UN MANAGEMENT PERFORMANT – 30 credite; |
· Public-țintă vizat |
Personal didactic de predare din învățământul preuniversitar |
· Justificare (necesitate, utilitate) |
Decizia asupra metodelor de învăţare utilizate pentru atingerea obiectivelor propuse este influenţată de tipul de abordare didactică pe care fundamentăm proiectarea lecţiei. Noua paradigmă curriculară impune o reevaluare a rolului profesorului de matematică la clasă şi reaşezarea raporturilor profesor-elev. Profesorul devine moderator al unei dezbateri de idei din clasă, motivează şi stimulează elevii, îi încurajează să îşi formuleze opiniile, devine un ghid al elevilor pentru punerea în valoare a abilităţilor lor |
· Durata (număr total de ore de formare) |
120 ore |
· Curriculum-ul programului (competențe vizate, planificarea modulelor tematice, calendarul programului) |
Scop: Programul are ca scop formarea şi dezvoltarea de competenţe generale şi specifice ale cadrelor didactice în domeniul managementului și leadershipului educaţional prin aprofundarea şi dezvoltarea abilităţilor specifice leadershipului şi managementului organizaţiilor educaţionale preuniversitare. Obiective: · Dobândirea de cunoştințe şi deprinderile necesare pentru a evalua corect pieţele educaţionale poţentiale şi riscurile acestora, din perspectiva abilităţii de a crea şi livra servicii educaţionale de calitate · Dobândirea de abilități caracteristice leadership-ului în organizaţiile educaţionale preuniversitare · Stimularea dezvoltării mecanismelor instituționale și procedurale de evaluare, asigurare, control și îmbunătățire a calității educației Competenţe vizate: · Coordonarea procesului instructiv educativ pentru realizarea progresului școlar; · Gestionarea actului decizional prin asumarea răspunderii sau delegarea responsabilităților în cadrul grupurilor de lucru; · Monitorizarea, controlul și evaluarea activităților organizaționale și soluționarea problemelor complexe de natură organizațională și managerială, prin proiectarea de planuri strategice și operaționale realiste. · Proiectarea activităților în vederea realizării unui demers educațional de calitate. Planificarea pe stagii / module tematice – timp alocat: Modulul 1. MARKETING EDUCAȚIONAL – 30 ore Modulul 2. DEZVOLTAREA LEADERSHIPULUI ÎN ÎNVĂȚĂMÂNT – 30 ore Modulul 3. MANAGEMENTUL CARIEREI DIDACTICE – 30 ore Modulul 4 MODELE EUROPENE DE PROGRES ȘI INOVARE ÎN EDUCAȚIE – 30 ore |
· Modalități de evaluare a cursanților |
Evaluare finală va avea loc în format asincron, constând în realizarea unui portofoliu care va fi analizat și notat de către comisia de evaluare finală prin alocarea unui punctaj de la 0 la 100, condiția pentru promovare fiind de minimum 70 de puncte. În situația în care un formabil nu obține punctajul de minimum 70 de puncte, are dreptul la reevaluarea portofoliului, o singură dată, în maximum 60 de zile calendaristice de la data primei evaluări. |
2. RESURSE UMANE |
|
· Formatori implicați (nivelul de pregătire) |
Profesori din învățământul universitar și preuniversitar |
· Coordonatorul programului |
Prof. Georgiana Daniela FIRESCU |
3. CRITERII ECONOMICE |
|
· Număr de cursanți planificați |
25 / grupa; |
· Costul programului/ al activității |
530 lei |
Furnizor: Asociația DOMINOU
1. CRITERII CURRICULARE |
|
· Denumirea programului |
MANAGEMENTUL COMUNICĂRII ÎN MEDIUL ȘCOLAR – 20 credite; |
· Public-țintă vizat |
Personal didactic de predare din învățământul preuniversitar |
· Justificare (necesitate, utilitate) |
La nivelul clasei de elevi este cert că nu putem să nu concepem existenţa unui sistem relaţional, în cadrul căruia există multiple interacţiuni extrem de diverse, între care un loc important e ocupat de interacţiunile de tip comunicaţional. Procesul de învăţământ, aşa cum am văzut şi cu alte ocazii, nu poate fi rupt de procesul de comunicare. Reuşita şcolară, de care se face atât caz în prezent – şi pe bună dreptate, fiind finalitatea instruirii şcolare – depinde esenţialmente de modul cum se face comunicarea la clasă, de la profesor la elev, de la elev la profesor, de la elev la elev şi chiar de la profesor la profesor, dacă avem de a face, de pildă, cu o activitate de interasistenţă la orele de curs, sau de colaborare între clase în vederea realizării unei activităţi de interes comun |
· Durata (număr total de ore de formare) |
80 ore |
· Curriculum-ul programului (competențe vizate, planificarea modulelor tematice, calendarul programului) |
Scop: Programul are ca scop formarea şi dezvoltarea de competenţe generale şi specifice ale cadrelor care să favorizeze comunicarea asertivă şi să încurajeze învăţarea prin colaborare, în mod conştient, a elevilor. Obiective: · Cunoaşterea, înţelegerea şi folosirea adecvată a conceptelor fundamentale din domeniul comunicării în mediul școlar · Formarea capacităţii de adaptare la situaţii diferite prin demonstrarea capacităţii de lucru sistematic şi în echipă, respectând totodată opiniile celor implicați · Dezvoltarea abilităților și competențelor care ajută la intelegerea si depasirea crizelor si conflictelor in cadrul organizatiilor Competenţe vizate: - Capacitatea transmiterii informaţiei ştiinţifice la niveluri de înţelegere şi de aplicaţie valorificabile în sens prioritar formative; - Crearea unui mediu propice comunicării libere, constructive, cu respectarea diferenţelor interindividuale Planificarea pe stagii / module tematice – timp alocat: Modulul 1. Procesul de comunicare – 26 ore Modulul 2. Comunicarea și managementul clasei de elevi – 26 ore Modulul 3. Managementul conflictului – 28 ore |
· Modalități de evaluare a cursanților |
Evaluare finală va avea loc în format asincron, constând în realizarea unui portofoliu care va fi analizat și notat de către comisia de evaluare finală prin alocarea unui punctaj de la 0 la 100, condiția pentru promovare fiind de minimum 70 de puncte. În situația în care un formabil nu obține punctajul de minimum 70 de puncte, are dreptul la reevaluarea portofoliului, o singură dată, în maximum 60 de zile calendaristice de la data primei evaluări. |
2. RESURSE UMANE |
|
· Formatori implicați (nivelul de pregătire) |
Profesori din învățământul universitar și preuniversitar |
· Coordonatorul programului |
Prof. Gabriela Anca PANAIT |
3. CRITERII ECONOMICE |
|
· Număr de cursanți planificați |
25 / grupa; |
· Costul programului/ al activității |
420 lei |
Furnizor: Asociația DOMINOU
1. CRITERII CURRICULARE |
|
· Denumirea programului |
EDUCAȚIE OUTDOOR - CLASA FĂRĂ PEREȚI – 20 credite; |
· Public-țintă vizat |
Personal didactic de predare, personal didactic auxiliar şi personal didactic cu funcţii de conducere, de îndrumare şi de control din învățământul preuniversitar |
· Justificare (necesitate, utilitate) |
Concepţia acestui nou tip de educaţie este că orice om pus în condiţii grele, chiar extreme de viaţă şi supravieţuire, îşi mobilizează exemplar resursele corporale şi mintale, la un nivel incomparabil mai înalt decât o face în mod normal, în viaţa obişnuită (la birou). Oamenii sunt mult mai sensibili când se află în mijlocul naturii. Aici, neîncorsetaţi de relaţii şi obligaţii sociale, nesprijiniţi de multitudinea de proteze artificiale care le susţin viaţa în oraş, ei îşi aduc aminte că fac parte dintr-un sistem natural mai mare, îşi dezvăluie firea şi sunt mai receptivi, nu se mai conformează stereotipurilor discriminatorii bazate pe criterii de rasă, clasă socială, religie etc |
· Durata (număr total de ore de formare) |
80 ore |
· Curriculum-ul programului (competențe vizate, planificarea modulelor tematice, calendarul programului) |
Scop: Înzestrarea cadrelor didactice cu competențe care să le permită identificarea cauzelor psihologice, sociale și psihopedagogice ale abandonului școlar, însușirea și utilizarea celor mai adecvate strategii outdoor pentru prevenirea abandonului școlar și a părăsirii timpurii a școlii a elevilor din comunitățile unde își desfășoară activitatea. Obiective:
Competenţe vizate: · Dezvoltarea competenţei de a identifica cu uşurinţă categoriile de copii cu cerinţe educative speciale; · Alegerea strategiilor de învăţare adecvate fiecărui obiectiv / caracteristicilor elevilor / comportamentului colectiv al clasei; · Valorificarea metodelor şi mijloacelor de cunoaştere a copilului; · Valorificarea noilor metode şi tehnici de evaluare centrate pe copil şi pe particularităţile lui de vârstă şi intelectuale; · Elaborarea corectă a planului de servicii personalizate şi a programelor de intervenţie personalizată; · Conceperea modului de organizare a activităţii elevilor în funcţie de situaţia de învăţare; · Organizarea managerială a activităţii la nivel de proiectare – desfăşurare – evaluare – autoperfecţionare, prin elaborarea circuitelor de conexiune inversă Planificarea pe stagii / module tematice – timp alocat: Modulul 1. Metode de explorare şi cunoaştere a elevului – 26 ore Modulul 2. Managementul comunicării și al conflictului în clasa de elevi – 26 ore Modulul 3. Prevenirea și combaterea abandonului școlar prin educația outdoor – 28 ore |
· Modalități de evaluare a cursanților |
Evaluare finală va avea loc în format asincron, constând în realizarea unui portofoliu care va fi analizat și notat de către comisia de evaluare finală prin alocarea unui punctaj de la 0 la 100, condiția pentru promovare fiind de minimum 70 de puncte. În situația în care un formabil nu obține punctajul de minimum 70 de puncte, are dreptul la reevaluarea portofoliului, o singură dată, în maximum 60 de zile calendaristice de la data primei evaluări. |
2. RESURSE UMANE |
|
· Formatori implicați (nivelul de pregătire) |
Profesori din învățământul universitar și preuniversitar |
· Coordonatorul programului |
Prof. Gabriela Anca PANAIT |
3. CRITERII ECONOMICE |
|
· Număr de cursanți planificați |
25 / grupa; |
· Costul programului/ al activității |
420 lei |
Furnizor: Asociația DOMINOU
1. CRITERII CURRICULARE |
|
· Denumirea programului |
MANAGEMENT PARTICIPATIV ÎNTR-O ȘCOALĂ CARE ÎNVAȚĂ – 30 credite; |
· Public-țintă vizat |
Personal didactic de predare din învățământul preuniversitar |
· Justificare (necesitate, utilitate) |
Pregătirea personalului de conducere, îndrumare şi control din învăţământul preuniversitar şi a celor care aspiră la aceste funcţii devine foarte importantă. Aceştia nu au beneficiat în formarea iniţială de o pregătire sistematică în domeniul managementului educaţional, singurele modalităţi de formare fiind diverse cursuri de scurtă durată sau formarea/autoformarea la locul de muncă. Aceste modalităţi precum şi puţina literatură de specialitate ce li se oferă, uneori incoerentă şi inconsistentă, nu sunt suficiente pentru un leadership şi un management performant în organizaţiile educaţionale preuniversitare. Din aceste motive, prin acest program ne propunem să oferim o viziune modernă privind leadership-ul şi managementul în învăţământul preuniversitar, să ajutăm viitorii leaderi să stabilească cât de pregătită este organizaţia lor pentru a face faţă prezentelor şi viitoarelor provocări precum şi formarea/dezvoltarea de competenţe necesare gestionării acestora |
· Durata (număr total de ore de formare) |
120 ore |
· Curriculum-ul programului (competențe vizate, planificarea modulelor tematice, calendarul programului) |
Scop: Programul are ca scop formarea şi dezvoltarea de competenţe generale şi specifice ale cadrelor didactice în domeniul managementului educaţional prin aprofundarea şi dezvoltarea abilităţilor specifice leadershipului şi managementului organizaţiilor educaţionale preuniversitare. Obiective: · Achiziționarea de noi strategii, metode și instrumente specifice managementului strategic · Dobândirea de abilități caracteristice leadership-ului în organizaţiile educaţionale preuniversitare · Stimularea dezvoltării mecanismelor instituționale și procedurale de evaluare, asigurare, control și îmbunătățire a calității educației · Stabilirea și urmărirea obiectivelor de performanță în educație Competenţe vizate: · specificul echipei si a obiectivelor de care răspunde; · Analizarea contextului educațional în care funcționează instituția în vederea proiectării unei strategii adecvate de dezvoltare instituțională; · Formularea viziunii strategice, misiunii, obiectivelor și țintelor strategice ale organizației școlare; · Elaborarea corectă a strategiei și a proiectului de dezvoltare instituțională; · Organizarea managerială a activităţii la nivel de proiectare – desfăşurare – evaluare – autoperfecţionare, prin elaborarea circuitelor de conexiune inversă Planificarea pe stagii / module tematice – timp alocat: Modulul 1. Managementul strategic în organizațiile școlare – 30 ore Modulul 2. Dezvoltarea leadershipului – 30 ore Modulul 3. Calitatea în educație – 30 ore Modulul 4. Rolul comunicării și al motivației în dezvoltarea unui leadership și management performant în educație – 30 ore |
· Modalități de evaluare a cursanților |
Evaluare finală va avea loc în format asincron, constând în realizarea unui portofoliu care va fi analizat și notat de către comisia de evaluare finală prin alocarea unui punctaj de la 0 la 100, condiția pentru promovare fiind de minimum 70 de puncte. În situația în care un formabil nu obține punctajul de minimum 70 de puncte, are dreptul la reevaluarea portofoliului, o singură dată, în maximum 60 de zile calendaristice de la data primei evaluări. |
2. RESURSE UMANE |
|
· Formatori implicați (nivelul de pregătire) |
Profesori din învățământul universitar și preuniversitar |
· Coordonatorul programului |
Prof. Adriana Teodora BADEA |
3. CRITERII ECONOMICE |
|
· Număr de cursanți planificați |
25 / grupa; |
· Costul programului/ al activității |
530 lei |
Furnizor: Asociația DOMINOU
1. CRITERII CURRICULARE |
|
· Denumirea programului |
PROVOCĂRI ALE DEZVOLTĂRII COMPETENȚELOR ELEVILOR – 23 credite; |
· Public-țintă vizat |
Personal didactic de predare din învățământul preuniversitar |
· Justificare (necesitate, utilitate) |
Decizia asupra metodelor de învăţare utilizate pentru atingerea obiectivelor propuse este influenţată de tipul de abordare didactică pe care fundamentăm proiectarea lecţiei. Noua paradigmă curriculară impune o reevaluare a rolului profesorului de matematică la clasă şi reaşezarea raporturilor profesor-elev. Profesorul devine moderator al unei dezbateri de idei din clasă, motivează şi stimulează elevii, îi încurajează să îşi formuleze opiniile, devine un ghid al elevilor pentru punerea în valoare a abilităţilor lor |
· Durata (număr total de ore de formare) |
90 ore |
· Curriculum-ul programului (competențe vizate, planificarea modulelor tematice, calendarul programului) |
Scop: Programul are ca scop imperativul calităţii în educaţie obligând la o reconsiderare a demersului educaţional al profesorului, astfel încât strategiile didactice elaborate să fie centrate pe învăţare şi, respectiv, pe cel care învaţă. Pentru a asigura dezvoltarea şi valorificarea resurselor lor cognitive, afective şi acţionale, pentru a-i „instrumenta” în vederea adaptării şi inserţiei optime în mediul socio- profesional, este esenţială construirea unor strategii didactice bazate pe acţiune, aplicare, cercetare, experimentare. Obiective: · Dobândirea de cunoștințe și deprinderi necesare formării competențelor elevilor prin utilizarea metodelor alternative · Elaborarea unor strategii de instruire în contextul competențelor elevilor · Proiectarea didactică a unei activități utilizând metode alternative Competenţe vizate: · Capacitatea transmiterii informaţiei ştiinţifice la niveluri de înţelegere şi de aplicaţie valorificabile în sens prioritar formative; · Crearea unui mediu propice comunicării libere, constructive, cu respectarea diferenţelor interindividuale. Planificarea pe stagii / module tematice – timp alocat: Modulul I – Formarea competențelor elevilor – obiectiv educational prioritar – 30 ore Modulul 2. Strategii de instruire în contextul formării competențelor elevilor – 30 ore Modulul 3. Proiectarea didactică – condiție a unei activități didactice de calitate – 30 ore |
· Modalități de evaluare a cursanților |
Evaluare finală va avea loc în format asincron, constând în realizarea unui portofoliu care va fi analizat și notat de către comisia de evaluare finală prin alocarea unui punctaj de la 0 la 100, condiția pentru promovare fiind de minimum 70 de puncte. În situația în care un formabil nu obține punctajul de minimum 70 de puncte, are dreptul la reevaluarea portofoliului, o singură dată, în maximum 60 de zile calendaristice de la data primei evaluări. |
2. RESURSE UMANE |
|
· Formatori implicați (nivelul de pregătire) |
Profesori din învățământul universitar și preuniversitar, studii superioare, formatori naționali |
· Coordonatorul programului |
Prof. Alina DUMITRAȘCU |
3. CRITERII ECONOMICE |
|
· Număr de cursanți planificați |
25 / grupa; |
· Costul programului/ al activității |
450 lei
|
Furnizor: Asociația DOMINOU