Oferta 2023-2024

1. Criterii curriculare

Publicul  ţintă vizat: personal didactic de predare din învățământul primar

Justificarea ofertei:

Programul de formare își propune să sprijine profesorii în activități de tip STE(A)M, cu accent pe înțelegerea tendințelor curente în inovarea curriculumului specific învățământului primar. De asemenea, programul își propune să familiarizeze profesorii cu diverse platforme și instrumente colaborative pentru dezvoltarea competențelor interdisciplinare în predare și pentru integrarea eficientă a conceptelor științifice, tehnologice, inginerești, artistice și matematice în procesul de învățare, oferindu-le astfel posibilitatea de a crea medii de învățare stimulative, contribuind astfel la dezvoltarea competențelor și abilităților secolului XXI.

Durata: 24 ore

Curriculum-ul programului:

a. Competenţe vizate:

- Înțelegerea metodologiei STEAM și a metodelor și tehnicilor de integrare interdisciplinara a acesteia în comtext educațional;

- Dezvoltarea competențelor de proiectare, adaptare și implementare a principiilor STEAM în cadrul curriculumul pentru învățământul primar;

- Dezvoltarea competențelor în elaborarea de Resurse Educaționale Deschise STEAM prin intermediul platformelor și instrumentelor digitale.

b. Forma de organizare a programului: webinarii sincron fata în fața și teme offline

c. Platforma educațională utilizată: Casa Corpului Didactic Vâlcea - Gsuite for Education

d. Planificarea modulelor tematice

Module

Total ore

Teorie

Aplicaţii

Evaluare

Tema 1 Fundamentele educației STEAM.

Chestionar preliminar de identificare a grupului țintă

2 (webinar față în față)

1 (webinar față în față)

1(webinar față în față)

-

Tema 2

Fundamentele educației STEAM. Abordări moderne

4 (webinar față în față)

1 (webinar față în față)

3(webinar față în față)

-

Tema 3

Proiectarea, adaptarea și implementarea principiilor STEAM în cadrul curriculumul pentru învățământul primar

6 (webinar față în față)

2 (webinar față în față)

4(webinar față în față)

-

Tema 4

RED STEAM. Platforme și instrumente digitale

 

2 (webinar față în față)

1 (webinar față în față)

1(webinar față în față)

-

Aplicații practice e-learning (elaborarea temelor de portofoliu)

6 (teme offline)

2 (webinar față în față)

2 (webinar față în față)

5 (teme offline)

1 (offline)

Evaluare finala

2 (webinar față în față)

-

-

2 (webinar față în față)

Total

24

7

14

3

 

e. Calendarul programului

Ziua

Interval orar

Tema

Tip activitate

I

(6h)

08.00 -  10.00

 

10.15 -  12.15

12,30 – 14,30

Tema 1 Fundamentele educației STEAM.

Chestionar preliminar de identificare a grupului țintă

Teorie + aplicații

(webinar față în față)

 

Aplicații (teme offline)

II

(6h)

08.00- 10.00

10.15- 14.15

Tema 2  Fundamentele educației STEAM. Abordări moderne

Teorie + aplicații

(webinar față în față)

Aplicații (teme offline)

III

(4h)

08.00-10.00

 

10.15 -  12.15

Tema 3 Proiectarea, adaptarea și implementarea principiilor STEAM în cadrul curriculumul pentru învățământul primar

Teorie + aplicații

(webinar față în față)

 

IV

(6h)

8,00 – 14,00

Tema 4 RED STEAM. Platforme și instrumente digitale

Aplicații practice e-learning (elaborarea temelor de portofoliu)

Aplicații (teme offline)

V

(2h)

09.00– 11.00

Evaluare finala

Evaluare

(webinar față în față)

 

f. Modalități de evaluare

Evaluare pe parcurs teorie

Evaluare pe parcurs  aplicaţii

Evaluare finală

Prezenţa şi gradul de implicare în sarcinile stabilite în webinariile sincron față în față și finalizarea  temelor offline.

Finalizarea temelor offline, calitatea rezultatelor activităţii și profunzimea competențelor formate participanților la curs.

Portofoliu individual

 

Structura portofoliului de evaluare:

Tema 1: Colaborați cu un alt participant ( învățare colaborativă ) pentru a dezvolta o structură de proiect STEAM pentru o lecție sau o unitate de învățare existentă din curriculumul pentru învățământul primar. Dezvoltați o adaptare optimizată a acesteia, prin integrarea corespunzătoare a principiilor și abordărilor specifice educației STEAM.

Tema 2: Alegeți o platformă sau instrument digital și creați o Resursă Educațională Deschisă ca material suport în implementarea proiectului STEAM propus. Prezentați proiectul și explicați modul în care poate fi utilizat la clasă.

 

2. Resurse umane

a. Formatori implicaţi:  

- Prof. Trușcă Adriana – prof. învățământ primar, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA),

- prof. Rogoveanu Elena Corina - prof. învățământ primar, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA)

- Prof. Croitoru Elena Roxana, profesor discipline economice, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA)

- Prof. Ciochina Ana Luisa, profesor metodist CCD, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA)

b. Coordonatorul programului: profesor metodist CCD

1. Criterii curriculare

Publicul țintă vizat: cadre didactice din învățământul preuniversitar , personal auxiliar

Justificarea ofertei:

Înţelegerea şi aplicarea conceptului de educaţie antreprenorială este important atât pentru cadrele didactice dar mai ales pentru elevi. Spiritul antreprenorial și abilitățile manageriale sunt importante în actualul context socio – economic. Raportarea la principiile și regulile de prelucrare a datele personale statuate în Regulamentul UE 2016/ 679 al Parlamentului European.

Durata: 24 ore

Curriculum-ul programului:

a. Competenţe vizate:

1. Utilizarea metodelor participative, creativ - interactive în procesul de învățare.

2. Identificarea principiilor și regulilor de prelucrare a datele personale conform legislației în vigoare

3. Dezvoltarea comportamentului competitiv şi rational, promovarea imaginii profesionale.

b. Forma de organizare a programului: webinarii sincron față în față și teme offline

c. Platforma educațională utilizată: Casa Corpuilui Didactic Vâlcea - Gsuite for Education;

d. Planificarea modulelor tematice:

Module

Total ore

Teorie

Aplicaţii

Evaluare

Tema 1 Delimitări conceptuale ale terminologiei specifice educației financiare și antreprenoriale

2 (webinar sincron online)

1 (webinar față în față)

1(webinar față în față)

-

Tema 2 Metode didactice  tradiţionale şi moderne utilizate in educația antreprenorială

4 (online mixt)

2 (webinar față în față)

2 (teme offline)

-

Tema 3 Firme de exercițiu. Portretul profesorul antreprenor

 

6 (online mixt)

2 (webinar față în față)

4 (teme offline)

-

Tema 4 Respectarea principiilor și regulilor de prelucrare a datele personale conform legislației în vigoare

2 (webinar sincron online)

 

2 (webinar față în față)

-

Tema 5 Aplicații practice e-learning

8(online mixt)

2 (webinar față în față)

5 (teme offline)

1 (offline)

Evaluare finala

2 (webinar sincron online)

-

-

2 (webinar față în față)

Total

24

7

14

3

 

e. Calendarul programului

Ziua

Interval orar

Tema

Tip activitate

I

(6h)

08.00 -  10.00

 

10.15 -  12.15

12,30 – 14,30

Tema 1 Delimitări conceptuale ale terminologiei specifice educației financiare și antreprenoriale

Tema 2 Metode didactice  tradiţionale şi moderne utilizate in educația antreprenorială

Teorie + aplicații

(webinar față în față)

 

Aplicații (teme offline)

II

(6h)

08.00- 10.00

10.15- 14.15

Tema 3 Firme de exercițiu. Portretul profesorul antreprenor

 

Teorie + aplicații

(webinar față în față)

Aplicații (teme offline)

III

(4h)

08.00-10.00

 

10.15 -  12.15

Tema 4 Respectarea principiilor și regulilor de prelucrare a datele personale conform legislației în vigoare

Teorie + aplicații

(webinar față în față)

 

IV

(6h)

8,00 – 14,00

Tema 5 Aplicații practice e-learning

Aplicații (teme offline)

V

(2h)

09.00– 11.00

Evaluare finala

Evaluare

(webinar față în față)

 

f. Modalități de evaluare

Evaluare pe parcurs teorie

Evaluare pe parcurs  aplicaţii

Evaluare finală

Prezenţa şi gradul de implicare în sarcinile stabilite în webinariile sincron față în față și finalizarea  temelor offline.

Finalizarea temelor offline, calitatea rezultatelor activităţii și profunzimea competențelor formate participanților la curs.

Portofoliu individual

 

Structura portofoliului de evaluare:

1. Elaborarea unei ”Firme de exercițiu” ținând cont de specificul clasei de aplicație și de particularitățile de vârstă ale elevilor.

2. Prezentarea unei aplicații online pentru utilizarea în secvența de evaluare la clasa online.

3. Elaboraea unei fișe de activități specifice aplicațiilor financiare de la clasă.

 

2. Resurse umane

a. Formatori implicaţi:   

- prof. Andreianu Mihaela, inspector școlar general, grad didactic I, certificat formator acreditat ANPC, adeverință formator CCD Vâlcea

- prof. Dobrete Florentina Adina – director CCD, grad didactic I, certificat Formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea, formator național

- Prof. Din Maria Andreea – profesor învățământ primar, Școala Gimnazială Anton Pann, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC( CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea

- prof. Şandru Valeria – profesor metodist al Casei Corpului Didactic Vâlcea, formator CRED, formator PROF,  Google APS trainer, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea, formator național

b. Coordonatorul programului: profesor metodist CCD

1. Criterii curriculare

Publicul  ţintă vizat: cadre didactice din învățământul primar

Justificarea ofertei: învăţătorii trebuie să demonstreze o serie de abilități și competențe în plan profesional, didactic și social, prin creativitatea, rigurozitatea și competența cu care acestea își construiesc demersul didactic.

Durata: 24 ore

Curriculum-ul programului:

a. Competenţe vizate

-          Utilizarea optimă a factorilor spatio-temporali, în vederea eficientizării procesului instructiv – educativ,

-          Proiectarea, conducerea şi realizarea procesului instructiv-educativ, ca act de comunicare,

-          Proiectarea şi evaluarea conţinuturilor instructiv-educative,

-          Organizarea adecvată a activităţilor didactice  în funcţie de tipul de lecţie dominant.

b. Forma de organizare a programului: webinarii sincron fata în fața și teme offline

c. Platforma educațională utilizată: Casa Corpuilui Didactic Vâlcea - Gsuite for Education;

d. Planificarea moduleler tematice

Modul tematic

Total ore

Teorie

Aplicaţii

Evaluare

Tema 1  Aspecte organizatorice și formarea echipelor de lucru

Noțiuni științifice privind didactica specialității.

2 (webinar sincron online)

1 (webinar față în față)

1(webinar față în față)

-

Tema 2 Curriculum școlar. Obiectivele predării – învățării - evaluării

4 (online mixt)

2 (webinar față în față)

2 (teme offline)

-

Tema 3 Cadrul metodologic al învățării

6 (online mixt)

2 (webinar față în față)

4 (teme offline)

-

Tema 4 Evaluarea si reglarea activității didactice

2 (webinar sincron online)

 

2 (webinar față în față)

-

Tema 5 Proiectarea instruirii. Aplicații practice e-learning

8(online mixt)

2 (webinar față în față)

5 (teme offline)

1 (offline)

Evaluare finală

2 (webinar sincron online)

-

-

2 (webinar față în față)

Total

24

7

14

3

 

e. Calendarul programului

Ziua

Interval orar

Tema

Tip activitate

I

(6h)

08.00 -  10.00

 

10.15 -  12.15

12,30 – 14,30

Aspecte organizatorice și formarea echipelor de lucru. Noțiuni științifice privind didactica specialității.

Tema 2 Curriculum școlar. Obiectivele predării – învățării - evaluării

Teorie + aplicații

(webinar față în față)

Aplicații (teme offline)

II

(6h)

08.00- 10.00

10.15- 14.15

Tema 3 Cadrul metodologic al învățării

Teorie + aplicații

(webinar față în față)

Aplicații (teme offline)

III

(4h)

08.00-10.00

10.15 -  12.15

Tema 4 Evaluarea si reglarea activității didactice

Teorie + aplicații

(webinar față în față)

IV

(6h)

8,00 – 14,00

Tema 5 Proiectarea instruirii. Aplicații practice e-learning

Aplicații (teme offline)

V

(2h)

09.00– 11.00

Evaluare finala

Evaluare

(webinar față în față)

 

d. Modalităţi de evaluare a cursanţilor

 Evaluare pe parcurs teorie

Evaluare pe parcurs  aplicaţii

Evaluare finală

Prezenţa şi gradul de implicare în sarcinile stabilite în webinariile sincron față în față și finalizarea  temelor offline.

Finalizarea temelor offline, calitatea rezultatelor activităţii și profunzimea competențelor formate participanților la curs.

Portofoliu individual

  

Structura portofoliului de evaluare:

1. Elaborarea unui opțional integrat la nivelul ariei curriculare.

2. Elaborarea unui test sumativ cu specificarea itemilor de evaluare și a baremului de notare.

 

2. Resurse umane

- prof. Trăistaru Adriana, profesor învățământ primar, inspector școlar ISJ Vâlcea, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea

- prof. Ceaușoglu Eleonora Anelice, profesor învățământ primar, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea

- prof. Ungureanu Ana, profesor învățământ primar, inspector școlar ISJ Vâlcea, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea

- prof. Ciucă Ana Maria, profesor învățământ primar, director, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA)

 

b. Coordonatorul programului: profesor metodist CCD

 

1.Criterii curriculare

Publicul țintă vizat: personal didactic de predare din învățământul preșcolar și antepreșcolar

Justificarea ofertei:

            Curriculumul pentru învăţământul prescolar (2019) presupune o abordare nouă a copilului, prin reconsiderarea activităţilor de învăţare, adaptate la specificul dezvoltării şi particularităţilor individuale ale copiilor, dar si o foarte bună cunoaştere a metodicii predării în specialitate.

Durata: 24 ore

Curriculum-ul programului:

a. Competenţe vizate:

-  Cunoaşterea  caracteristicilor dezvoltării şi domeniile de dezvoltare ale  copilului de la 3 la 6-7ani;

- Proiectarea, organizarea şi desfăşurarea activităţilor integrate şi a activităţilor pe domenii   experienţiale;

-  Individualizarea  conţinuturilor  de învăţare în funcţie de particularităţile de dezvoltare ale copilului şi asimilarea de tehnici de observare şi evaluare ale copilului. 

b. Forma de organizare a programului: webinarii sincron fata în fața și teme offline

c. Platforma educațională utilizată: Casa Corpuilui Didactic Vâlcea - Gsuite for Education;

d. Planificarea modulelor tematice

Module

Total ore

Teorie

Aplicaţii

Evaluare

Tema 1 Aspecte organizatorice și formarea echipelor de lucru. Noțiuni științifice privind didactica specialității.

2 (webinar sincron online)

1 (webinar față în față)

1(webinar față în față)

-

Tema 2 Integrarea curriculară.

4 (online mixt)

2 (webinar față în față)

2 (teme offline)

-

Tema 3 Elaborarea planificării anuale /săptămânale/ zilnice. Realizarea de proiecte tematice și proiecte didactice

6 (online mixt)

2 (webinar față în față)

4 (teme offline)

-

Tema 4 Modalităţi de observare şi evaluare a copiilor preşcolari. Modalităţi de inregistrare a datelor.  Fişe de observatii psihopedagogice, de înregistrare  a rezultatelor copiilor preşcolari, listele de comportamente.

2 (webinar sincron online)

 

2 (webinar față în față)

-

Aplicații practice e-learning (elaborarea temelor de portofoliu)

8(online mixt)

2 (webinar față în față)

5 (teme offline)

1 (offline)

Evaluare finala

2 (webinar sincron online)

-

-

2 (webinar față în față)

Total

24

7

14

3

 

e. Calendarul programului

Ziua

Interval orar

Tema

Tip activitate

I

(6h)

08.00 -  10.00

10.15 -  12.15

12,30 – 14,30

Tema 1 Aspecte organizatorice și formarea echipelor de lucru. Noțiuni științifice privind didactica specialității.

Teorie + aplicații

(webinar față în față)

Aplicații (teme offline)

II

(6h)

08.00- 10.00

10.15- 14.15

Tema 2 Integrarea curriculară.

Tema 3 Elaborarea planificării anuale /săptămânale/ zilnice. Realizarea de proiecte tematice și proiecte didactice

Teorie + aplicații

(webinar față în față)

Aplicații (teme offline)

III

(4h)

08.00-10.00

 

10.15 -  12.15

 

Tema 4 Modalităţi de observare şi evaluare a copiilor preşcolari. Modalităţi de inregistrare a datelor.  Fişe de observatii psihopedagogice, de înregistrare  a rezultatelor copiilor preşcolari, listele de comportamente.

Teorie + aplicații

(webinar față în față)

 

IV

(6h)

8,00 – 14,00

Aplicații practice e-learning (elaborarea temelor de portofoliu)

Aplicații (teme offline)

V

(2h)

09.00– 11.00

Evaluare finala

Evaluare

(webinar față în față)

 

f. Modalități de evaluare

Evaluare pe parcurs teorie

Evaluare pe parcurs  aplicaţii

Evaluare finală

Prezenţa şi gradul de implicare în sarcinile stabilite în webinariile sincron față în față și finalizarea  temelor offline.

Finalizarea temelor offline, calitatea rezultatelor activităţii și profunzimea competențelor formate participanților la curs.

Portofoliu individual.

 

Structura portofoliului de evaluare: Proiect didactic pe un nivel şi un proiect tematic specific prezentat în cadrul webinariilor sincron.

 

2. Resurse umane

a. Formatori implicaţi

- prof. Ancuța Giorgiana Maria, profesor învățământ preșcolar, inspector școlar ISJ Vâlcea, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea

- prof. Săliște Mihaela, profesor învățământ preșcolar, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea

- prof. Mitu Laura, profesor învățământ preșcolar, director, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), formator național

- prof. Tudor Mădălina Maria, profesor învățământ preșcolar, director, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA)

- prof. Ileana Andreea, profesor învățământ preșcolar, director, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA)

b. Coordonatorul programului: profesor metodist CCD

1. Criterii curriculare:

Tipul de program: Formare continuă profesională / dezvoltare profesională/ evoluţie în carieră

Publicul țintă vizat: cadre didactice din învățământul preuniversitar

Justificarea ofertei: Abordarea fiecărui modul din noul curriculum pentru ora de CONSILIERE ȘI DEZVOATARE PERSONALĂ va implica o scurtă prezentare a conceptelor fundamentale și aplicații practice care să permită o desfășurare a orei într-o manieră interactivă și atractivă pentru elevi.

Durata: 24 ore

Curriculum-ul programului:

a. Competenţe vizate:

1. Selectarea şi prelucrarea conţinuturilor în vederea accesibilizării informaţiei;

2. Proiectarea, conducerea şi realizarea procesului instructiv – educativ ca act de comunicare;

3. Manifestarea capacităţii de a diagnostica aşteptările şi interesele familiei;

4. Înţelegerea mecanismului  de formare a trăsăturilor  psihomorale şi adoptarea metodelor şi tehnicilor de cunoaştere şi activizare a elevilor.

b. Forma de organizare a programului: webinarii sincron fata în fața și teme offline

c. Platforma educațională utilizată: Casa Corpuilui Didactic Vâlcea - Gsuite for Education

d. Planificarea modulelor tematice

Modul tematic

Total ore

Teorie

Aplicaţii

Evaluare

Tema 1 Autocunoaştere şi dezvoltare personală

2 (webinar sincron online)

1 (webinar față în față)

1(webinar față în față)

-

Tema 2 Comunicare şi abilităţi sociale

4 (online mixt)

2 (webinar față în față)

2 (teme offline)

-

Tema 3 Managementul informaţiilor şi învăţării

6 (online mixt)

2 (webinar față în față)

4 (teme offline)

-

Tema 4 Planificarea carierei

2 (webinar sincron online)

 

2 (webinar față în față)

-

Tema 5 Calitatea stilului de viaţă

8(online mixt)

2 (webinar față în față)

5 (teme offline)

1 (offline)

Evaluare finală

2 (webinar sincron online)

-

-

2 (webinar față în față)

Total

24

7

14

3

 

e. Calendarul programului:

Ziua

Interval orar

Tema

Tip activitate

I

(6h)

08.00 -  10.00

10.15 -  12.15

12,30 – 14,30

Tema 1 Autocunoaştere şi dezvoltare personală

Tema 2 Comunicare şi abilităţi sociale

Teorie + aplicații

(webinar față în față)

Aplicații (teme offline)

II

(6h)

08.00- 10.00

10.15- 14.15

Tema 3 Managementul informaţiilor şi învăţării

Teorie + aplicații

(webinar față în față)

Aplicații (teme offline)

III

(4h)

08.00-10.00

10.15 -  12.15

Tema 4 Planificarea carierei

Teorie + aplicații

(webinar față în față)

IV

(6h)

8,00 – 14,00

Tema 5 Calitatea stilului de viaţă

Aplicații (teme offline)

V

(2h)

09.00– 11.00

Evaluare finala

Evaluare

(webinar față în față)

f. Modalități de evaluare

Evaluare pe parcurs teorie

Evaluare pe parcurs  aplicaţii

Evaluare finală

Prezenţa şi gradul de implicare în sarcinile stabilite în webinariile sincron față în față și finalizarea  temelor offline.

Finalizarea temelor offline, calitatea rezultatelor activităţii și profunzimea competențelor formate participanților la curs.

Portofoliu individual

 

Structura portofoliului de evaluare:

1. Elaborarea unui proiect/ plan personalizat de orientare a carierei pentru o clasă sau pentru un elev.

2. Proiect didactic/ fișa film tematic ”Clasa divizată”

 

2.    Resurse umane:

a. Formatori implicaţi:

- Prof. Mărgărita Elena Antoanela, profesor metodist CCD, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea

- Prof. Tudosoiu Gheorghe Daniel, profesor metodist CCD, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), formator național

- prof. Ciochină Luisa Ana, profesor metodist CCD, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA). Formator național

- prof. Duță Mihaela, profesor, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea

- prof. Ciucă Ana Maria, profesor învățământ primar, director, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea

 

b. Coordonatorul programului: profesor metodist CCD