1.Criterii curriculare
Public - țintă vizat: cadre didactice din învățământul preuniversitar
Justificarea (necesitate, utilitate –descriere succintă):
Programul de formare îşi propune să eficientizeze demersul didactic prin intermediul stategiilor de evaluare remedială. Cadrele didactice trebuie să dezvolte abilități și competențe în domeniul argumentării, și, cu precădere, să gestioneze eficient situaţiile care presupun susţinerea sau apărarea unui punct de vedere, de a încerca să convingă interlocutorul/interlocutorii de adevărul spuselor lor, de a-i determina pe ceilalţi să acţioneze într-un anumit fel. Cadrele didactice trebuie să dezvolte abilități și competențe în domeniul evaluării și, cu precădere, să gestioneze eficient situaţiile care necesită o intervenție promptă. Evaluarea este o componentă esenţiala a procesului instructiv- educativ, având ca scop cunoaşterea efectelor activităţii desfăşurate, în vederea optimizării ei, pe baza colectării, organizării şi interpretării rezultatelor obţinute prin intermediul instrumentelor de evaluare. Rolul ei este să depisteze limitele învăţării, greşeli, lacune, nivel prea scăzut de cunoştinţe, dificultăţi în interpretarea şi aplicarea cunoştinţelor, pentru depăşirea acestora şi realizarea progresului şcolar.
Durata: 24 ore
Curriculum-ul programului:
a. Competențe vizate:
- Deschiderea față de tendințele inovatoare necesare dezvoltării profesionale specifice realităților educative europene.
- Gestionarea intervențiilor decizionale în remedierea aspectelor de management al clasei de elevi.
- Respectarea principiilor care să reducă efectele subiectivismului în practica evaluativă.
b. Forma de organizare a programului: webinarii sincron, online și teme offline
c. Platforma educațională utilizată: Casa Corpului Didactic Vâlcea - Gsuite for Education
PowerPoint, Kahoot, Canva, Prezi, Padlet, Jambord
d. Planificarea modulelor tematice
Module |
Total ore |
Teorie |
Aplicaţii |
Evaluare |
Tema 1 Aspecte organizatorice și formarea echipelor de lucru. Raportarea la principiile și regulile de prelucrare a datele personale statuate în Regulamentul UE 2016/ 679 al Parlamentului European. |
2 (webinar față în față) |
1 (webinar față în față) |
1(webinar față în față) |
- |
Tema 2 Subiectivismul în practica evaluativă |
4 (webinar față în față) |
1 (webinar față în față) |
3(webinar față în față) |
- |
Tema 3 Efecte perturbatoare în apreciere și notare |
6 (webinar față în față) |
2 (webinar față în față) |
4(webinar față în față) |
- |
Tema 4 Ecuația personală a examinatorului |
2 (webinar față în față) |
1 (webinar față în față) |
1(webinar față în față) |
- |
Aplicații practice e-learning (elaborarea temelor de portofoliu) |
6 (teme offline) 2 (webinar față în față) |
2 (webinar față în față) |
5 (teme offline) |
1 (offline) |
Evaluare finală |
2 (webinar față în față) |
- |
- |
2 (webinar față în față) |
Total |
24 |
7 |
14 |
3 |
e. Calendarul programului
Ziua |
Interval orar |
Tema |
Tip activitate |
I (5h) |
08.00 - 11.00
|
1. Preambul teoretic |
Teorie + aplicații 2 h (webinar față în față) 1 h temă offline |
11.00 – 13,00 |
2. Subiectivismul în practica evaluativă – abordări teoretice și practice |
Aplicații (teme offline) |
|
II(6h) |
08.00- 11.00
|
3. Efecte perturbatoare în apreciere și notare |
Teorie + aplicații 2 h (webinar față în față) 1 h temă offline |
11.30 – 14,30 |
4. Efectul de ancorare. Efectul Pygmalion |
Teorie + aplicații 2 h (webinar față în față) 1 h temă offline |
|
III(5h) |
08.00 - 10.00
|
5. Efectul tendinței centrale. Efectul de contrast |
Aplicații (teme offline) |
10.00 – 13,00 |
6. Efectul de similaritate. Eroarea logică |
Teorie + aplicații 2 h (webinar față în față) 1 h temă offline |
|
IV (5h) |
08.00 - 11.00 |
7. Metode și tehnici moderne de evaluare |
Teorie + aplicații (webinar față în față) |
11.00 – 13,00 |
8. Ecuația personală a examinatorului |
Aplicații (teme offline) |
|
V (3h) |
09.00– 11.00 |
Evaluare finala |
Evaluare (webinar față în față) |
f. Modalități de evaluare
Evaluare pe parcurs teorie |
Evaluare pe parcurs aplicaţii |
Evaluare finală |
Prezenţa şi gradul de implicare în sarcinile stabilite în webinariile față în față. și finalizarea temelor offline. |
Finalizarea temelor offline, calitatea rezultatelor activităţii și profunzimea competențelor formate participanților la curs. |
Portofoliu individual. |
Structura portofoliului de evaluare:
Elaboraea a două fișe de progres.
2. Resurse umane
a. Formatori implicați:
- prof. Samoilă Daniela Mihaela, professor istorie, inspector școlar, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
- profesor Vețeleanu Alina –Nicoleta, profesor limba franceză, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
- profesor Mihăilescu Alina, profesor limba română, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
b. Coordonatorul programului: profesor metodist CCD
1. Criterii curriculare
Public țintă vizat: personal didactic, de conducere și auxiliar din învățământul preuniversitar
Justificare: Imperativul calităţii în educaţie obligă la o reconsiderare a demersului educaţional al profesorului, astfel încât strategiile didactice elaborate să fie centrate pe învăţare şi, respectiv, pe cel care învaţă.
Durata: 24 ore
Curriculum-ul programului
a. Competențe vizate:
- Capacitatea de a adecva metode, tehnici şi instrumente moderne de evaluare la specificul clasei de elevi
- Reactualizarea strategiilor de integrare a metodelor activ – participative în managementul clasei de elevi
- Proiectarea elementelor de metodică în activitatea didactică
- Înțelegerea conceptelor de incluziune și integrare, aplicarea lor în situații de învățare specifice
b. Forma de organizare a programului: webinarii sincron fata în fața și teme offline
c. Platforma educațională utilizată: Casa Corpuilui Didactic Vâlcea - Gsuite for Education
d. Planificarea modulelor tematice
Module |
Total ore |
Teorie |
Aplicaţii |
Evaluare |
Curriculum. Educația centrată pe elev |
2 (webinar sincron online) |
1 (webinar față în față) |
1(webinar față în față) |
- |
Didactica. Strategii, metode, tehnici |
4 (online mixt) |
2 (webinar față în față) |
2 (teme offline) |
- |
Predarea interactivă. Incluziune versus integrare |
6 (online mixt) |
2 (webinar față în față) |
4 (teme offline) |
- |
Educația pentru excelență |
2 (webinar sincron online) |
|
2 (webinar față în față) |
- |
Aplicații practice e-learning |
8(online mixt) |
2 (webinar față în față) |
5 (teme offline) |
1 (offline) |
Evaluare finala |
2 (webinar sincron online) |
- |
- |
2 (webinar față în față) |
Total |
24 |
7 |
14 |
3 |
e. Calendarul programului
Ziua |
Interval orar |
Tema |
Tip activitate |
I (6h) |
08.00 - 10.00 10.15 - 12.15 12,30 – 14,30 |
Curriculum. Educația centrată pe elev Didactica. Strategii, metode, tehnici |
Teorie + aplicații (webinar față în față) Aplicații (teme offline) |
II (6h) |
08.00- 10.00 10.15- 14.15 |
Predarea interactivă. Incluziune versus integrare |
Teorie + aplicații (webinar față în față) Aplicații (teme offline) |
III (4h) |
08.00-10.00 10.15 - 12.15
|
Educația pentru excelență |
Teorie + aplicații (webinar față în față)
|
IV (6h) |
8,00 – 14,00 |
Aplicații practice e-learning |
Aplicații (teme offline) |
V (2h) |
09.00– 11.00 |
Evaluare finala |
Evaluare (webinar față în față) |
f. Modalități de evaluare
Evaluare pe parcurs teorie |
Evaluare pe parcurs aplicaţii |
Evaluare finală |
Prezenţa şi gradul de implicare în sarcinile stabilite în webinarii sincronle față în față. și finalizarea temelor offline. |
Finalizarea temelor offline, calitatea rezultatelor activităţii și profunzimea competențelor formate participanților la curs. |
Prezentarea unei teme din portofoliul individual al cursantului.
|
Structura portofoliului de evaluare: Proiectarea unei unități de învățare la disciplina predată
2. Resurse umane
a. Formatori implicați:
- prof. Andreianu Mihaela, inspector școlar general, grad didactic I, certificat formator acreditat ANPC,
- prof. Toma Mirela, director Centrul de Excelență, grad didactic I, certificat formator acreditat ANPC,
- prof. Dobrete Florentina Adina – director CCD, grad didactic I, certificat Formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea, formator național
- prof. Diaconu Maria Aurelia, Arhivistică și Istorie, doctorat, grad didactic I, certificat formator acreditat CNFPA, formator CRED, adeverintă formator CCD Vâlcea
- prof. Cebotari Liliana – profesor limba engleză, inspector școlar, grad didactic I, certificat Formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
- prof. Şandru Valeria – profesor metodist al Casei Corpului Didactic Vâlcea, formator CRED, formator PROF, Google APS trainer, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea, formator național
b. Coordonatorul programului: profesor metodist CCD
1.Criterii curriculare:
Public – ţintă vizat: cadre didactice și didactice auxiliare din învățământul preuniversitar
Justificarea ofertei: activitățile de orientare urmăresc dezvoltarea personală și înzestrarea tânărului cu cunoștințe și abilități necesare pentru realizarea unui management eficient al propriei cariere. Educarea tinerilor pentru independență și flexibilitate le permit acestora exercitarea unui control asupra propriei dezvoltări și asigură flexibilitate în managementul carierei.
Durata programului: 24 ore
Curriculum-ul programului:
a. Competenţe vizate:
1. Adoptarea atitudinilor pozitive faţă de sine şi a unui stil de viaţă sănătos și echilibrat;
2. Relaţionarea armonioasă cu ceilalţi în contexte școlare și extrașcolare;
3. Reflectarea asupra motivației și eficacității strategiilor pentru progres în învățare;
4. Luarea deciziilor legate de continuarea studiilor şi carieră prin valorificarea informațiilor despre sine, educație și ocupații.
b. Forma de organizare a programului: webinarii sincron fata în fața și teme offline
c. Platforma educațională utilizată: Casa Corpuilui Didactic Vâlcea - Gsuite for Education
d. Planificarea modulelor tematice
Module |
Total ore |
Teorie |
Aplicaţii |
Evaluare |
Cunoștințe despre sine |
2 (webinar sincron online) |
1 (webinar față în față) |
1(webinar față în față) |
- |
Informații ocupaționale |
4 (online mixt) |
2 (webinar față în față) |
2 (teme offline) |
- |
Luarea deciziei |
6 (online mixt) |
2 (webinar față în față) |
4 (teme offline) |
- |
Planificare |
2 (webinar sincron online) |
|
2 (webinar față în față) |
- |
Rezolvare de probleme |
8(online mixt) |
2 (webinar față în față) |
5 (teme offline) |
1 (offline) |
Evaluare finala |
2 (webinar sincron online) |
- |
- |
2 (webinar față în față) |
Total |
24 |
7 |
14 |
3 |
e. Calendarul programului
Ziua |
Interval orar |
Tema |
Tip activitate |
I (6h) |
08.00 - 10.00 10.15 - 12.15 12,30 – 14,30 |
Cunoștințe despre sine Informații ocupaționale |
Teorie + aplicații (webinar față în față) Aplicații (teme offline) |
II (6h) |
08.00- 10.00 10.15- 14.15 |
Luarea deciziei |
Teorie + aplicații (webinar față în față) Aplicații (teme offline) |
III (4h) |
08.00-10.00 10.15 - 12.15 |
Planificare |
Teorie + aplicații (webinar față în față) |
IV (6h) |
8,00 – 14,00 |
Rezolvare de probleme |
Aplicații (teme offline) |
V (2h) |
09.00– 11.00 |
Evaluare finala |
Evaluare (webinar față în față) |
f. Modalități de evaluare
Evaluare pe parcurs teorie |
Evaluare pe parcurs aplicaţii |
Evaluare finală |
Prezenţa şi gradul de implicare în sarcinile stabilite în webinarii sincronle față în față. și finalizarea temelor offline. |
Finalizarea temelor offline, calitatea rezultatelor activităţii și profunzimea competențelor formate participanților la curs. |
Prezentarea unei teme din portofoliul individual al cursantului.
|
Structura portofoliului de evaluare: elaborarea unui portofoliu de curs (fişe, chestionare, opţional) şi a unui proiect didactic
2. Resurse umane:
a. Formatori implicați:
- Prof. Nițu Larisa, psihologie, gradul didactic I, inspector școlar ISJ Vâlcea certificat formator acreditat ANC (CNFPA)
- prof. Georgescu Maria, psihologie/ consilier școlar, coordonator CJAP, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
- prof. Şandru Valeria – profesor metodist al Casei Corpului Didactic Vâlcea, formator CRED, formator PROF, Google APS trainer, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea, formator național
- Prof. Mărgărita Antoanela Elena – prof. metodist al Casei Corpului Didactic Vâlcea, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
b. Coordonatorul programului: profesor metodist CCD
1.Criterii curriculare
Publicul ţintă vizat: cadre didactice și didactice auxiliare din învățământul preuniversitar
Justificarea ofertei: Orice schimbare și orice reformă în educație nu se poate realiza fără o analiză a aspectelor culturale și fără a le lua în considerare ca parte integrantă a mediului educațional. Actualul program de formare vă propune identificarea aspectelor de management administrativ care să aducă un plus de valoare unităţii de învăţământ în care activaţi.
Durata: 24 ore
Curriculum-ul programului:
a. Competențe vizate:
- abilitatea de a folosi tehnici de managent a calității specifice instituțiilor de învățământ
- elaborarea de strategii eficiente pentru proiectele educaţionale.
- cunoaşterea modalităţilor de gestionare a resurselor umane, materiale şi financiare.
- aplicarea deontologiei profesionale pentru organizaţia şcolară.
b. Forma de organizare a programului: webinarii sincron fata în fața și teme offline
c. Platforma educațională utilizată: Casa Corpuilui Didactic Vâlcea - Gsuite for Education
d. Planificarea modulelor tematice
Module |
Total ore |
Teorie |
Aplicaţii |
Evaluare |
Dezvoltare instituțională |
2 (webinar sincron online) |
1 (webinar față în față) |
1(webinar față în față) |
- |
Structuri organizatorice specifice |
4 (online mixt) |
2 (webinar față în față) |
2 (teme offline) |
- |
Metode si tehnici de management |
6 (online mixt) |
2 (webinar față în față) |
4 (teme offline) |
- |
Managementul prin obiective |
2 (webinar sincron online) |
|
2 (webinar față în față) |
- |
Managementul prin buget şi proiecte
|
8(online mixt) |
2 (webinar față în față) |
5 (teme offline) |
1 (offline) |
Evaluare finala |
2 (webinar sincron online) |
- |
- |
2 (webinar față în față) |
Total |
24 |
7 |
14 |
3 |
e. Calendarul programului
Ziua |
Interval orar |
Tema |
Tip activitate |
I (6h) |
08.00 - 10.00 10.15 - 12.15 12,30 – 14,30 |
Dezvoltare instituțională Structuri organizatorice specifice |
Teorie + aplicații (webinar față în față) Aplicații (teme offline) |
II (6h) |
08.00- 10.00 10.15- 14.15 |
Metode si tehnici de management |
Teorie + aplicații (webinar față în față) Aplicații (teme offline) |
III (4h) |
08.00-10.00 10.15 - 12.15 |
Managementul prin obiective |
Teorie + aplicații (webinar față în față) |
IV (6h) |
8,00 – 14,00 |
Managementul prin buget şi proiecte
|
Aplicații (teme offline) |
V (2h) |
09.00– 11.00 |
Evaluare finala |
Evaluare (webinar față în față) |
f. Modalități de evaluare
Evaluare pe parcurs teorie |
Evaluare pe parcurs aplicaţii |
Evaluare finală |
Prezenţa şi gradul de implicare în sarcinile stabilite în webinarii sincronle față în față. și finalizarea temelor offline. |
Finalizarea temelor offline, calitatea rezultatelor activităţii și profunzimea competențelor formate participanților la curs. |
Prezentarea unei teme din portofoliul individual al cursantului.
|
Structura portofoliului de evaluare: planul operațional, PDI/ PAS
2. Resurse umane:
a. Formatori implicați:
- Prof. Andreianu Mihaela, inspector școlar general, grad didactic I, certificat formator acreditat ANPC, adeverință formator CCD Vâlcea
- Prof. Miu Lucian, inspector școlar general adjunct, gr. I., certificat ANPC formator
- Prof. Ciocan Vetuța, inspector școlar general adjunct, gr. I., certificat ANPC formator
- Prof. Dobrete Florentina Adina, director CCD, grad didactic I, certificat formator acreditat ANPC, adeverință formator CCD Vâlcea
- Prof. Şandru Valeria – prof. metodist al Casei Corpului Didactic Vâlcea, formator CRED, Google APS trainer, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea;
b. Coordonatorul programului profesor metodist CCD
1.Criterii curriculare
Publicul ţintă vizat: personal didactic şi didactic auxiliar învățământul preuniversitar
Justificarea ofertei:
„Abandonul şcolar este o formă a eşecului şcolar” sau “ieşirea din şcoală în general, indiferent de nivel, fără obţinerea diplomei care să ateste finalizarea studiilor”. Din punct de vedere economic, abandonul şcolar reprezintă un indicator al eficienţei sistemului şcolar; cu cât indicele este mai mic, cu atât sistemul şcolar este mai eficient.
În acest context, este necesară pregătirea cadrelor didactice şi a echipelor manageriale pentru a identifica dificultăţile curente sau potenţiale cu care se confruntă elevii, pentru a elabora şi implementa strategii de prevenire şi combatere a abandonului școlar.
Un factor important îl reprezintă și respectarea principiilor și regulilor de prelucrare a datele personale conform legislației în vigoare.
Durata: 24 ore
Curriculum-ul programului:
a. Competenţe vizate:
1. Adoptarea metodelor și tehniciloor eficiente de cunoaștere a copiilor și integrare socială;
2. Stăpânirea conceptelor şi teoriilor moderne de comunicare: orizontală/ verticală, multiplă, diversificată şi specifică;
3. Utilizarea metodelor şi tehnicilor de autocontrol psihocomportamental
4. Raportarea la principiile și regulile de prelucrare a datele personale conform legislației în vigoare.
b. Forma de organizare a programului: webinarii sincron fata în fața și teme offline
c. Platforma educațională utilizată: Casa Corpului Didactic Vâlcea - Gsuite for Education;
d. Planificarea modulelor tematice
Module |
Total ore |
Teorie |
Aplicaţii |
Evaluare |
Abandonul şcolar: definiţie, cauze, consecinţe. Categorii de persoane care sunt în risc de abandon școlar, caracteristici ale acestora |
2 (webinar sincron online) |
1 (webinar față în față) |
1(webinar față în față) |
- |
Rolul comunității în prevenirea în prevenirea abandonului școlar, factori interesați Principii și reguli de prelucrare a datele personale conform legislației în vigoare. |
4 (online mixt) |
2 (webinar față în față) |
2 (teme offline) |
- |
Strategii de prevenire şi combatere a abandonului școlar |
6 (online mixt) |
2 (webinar față în față) |
4 (teme offline) |
- |
Exemple de bună practică în diminuarea abandonului școlar |
2 (webinar sincron online) |
|
2 (webinar față în față) |
- |
Aplicații practice e-learning |
8(online mixt) |
2 (webinar față în față) |
5 (teme offline) |
1 (offline) |
Evaluare finala |
2 (webinar sincron online) |
- |
- |
2 (webinar față în față) |
Total |
24 |
7 |
14 |
3 |
e. Calendarul programului
Ziua |
Interval orar |
Tema |
Tip activitate |
I (6h) |
08.00 - 10.00
10.15 - 12.15 12,30 – 14,30 |
Abandonul şcolar: definiţie, cauze, consecinţe. Categorii de persoane care sunt în risc de abandon școlar, caracteristici ale acestora Rolul comunității în prevenirea în prevenirea abandonului școlar, factori interesați |
Teorie + aplicații (webinar față în față)
Aplicații (teme offline) |
II (6h) |
08.00- 10.00
10.15- 14.15 |
Principii și reguli de prelucrare a datele personale conform legislației în vigoare. Strategii de prevenire şi combatere a abandonului școlar |
Teorie + aplicații (webinar față în față) Aplicații (teme offline) |
III (4h) |
08.00-10.00 10.15 - 12.15 |
Exemple de bună practică în diminuarea abandonului școlar |
Teorie + aplicații (webinar față în față) |
IV (6h) |
8,00 – 14,00 |
Aplicații practice e-learning |
Aplicații (teme offline) |
V (2h) |
09.00– 11.00 |
Evaluare finala |
Evaluare (webinar față în față) |
f. Modalități de evaluare
Evaluare pe parcurs teorie |
Evaluare pe parcurs aplicaţii |
Evaluare finală |
Prezenţa şi gradul de implicare în sarcinile stabilite în webinariile sincron față în față și finalizarea temelor offline. |
Finalizarea temelor offline, calitatea rezultatelor activităţii și profunzimea competențelor formate participanților la curs. |
Portofoliu individual. |
Structura portofoliului de evaluare:
- Studiu de caz – Prevenirea abandonului școlar și respectarea datelelor personale conform legislației în vigoare.
- Proiectul didactic al unei activități prin care se poate preveni abandonul școlar.
2. Resurse umane
a. Formatori implicaţi:
- prof. Şandru Valeria – profesor metodist al Casei Corpului Didactic Vâlcea, formator CRED, formator PROF, Google APS trainer, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea, formator național
- Prof. Papuzu Cornelia, profesor chimie, grad didactic I, certificat formator acreditat ANPC, adeverință formator CCD Vâlcea
- Prof. Diaconu Maria Aurelia, profesor istorie, doctor, certificat formator acreditat ANPC, adeverință formator CCD Vâlcea
- prof. Sasu Roxana, profesor, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA)
- prof. Tăbăcuțu Teodor Anton, profesor, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA)
- prof. Tudosoiu Maria Mihaela, profesor, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA)
b. Coordonatorul programului: profesor metodist CCD