Oferta 2023-2024

1.Criterii curriculare

Publicul ţintă vizat: cadrele didactice din învăţământul preuniversitar

Justificarea ofertei: Perfecţionarea pregătirii metodice a profesorului de limba şi literatura română, în scopul sporirii eficienţei lecţiei, prin formarea de competențe ce presupun aşezarea elevului în centrul activităţii didactice, astfel încât aceasta să fie clară şi atractivă pentru elevi din punct de vedere metodic şi corectă din punct de vedere științific.

Durata: 24 ore

Curriculum-ul programului:

a. Competenţe vizate:

1. Proiectarea conţinuturilor instructiv – educative în conformitate cu competenţele europene şi metodele moderne prezentate;

2. Proiectarea, conducerea şi realizarea procesului instructiv – educativ, ca act de comunicare;

3. Utilizarea unor mijloace moderne (laptop, video-proiector, flipchart) şi a platformelor educaţionale în derularea procesului instructiv-educativ;

b. Forma de organizare a programului: webinarii sincron fata în fața și teme offline

c. Platforma educațională utilizată: Casa Corpuilui Didactic Vâlcea - Gsuite for Education;

Tipuri de aplicații folosite: Classroom, Zoom, Jamboard, Forms etc.

d. Planificarea modulelor tematice

Module

Total ore

Teorie

Aplicaţii

Evaluare

Tema 1 Aspecte organizatorice și formarea echipelor de lucru

2 (webinar sincron online)

1 (webinar față în față)

1(webinar față în față)

-

Tema 2 Metode și strategii specifice predării limbii române în gimnaziu.

4 (online mixt)

2 (webinar față în față)

2 (teme offline)

-

Tema 3 Metode alternative specifice predării literaturii române în gimnaziu.

Metode alternative specifice predării literaturii române în liceu.

6 (online mixt)

2 (webinar față în față)

4 (teme offline)

-

Tema 4 Metode alternative de evaluare

Modalități de elaborare în format electronic a suportului teoretic: aplicație curs

2 (webinar sincron online)

 

2 (webinar față în față)

-

Tema 5 Elemente de deontologie a evaluării în  contextul creşterii calităţii actului educaţional.

Aplicații practice e-learning

8(online mixt)

2 (webinar față în față)

5 (teme offline)

1 (offline)

Evaluare finala

2 (webinar sincron online)

-

-

2 (webinar față în față)

Total

24

7

14

3

e. Calendarul programului

Ziua

Interval orar

Tema

Tip activitate

I

(6h)

08.00 -  10.00

 

10.15 -  12.15

12,30 – 14,30

Tema 1 Aspecte organizatorice și formarea echipelor de lucru

Tema 2 Metode și strategii specifice predării limbii române în gimnaziu.

Teorie + aplicații

(webinar față în față)

 

Aplicații (teme offline)

II

(6h)

08.00- 10.00

10.15- 14.15

Tema 3 Metode alternative specifice predării literaturii române în gimnaziu.

Metode alternative specifice predării literaturii române în liceu.

Teorie + aplicații

(webinar față în față)

Aplicații (teme offline)

III

(4h)

08.00-10.00

 

10.15 -  12.15

 

Tema 4 Metode alternative de evaluare

Modalități de elaborare în format electronic a suportului teoretic: aplicație curs

Teorie + aplicații

(webinar față în față)

 

IV

(6h)

8,00 – 14,00

Tema 5 Elemente de deontologie a evaluării în  contextul creşterii calităţii actului educaţional

Aplicații practice e-learning

Aplicații (teme offline)

V

(2h)

09.00– 11.00

Evaluare finala

Evaluare

(webinar față în față)

 

f. Modalități de evaluare

Evaluare pe parcurs teorie

Evaluare pe parcurs  aplicaţii

Evaluare finală

Prezenţa şi gradul de implicare în sarcinile stabilite în webinarii sincronle față în față. și finalizarea  temelor offline.

Finalizarea temelor offline, calitatea rezultatelor activităţii și profunzimea competențelor formate participanților la curs.

Portofoliu individual

 

Structura portofoliului de evaluare: proiect metodico-ştiinţific (A4, TNR, 12, 1 rând), la una din temele programului, prezentat în cadrul cursului. Prezentarea relației dintre competențe – activitatea de învățare – evaluare.

 

2. Resurse umane

a. Formatori implicaţi:

- prof. Bălăceanu Elena Gabriela – profesor limba și literatura română, grad didactic I, certificat formator acreditat CNFPA, adeverință formator CCD Vâlcea

- prof. Diaconescu Cristina – profesor limba și literatura română, grad didactic I, certificat formator acreditat CNFPA, adeverință formator CCD Vâlcea

- prof. Dogaru Nicuța Aura – profesor învățământ primar, grad didactic I, certificat formator acreditat CNFPA, formator național

1.Criterii curriculare

Public - țintă vizat: cadre didactice din învățământul preuniversitar

Justificarea ofertei:

 Programul de formare îşi propune să reactualizeze  predarea centrată pe competente, folosind mijloace și metode moderne

Durata: 24 ore

Curriculum-ul programului:

a. Competențe vizate:

·         asimilarea unor metode moderne de predare-învățare-evaluare

·         aplicarea metodelor moderne in practica scolara pe baza cunoasterii obiectivelor propuse

·         capacitatea de a elabora  metode, tehnici și instrumente moderne de evaluare

b. Forma de organizare a programului: webinarii fata în fața și teme offline

c. Platforma educațională utilizată: Casa Corpului Didactic Vâlcea - Gsuite for Education

d. Planificarea modulelor tematice

 

Module

Total ore

Teorie

Aplicaţii

Evaluare

Tema 1 Aspecte organizatorice și formarea echipelor de lucru

2 (webinar față în față)

1 (webinar față în față)

1(webinar față în față)

-

Tema 2 Jocul, metoda interactivă de predare-învățare

4 (webinar față în față)

1 (webinar față în față)

3(webinar față în față)

-

Tema 3 Tehnici si principii de predare

6 (webinar față în față)

2 (webinar față în față)

4(webinar față în față)

-

Tema 4 Aplicații practice

2 (webinar față în față)

1 (webinar față în față)

1(webinar față în față)

-

Aplicații practice e-learning (elaborarea temelor de portofoliu)

6 (teme offline)

2 (webinar față în față)

2 (webinar față în față)

5 (teme offline)

1 (offline)

Evaluare finala

2 (webinar față în față)

-

-

2 (webinar față în față)

Total

24

7

14

3

 

e. Calendarul programului

Ziua

Interval orar

Tema

Tip activitate

I

(4h)

08.00 -  10.00

10.15 -  12.15

 Aspecte organizatorice și formarea echipelor de lucru

Teorie + aplicații

(webinar față în față)

II

(4h)

08.00- 10.00

10.15- 12.15

 Jocul, metoda interactivă de predare-învățare

Teorie + aplicații

(webinar față în față)

III

(4h)

08.00-10.00

10.15– 12.15

 Jocul, metoda interactivă de predare-învățare

Teorie + aplicații + evaluare

(webinar față în față)

IV

(4h)

08.00– 10.00

10.15– 12.15

Tehnici si principii de predare

Teorie + aplicații

(webinar față în față)

V

(2h)

08.00– 10.00

 

Aplicații practice

aplicații

(webinar față în față)

VI

(4h)

08.00-12.00

Aplicații practice e-learning (elaborarea temelor de portofoliu)

Aplicații

(teme offline)

VII

(2h)

09.00– 11.00

Evaluare finala

Evaluare

(webinar față în față)

 

f. Modalități de evaluare

 

Evaluare pe parcurs teorie

Evaluare pe parcurs  aplicaţii

Evaluare finală

Prezenţa şi gradul de implicare în sarcinile stabilite în webinariile față în față. și finalizarea  temelor offline.

Finalizarea temelor offline, calitatea rezultatelor activităţii și profunzimea competențelor formate participanților la curs.

Portofoliu individual

 

Structura portofoliului de evaluare:

- Construirea unei lectii  de predare folosind metodele discutate

- Construirea unei lectii de evaluare folosind metodele discutate

2. Resurse umane

Formatori implicați:

a. Formatori implicaţi: 

- prof. Militaru Maria Magdalena, profesor limba engleza, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA);

- prof. Dorobanțu Simona Cristina, profesor limba franceză, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA);

b. Coordonatorul programului profesor metodist CCD

1. Criterii curriculare

Public - țintă vizat: personal didactic de predare, didactic auxiliar si nedidactic din județul Vâlcea

Justificarea ofertei:

Acest curs își propune o abordare sistemică, integrată  la nivel de județ care să genereze beneficii pe termen lung pentru elevii rromi care se află în situații de risc în cee ce privește excluziunea socială și discriminarea pe criterii etnice și / sau rasiale.

Acest program de formare vine să răspundă unor exigențe din ”Strategia Guvernului României de incluziune a cetățenilor români aparținând minorității rome pentru perioada 2014-2020”. În concordanță cu aceste cerințe, acest program își propune ca formabilii să intre în posesia unor cunoștințe care țin de valorile și tradițiile populației rrome, să înțeleagă problememele care sunt specifice acestei comunități, eforturile pe care aceștia le fac pentru a-și construi o identate culturală, socială, etc

Durata: 24 ore

Curriculum-ul programului:

a. Competențe vizate:

- Înțelegerea semnificației unor concepte precum: valori, principii, tradiții, cutume, stereotipuri, discriminare;

- Valorificarea acestor cunoștințe în cadrul interacțiunii cu persoanele care aparțin minorității rrome;

- Construirea unor unor strategii de prevenire a conflictelor, gestionarea corectă a eventualelor conflicte care își au originea în diferențele culturale dintre majoritate-minoritate;

b. Forma de organizare a programului: webinarii fata în fața și teme offline

c. Platforma educațională utilizată: Casa Corpului Didactic Vâlcea - Gsuite for Education

d. Planificarea modulelor tematice

Module

Total ore

Teorie

Aplicaţii

Evaluare

Tema 1 Aspecte organizatorice și formarea echipelor de lucru

2 (webinar față în față)

1 (webinar față în față)

1(webinar față în față)

-

Tema 2 Noțiuni introductive privind tradițiile și obiceiurile rromilor Majoritate-Minoritate

4 (webinar față în față)

1 (webinar față în față)

3(webinar față în față)

-

Tema 3 Specificul cultural al comunității rrome.

6 (webinar față în față)

2 (webinar față în față)

4(webinar față în față)

-

Tema 4 Reprezentarea rromului de către majoritate

2 (webinar față în față)

1 (webinar față în față)

1(webinar față în față)

-

Aplicații practice e-learning (elaborarea temelor de portofoliu)

6 (teme offline)

2 (webinar față în față)

2 (webinar față în față)

5 (teme offline)

1 (offline)

Evaluare finala

2 (webinar față în față)

-

-

2 (webinar față în față)

Total

24

7

14

3

 

e. Calendarul programului

Ziua

Interval orar

Tema

Tip activitate

I

(4h)

08.00 -  10.00

 

10.15 -  12.15

Aspecte organizatorice și formarea echipelor de lucru

Noțiuni introductive privind tradițiile și obiceiurile rromilor Majoritate-Minoritate

 

Teorie + aplicații

(webinar față în față)

II

(4h)

08.00- 10.00

 

 

10.15- 12.15

Noțiuni introductive privind tradițiile și obiceiurile rromilor Majoritate-Minoritate

Specificul cultural al comunității rrome.

Teorie + aplicații

(webinar față în față)

III

(4h)

08.00-10.00

10.15– 12.15

Specificul cultural al comunității rrome.

 

Teorie + aplicații + evaluare

(webinar față în față)

IV

(4h)

08.00– 10.00

10.15– 12.15

Reprezentarea rromului de către majoritate

Teorie + aplicații

(webinar față în față)

V

(2h)

08.00– 10.00

 

Reprezentarea rromului de către majoritate

aplicații

(webinar față în față)

VI

(4h)

08.00-12.00

Aplicații practice e-learning (elaborarea temelor de portofoliu)

aplicații

(teme offline)

VII

(2h)

09.00– 11.00

Evaluare finala

Evaluare

(webinar față în față)

 

f. Modalități de evaluare

Evaluare pe parcurs teorie

Evaluare pe parcurs  aplicaţii

Evaluare finală

Prezenţa şi gradul de implicare în sarcinile stabilite în webinariile față în față. și finalizarea  temelor offline.

Finalizarea temelor offline, calitatea rezultatelor activităţii și profunzimea competențelor formate participanților la curs.

Portofoliul individual

Structura portofoliului de evaluare:

1.      Analiza unui eveniment contemporan ce a marcat puternic viața comunității  rrome.

2.      Proiectul didactic al unei activități prin care se urmărește promovarea tradițiilor în comunitate.

 

2. Resurse umane

a. Formatori implicați:

- Prof. Ciocan Vetuța – profesor, inspector școlar general adjunct, grad didactic I, certificat formator acreditat ANPC, adeverință formator CCD Vâlcea

- prof. Diaconu Maria Aurelia, profesor doctor, grad didactic I, certificat formator acreditat CNFPA, adeverință formator CCD Vâlcea

- prof. Iacob Ramona Claudia, inspector școlar, grad didactic I, certificat formator acreditat CNFPA, adeverință formator CCD Vâlcea

- prof. Tătuț Anamaria Narcisa, profesor, grad didactic I, certificat formator acreditat CNFPA, adeverință formator CCD Vâlcea

- Prof. Ciocan Valentin – profesor, grad didactic I, certificat formator acreditat ANPC, adeverință formator CCD Vâlcea

- Prof. Tudosoiu Gheorghe Daniel, profesor, certificat formator acreditat ANPC, adeverință formator CCD Vâlcea

b. Coordonatorul programului: profesor metodist CCD

1.Criterii curriculare

Publicul ţintă vizat: profesori din învăţămantul preuniversitar, pesonal auxiliar

Justificarea ofertei:

Responsabilii comisiilor pentru proiecte europene membrii echipelor de proiect implicațI in proiectarea si derularea proiectelor europene trebuie să demonstreze o serie de abilități și competențe în plan profesional, didactic și social, prin creativitatea, rigurozitatea și competența de a scrie si aplica proiecte in programul Erasmus +

Durata: 24 ore

Curriculum-ul programului:

Competențe vizate:

1. Proiectarea și managementul proiectelor europene.

2. Elaborarea unei propuneri de proiect Erasmus + cu respectarea cerințelor punctuale.

3. Imbunatatirea capacitatii de implementare a proiectelor ERASMUS+.

b. Forma de organizare a programului: webinarii sincron fata în fața și teme offline

c. Platforma educațională utilizată: Casa Corpuilui Didactic Vâlcea - Gsuite for Education;

d. Planificarea modulelor tematice

 

Module

Total ore

Teorie

Aplicaţii

Evaluare

Tema 1 Aspecte organizatorice și formarea echipelor de lucru

2 (webinar față în față)

1 (webinar față în față)

1(webinar față în față)

-

Tema 2 Erasmus – o nouă etapă în realizarea programelor europene

4 (webinar față în față)

1 (webinar față în față)

3(webinar față în față)

-

Tema 3 Importanța acreditarii pentru domeniul educație școlara

6 (webinar față în față)

2 (webinar față în față)

4(webinar față în față)

-

Tema 4 Implementarea proiectelor ERASMUS+

2 (webinar față în față)

1 (webinar față în față)

1(webinar față în față)

-

Tema 5 Diseminarea proiectelor ERASMUS+

Aplicații practice e-learning (elaborarea temelor de portofoliu)

6 (teme offline)

2 (webinar față în față)

2 (webinar față în față)

5 (teme offline)

1 (offline)

Evaluare finala

2 (webinar față în față)

-

-

2 (webinar față în față)

Total

24

7

14

3

 

e. Calendarul programului

Ziua

Interval orar

Tema

Tip activitate

I

(4h)

08.00 -  10.00

10.15 -  12.15

Aspecte organizatorice și formarea echipelor de lucru

Erasmus – o nouă etapă în realizarea programelor europene

Teorie + aplicații

(webinar față în față)

II

(4h)

08.00- 10.00

10.15- 12.15

Importanta acreditarii pentru domeniul educație școlara

Teorie + aplicații

(webinar față în față)

III

(4h)

08.00-10.00

10.15– 12.15

Implementarea proiectelor ERASMUS+

Teorie + aplicații + evaluare

(webinar față în față)

IV

(4h)

08.00– 10.00

10.15– 12.15

Diseminarea proiectelor ERASMUS+

Teorie + aplicații

(webinar față în față)

V

(2h)

08.00– 10.00

 

Formularele de aplicatie proiect KA1,KA2

aplicații

(webinar față în față)

VI

(4h)

08.00-12.00

Aplicații practice e-learning (elaborarea temelor de portofoliu)

Aplicații

(teme offline)

VII

(2h)

09.00– 11.00

Evaluare finala

Evaluare

(webinar față în față)

 

f. Modalități de evaluare

 

Evaluare pe parcurs teorie

Evaluare pe parcurs  aplicaţii

Evaluare finală

Prezenţa şi gradul de implicare în sarcinile stabilite în webinariile față în față. și finalizarea  temelor offline.

Finalizarea temelor offline, calitatea rezultatelor activităţii și profunzimea competențelor formate participanților la curs.

Portofoliu individual

 

Structura portofoliului de evaluare:

1. Elaborare unui proiect european (stabilirea obiectivelor si activitatilor și aplicatii KA1,KA2 short term).

2. Prezentarea unei modalitati de diseminare a proiectelor europene.

 

2. Resurse umane

a. Formatori implicați:

- prof. Matei Marilena, profesor inginer, grad didactic I, certificat formator acreditat ANPC, adeverință formator CCD Vâlcea

- prof. Toma Mihaela, profesor limba engleză, grad didactic I, certificat formator acreditat ANPC

b. Coordonatorul programului: profesor metodist CCD

1. Criterii curriculare

Publicul ţintă vizat: profesori din învăţămantul preuniversitar

Justificarea ofertei:

Programul de formare îşi propune să delimiteze principalele deficienţe de comunicare ce conduc la apariţia unor conflicte în cadrul instituţiilor şcolare şi elaborarea unor soluţii de prevenire a acestor deficienţe. În  cadrul  grupului   şcolar,  conflictele  pot  să  apară  deoarece  există  lipsa  de  interes  în  timpul  unei  conversaţii,  neclarificarea  valorilor,  certuri  ce  apar ca urmare  a  unei  implicări  excesive,  nediscutarea  problemei,    dispreţ,  invidie,  lupta  pentru  locul  de  lider  al  grupului,  centrarea  pe  câştigul  personal,  neînţelegerile  privind  metodele, scopurile,  valorile,  responsabilităţile,  faptele, acţiunile  şi  urmările  lor.  Elementul   comun  tuturor  acestor  situaţii  este  o  anumită  ambiguitate  care  face  dificilă  orice  relaţie  normală,  obişnuită  între  elevi.  Abilitatea  de  a  comunica  presupune  şi  a  rezolva  conflictele  de  comunicare.

Durata: 24 ore

Curriculum-ul programului:

a. Competenţe vizate

1. Stăpânirea conceptelor şi teoriilor moderne de comunicare: orizontală/ verticală, multiplă, diversificată şi  specifică;

2. Utilizarea metodelor şi tehnicilor de autocontrol psihocomportamental;

3. Adoptarea de conduite eficiente pentru depăşirea ,,situaţiilor limită”;Numirea conceptelor de New media si folosirea acestora în contexte adecvate.

b. Forma de organizare a programului: webinarii sincron fata în fața și teme offline

c. Platforma educațională utilizată: Casa Corpuilui Didactic Vâlcea - Gsuite for Education;

d. Planificarea modulelor tematice

Module

Total ore

Teorie

Aplicaţii

Evaluare

Aspecte organizatorice și formarea echipelor de lucru. Prezentarea aplicatilor folosite

2 (webinar față în față)

1 (webinar față în față)

1(webinar față în față)

-

Comunicarea. Bariere în comunicare

4 (webinar față în față)

1 (webinar față în față)

3(webinar față în față)

-

Conflictul. definiţie, cauze, consecinţe. Factori de escaladare şi de diminuare a conflictului 

6 (webinar față în față)

2 (webinar față în față)

4(webinar față în față)

-

Medierea conflictelor

2 (webinar față în față)

1 (webinar față în față)

1(webinar față în față)

-

Aplicații practice e-learning (elaborarea temelor de portofoliu)

6 (teme offline)

2 (webinar față în față)

2 (webinar față în față)

5 (teme offline)

1 (offline)

Evaluare finala

2 (webinar față în față)

-

-

2 (webinar față în față)

Total

24

7

14

3

 

e. Calendarul programului

Ziua

Interval orar

Tema

Tip activitate

I

(6h)

08.00 -  10.00

 

10.15 -  12.15

12,30 – 14,30

Aspecte organizatorice și formarea echipelor de lucru. Prezentarea aplicatilor folosite

Comunicarea. Bariere în comunicare

Conflictul. definiţie, cauze, consecinţe.

Teorie + aplicații

(webinar față în față)

 

Aplicații (teme offline)

II

(6h)

08.00- 10.00

 

10.15- 14.15

Conflictul. definiţie, cauze, consecinţe. Factori de escaladare şi de diminuare a conflictului 

Teorie + aplicații

(webinar față în față)

Aplicații (teme offline)

III

(4h)

08.00-10.00

 

10.15 -  12.15

 

Medierea conflictelor

Teorie + aplicații

(webinar față în față)

 

IV

(6h)

8,00 – 14,00

Aplicații practice e-learning (elaborarea temelor de portofoliu)

Aplicații (teme offline)

V

(2h)

09.00– 11.00

Evaluare finala

Evaluare

(webinar față în față)

 

f. Modalități de evaluare

Evaluare pe parcurs teorie

Evaluare pe parcurs  aplicaţii

Evaluare finală

Prezenţa şi gradul de implicare în sarcinile stabilite în webinariile sincron față în față și finalizarea  temelor offline.

Finalizarea temelor offline, calitatea rezultatelor activităţii și profunzimea competențelor formate participanților la curs.

Portofoliul individual

 

Structura portofoliului de evaluare:

1. Studiu de caz- Medierea unui conflict în școală

2. Eseu- Comunicarea pentru rezolvarae unui conflict

 

2. Resurse umane

a. Formatori implicați:

- prof. Ioana Lidia Paula, profesor, director, grad didactic I, certificat formator acreditat ANPC, adeverință formator CCD Vâlcea

- Prof. Şandru Valeria – prof. metodist al Casei Corpului Didactic Vâlcea, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea, formator național

- prof. Bărbuț Daniel, profesor, grad didactic I, certificat formator acreditat ANPC, adeverință formator CCD Vâlcea

- prof. Lakatoș Ilie Ionuț, profesor, grad didactic I, certificat formator acreditat ANPC.

 

b. Coordonatorul programului: profesor metodist CCD