1.Criterii curriculare
Publicul ţintă vizat: cadrele didactice din învăţământul preuniversitar
Justificarea ofertei: Perfecţionarea pregătirii metodice a profesorului de limba şi literatura română, în scopul sporirii eficienţei lecţiei, prin formarea de competențe ce presupun aşezarea elevului în centrul activităţii didactice, astfel încât aceasta să fie clară şi atractivă pentru elevi din punct de vedere metodic şi corectă din punct de vedere științific.
Durata: 24 ore
Curriculum-ul programului:
a. Competenţe vizate:
1. Proiectarea conţinuturilor instructiv – educative în conformitate cu competenţele europene şi metodele moderne prezentate;
2. Proiectarea, conducerea şi realizarea procesului instructiv – educativ, ca act de comunicare;
3. Utilizarea unor mijloace moderne (laptop, video-proiector, flipchart) şi a platformelor educaţionale în derularea procesului instructiv-educativ;
b. Forma de organizare a programului: webinarii sincron fata în fața și teme offline
c. Platforma educațională utilizată: Casa Corpuilui Didactic Vâlcea - Gsuite for Education;
Tipuri de aplicații folosite: Classroom, Zoom, Jamboard, Forms etc.
d. Planificarea modulelor tematice
Module |
Total ore |
Teorie |
Aplicaţii |
Evaluare |
Tema 1 Aspecte organizatorice și formarea echipelor de lucru |
2 (webinar sincron online) |
1 (webinar față în față) |
1(webinar față în față) |
- |
Tema 2 Metode și strategii specifice predării limbii române în gimnaziu. |
4 (online mixt) |
2 (webinar față în față) |
2 (teme offline) |
- |
Tema 3 Metode alternative specifice predării literaturii române în gimnaziu. Metode alternative specifice predării literaturii române în liceu. |
6 (online mixt) |
2 (webinar față în față) |
4 (teme offline) |
- |
Tema 4 Metode alternative de evaluare Modalități de elaborare în format electronic a suportului teoretic: aplicație curs |
2 (webinar sincron online) |
|
2 (webinar față în față) |
- |
Tema 5 Elemente de deontologie a evaluării în contextul creşterii calităţii actului educaţional. Aplicații practice e-learning |
8(online mixt) |
2 (webinar față în față) |
5 (teme offline) |
1 (offline) |
Evaluare finala |
2 (webinar sincron online) |
- |
- |
2 (webinar față în față) |
Total |
24 |
7 |
14 |
3 |
e. Calendarul programului
Ziua |
Interval orar |
Tema |
Tip activitate |
I (6h) |
08.00 - 10.00
10.15 - 12.15 12,30 – 14,30 |
Tema 1 Aspecte organizatorice și formarea echipelor de lucru Tema 2 Metode și strategii specifice predării limbii române în gimnaziu. |
Teorie + aplicații (webinar față în față)
Aplicații (teme offline) |
II (6h) |
08.00- 10.00 10.15- 14.15 |
Tema 3 Metode alternative specifice predării literaturii române în gimnaziu. Metode alternative specifice predării literaturii române în liceu. |
Teorie + aplicații (webinar față în față) Aplicații (teme offline) |
III (4h) |
08.00-10.00
10.15 - 12.15
|
Tema 4 Metode alternative de evaluare Modalități de elaborare în format electronic a suportului teoretic: aplicație curs |
Teorie + aplicații (webinar față în față)
|
IV (6h) |
8,00 – 14,00 |
Tema 5 Elemente de deontologie a evaluării în contextul creşterii calităţii actului educaţional Aplicații practice e-learning |
Aplicații (teme offline) |
V (2h) |
09.00– 11.00 |
Evaluare finala |
Evaluare (webinar față în față) |
f. Modalități de evaluare
Evaluare pe parcurs teorie |
Evaluare pe parcurs aplicaţii |
Evaluare finală |
Prezenţa şi gradul de implicare în sarcinile stabilite în webinarii sincronle față în față. și finalizarea temelor offline. |
Finalizarea temelor offline, calitatea rezultatelor activităţii și profunzimea competențelor formate participanților la curs. |
Portofoliu individual |
Structura portofoliului de evaluare: proiect metodico-ştiinţific (A4, TNR, 12, 1 rând), la una din temele programului, prezentat în cadrul cursului. Prezentarea relației dintre competențe – activitatea de învățare – evaluare.
2. Resurse umane
a. Formatori implicaţi:
- prof. Bălăceanu Elena Gabriela – profesor limba și literatura română, grad didactic I, certificat formator acreditat CNFPA, adeverință formator CCD Vâlcea
- prof. Diaconescu Cristina – profesor limba și literatura română, grad didactic I, certificat formator acreditat CNFPA, adeverință formator CCD Vâlcea
- prof. Dogaru Nicuța Aura – profesor învățământ primar, grad didactic I, certificat formator acreditat CNFPA, formator național
1.Criterii curriculare
Public - țintă vizat: cadre didactice din învățământul preuniversitar
Justificarea ofertei:
Programul de formare îşi propune să reactualizeze predarea centrată pe competente, folosind mijloace și metode moderne
Durata: 24 ore
Curriculum-ul programului:
a. Competențe vizate:
· asimilarea unor metode moderne de predare-învățare-evaluare
· aplicarea metodelor moderne in practica scolara pe baza cunoasterii obiectivelor propuse
· capacitatea de a elabora metode, tehnici și instrumente moderne de evaluare
b. Forma de organizare a programului: webinarii fata în fața și teme offline
c. Platforma educațională utilizată: Casa Corpului Didactic Vâlcea - Gsuite for Education
d. Planificarea modulelor tematice
Module |
Total ore |
Teorie |
Aplicaţii |
Evaluare |
Tema 1 Aspecte organizatorice și formarea echipelor de lucru |
2 (webinar față în față) |
1 (webinar față în față) |
1(webinar față în față) |
- |
Tema 2 Jocul, metoda interactivă de predare-învățare |
4 (webinar față în față) |
1 (webinar față în față) |
3(webinar față în față) |
- |
Tema 3 Tehnici si principii de predare |
6 (webinar față în față) |
2 (webinar față în față) |
4(webinar față în față) |
- |
Tema 4 Aplicații practice |
2 (webinar față în față) |
1 (webinar față în față) |
1(webinar față în față) |
- |
Aplicații practice e-learning (elaborarea temelor de portofoliu) |
6 (teme offline) 2 (webinar față în față) |
2 (webinar față în față) |
5 (teme offline) |
1 (offline) |
Evaluare finala |
2 (webinar față în față) |
- |
- |
2 (webinar față în față) |
Total |
24 |
7 |
14 |
3 |
e. Calendarul programului
Ziua |
Interval orar |
Tema |
Tip activitate |
I (4h) |
08.00 - 10.00 10.15 - 12.15 |
Aspecte organizatorice și formarea echipelor de lucru |
Teorie + aplicații (webinar față în față) |
II (4h) |
08.00- 10.00 10.15- 12.15 |
Jocul, metoda interactivă de predare-învățare |
Teorie + aplicații (webinar față în față) |
III (4h) |
08.00-10.00 10.15– 12.15 |
Jocul, metoda interactivă de predare-învățare |
Teorie + aplicații + evaluare (webinar față în față) |
IV (4h) |
08.00– 10.00 10.15– 12.15 |
Tehnici si principii de predare |
Teorie + aplicații (webinar față în față) |
V (2h) |
08.00– 10.00
|
Aplicații practice |
aplicații (webinar față în față) |
VI (4h) |
08.00-12.00 |
Aplicații practice e-learning (elaborarea temelor de portofoliu) |
Aplicații (teme offline) |
VII (2h) |
09.00– 11.00 |
Evaluare finala |
Evaluare (webinar față în față) |
f. Modalități de evaluare
Evaluare pe parcurs teorie |
Evaluare pe parcurs aplicaţii |
Evaluare finală |
Prezenţa şi gradul de implicare în sarcinile stabilite în webinariile față în față. și finalizarea temelor offline. |
Finalizarea temelor offline, calitatea rezultatelor activităţii și profunzimea competențelor formate participanților la curs. |
Portofoliu individual |
Structura portofoliului de evaluare:
- Construirea unei lectii de predare folosind metodele discutate
- Construirea unei lectii de evaluare folosind metodele discutate
2. Resurse umane
Formatori implicați:
a. Formatori implicaţi:
- prof. Militaru Maria Magdalena, profesor limba engleza, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA);
- prof. Dorobanțu Simona Cristina, profesor limba franceză, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA);
b. Coordonatorul programului profesor metodist CCD
1. Criterii curriculare
Public - țintă vizat: personal didactic de predare, didactic auxiliar si nedidactic din județul Vâlcea
Justificarea ofertei:
Acest curs își propune o abordare sistemică, integrată la nivel de județ care să genereze beneficii pe termen lung pentru elevii rromi care se află în situații de risc în cee ce privește excluziunea socială și discriminarea pe criterii etnice și / sau rasiale.
Acest program de formare vine să răspundă unor exigențe din ”Strategia Guvernului României de incluziune a cetățenilor români aparținând minorității rome pentru perioada 2014-2020”. În concordanță cu aceste cerințe, acest program își propune ca formabilii să intre în posesia unor cunoștințe care țin de valorile și tradițiile populației rrome, să înțeleagă problememele care sunt specifice acestei comunități, eforturile pe care aceștia le fac pentru a-și construi o identate culturală, socială, etc
Durata: 24 ore
Curriculum-ul programului:
a. Competențe vizate:
- Înțelegerea semnificației unor concepte precum: valori, principii, tradiții, cutume, stereotipuri, discriminare;
- Valorificarea acestor cunoștințe în cadrul interacțiunii cu persoanele care aparțin minorității rrome;
- Construirea unor unor strategii de prevenire a conflictelor, gestionarea corectă a eventualelor conflicte care își au originea în diferențele culturale dintre majoritate-minoritate;
b. Forma de organizare a programului: webinarii fata în fața și teme offline
c. Platforma educațională utilizată: Casa Corpului Didactic Vâlcea - Gsuite for Education
d. Planificarea modulelor tematice
Module |
Total ore |
Teorie |
Aplicaţii |
Evaluare |
Tema 1 Aspecte organizatorice și formarea echipelor de lucru |
2 (webinar față în față) |
1 (webinar față în față) |
1(webinar față în față) |
- |
Tema 2 Noțiuni introductive privind tradițiile și obiceiurile rromilor Majoritate-Minoritate |
4 (webinar față în față) |
1 (webinar față în față) |
3(webinar față în față) |
- |
Tema 3 Specificul cultural al comunității rrome. |
6 (webinar față în față) |
2 (webinar față în față) |
4(webinar față în față) |
- |
Tema 4 Reprezentarea rromului de către majoritate |
2 (webinar față în față) |
1 (webinar față în față) |
1(webinar față în față) |
- |
Aplicații practice e-learning (elaborarea temelor de portofoliu) |
6 (teme offline) 2 (webinar față în față) |
2 (webinar față în față) |
5 (teme offline) |
1 (offline) |
Evaluare finala |
2 (webinar față în față) |
- |
- |
2 (webinar față în față) |
Total |
24 |
7 |
14 |
3 |
e. Calendarul programului
Ziua |
Interval orar |
Tema |
Tip activitate |
I (4h) |
08.00 - 10.00
10.15 - 12.15 |
Aspecte organizatorice și formarea echipelor de lucru Noțiuni introductive privind tradițiile și obiceiurile rromilor Majoritate-Minoritate
|
Teorie + aplicații (webinar față în față) |
II (4h) |
08.00- 10.00
10.15- 12.15 |
Noțiuni introductive privind tradițiile și obiceiurile rromilor Majoritate-Minoritate Specificul cultural al comunității rrome. |
Teorie + aplicații (webinar față în față) |
III (4h) |
08.00-10.00 10.15– 12.15 |
Specificul cultural al comunității rrome.
|
Teorie + aplicații + evaluare (webinar față în față) |
IV (4h) |
08.00– 10.00 10.15– 12.15 |
Reprezentarea rromului de către majoritate |
Teorie + aplicații (webinar față în față) |
V (2h) |
08.00– 10.00
|
Reprezentarea rromului de către majoritate |
aplicații (webinar față în față) |
VI (4h) |
08.00-12.00 |
Aplicații practice e-learning (elaborarea temelor de portofoliu) |
aplicații (teme offline) |
VII (2h) |
09.00– 11.00 |
Evaluare finala |
Evaluare (webinar față în față) |
f. Modalități de evaluare
Evaluare pe parcurs teorie |
Evaluare pe parcurs aplicaţii |
Evaluare finală |
Prezenţa şi gradul de implicare în sarcinile stabilite în webinariile față în față. și finalizarea temelor offline. |
Finalizarea temelor offline, calitatea rezultatelor activităţii și profunzimea competențelor formate participanților la curs. |
Portofoliul individual |
Structura portofoliului de evaluare:
1. Analiza unui eveniment contemporan ce a marcat puternic viața comunității rrome.
2. Proiectul didactic al unei activități prin care se urmărește promovarea tradițiilor în comunitate.
2. Resurse umane
a. Formatori implicați:
- Prof. Ciocan Vetuța – profesor, inspector școlar general adjunct, grad didactic I, certificat formator acreditat ANPC, adeverință formator CCD Vâlcea
- prof. Diaconu Maria Aurelia, profesor doctor, grad didactic I, certificat formator acreditat CNFPA, adeverință formator CCD Vâlcea
- prof. Iacob Ramona Claudia, inspector școlar, grad didactic I, certificat formator acreditat CNFPA, adeverință formator CCD Vâlcea
- prof. Tătuț Anamaria Narcisa, profesor, grad didactic I, certificat formator acreditat CNFPA, adeverință formator CCD Vâlcea
- Prof. Ciocan Valentin – profesor, grad didactic I, certificat formator acreditat ANPC, adeverință formator CCD Vâlcea
- Prof. Tudosoiu Gheorghe Daniel, profesor, certificat formator acreditat ANPC, adeverință formator CCD Vâlcea
b. Coordonatorul programului: profesor metodist CCD
1.Criterii curriculare
Publicul ţintă vizat: profesori din învăţămantul preuniversitar, pesonal auxiliar
Justificarea ofertei:
Responsabilii comisiilor pentru proiecte europene membrii echipelor de proiect implicațI in proiectarea si derularea proiectelor europene trebuie să demonstreze o serie de abilități și competențe în plan profesional, didactic și social, prin creativitatea, rigurozitatea și competența de a scrie si aplica proiecte in programul Erasmus +
Durata: 24 ore
Curriculum-ul programului:
Competențe vizate:
1. Proiectarea și managementul proiectelor europene.
2. Elaborarea unei propuneri de proiect Erasmus + cu respectarea cerințelor punctuale.
3. Imbunatatirea capacitatii de implementare a proiectelor ERASMUS+.
b. Forma de organizare a programului: webinarii sincron fata în fața și teme offline
c. Platforma educațională utilizată: Casa Corpuilui Didactic Vâlcea - Gsuite for Education;
d. Planificarea modulelor tematice
Module |
Total ore |
Teorie |
Aplicaţii |
Evaluare |
Tema 1 Aspecte organizatorice și formarea echipelor de lucru |
2 (webinar față în față) |
1 (webinar față în față) |
1(webinar față în față) |
- |
Tema 2 Erasmus – o nouă etapă în realizarea programelor europene |
4 (webinar față în față) |
1 (webinar față în față) |
3(webinar față în față) |
- |
Tema 3 Importanța acreditarii pentru domeniul educație școlara |
6 (webinar față în față) |
2 (webinar față în față) |
4(webinar față în față) |
- |
Tema 4 Implementarea proiectelor ERASMUS+ |
2 (webinar față în față) |
1 (webinar față în față) |
1(webinar față în față) |
- |
Tema 5 Diseminarea proiectelor ERASMUS+ Aplicații practice e-learning (elaborarea temelor de portofoliu) |
6 (teme offline) 2 (webinar față în față) |
2 (webinar față în față) |
5 (teme offline) |
1 (offline) |
Evaluare finala |
2 (webinar față în față) |
- |
- |
2 (webinar față în față) |
Total |
24 |
7 |
14 |
3 |
e. Calendarul programului
Ziua |
Interval orar |
Tema |
Tip activitate |
I (4h) |
08.00 - 10.00 10.15 - 12.15 |
Aspecte organizatorice și formarea echipelor de lucru Erasmus – o nouă etapă în realizarea programelor europene |
Teorie + aplicații (webinar față în față) |
II (4h) |
08.00- 10.00 10.15- 12.15 |
Importanta acreditarii pentru domeniul educație școlara |
Teorie + aplicații (webinar față în față) |
III (4h) |
08.00-10.00 10.15– 12.15 |
Implementarea proiectelor ERASMUS+ |
Teorie + aplicații + evaluare (webinar față în față) |
IV (4h) |
08.00– 10.00 10.15– 12.15 |
Diseminarea proiectelor ERASMUS+ |
Teorie + aplicații (webinar față în față) |
V (2h) |
08.00– 10.00
|
Formularele de aplicatie proiect KA1,KA2 |
aplicații (webinar față în față) |
VI (4h) |
08.00-12.00 |
Aplicații practice e-learning (elaborarea temelor de portofoliu) |
Aplicații (teme offline) |
VII (2h) |
09.00– 11.00 |
Evaluare finala |
Evaluare (webinar față în față) |
f. Modalități de evaluare
Evaluare pe parcurs teorie |
Evaluare pe parcurs aplicaţii |
Evaluare finală |
Prezenţa şi gradul de implicare în sarcinile stabilite în webinariile față în față. și finalizarea temelor offline. |
Finalizarea temelor offline, calitatea rezultatelor activităţii și profunzimea competențelor formate participanților la curs. |
Portofoliu individual |
Structura portofoliului de evaluare:
1. Elaborare unui proiect european (stabilirea obiectivelor si activitatilor și aplicatii KA1,KA2 short term).
2. Prezentarea unei modalitati de diseminare a proiectelor europene.
2. Resurse umane
a. Formatori implicați:
- prof. Matei Marilena, profesor inginer, grad didactic I, certificat formator acreditat ANPC, adeverință formator CCD Vâlcea
- prof. Toma Mihaela, profesor limba engleză, grad didactic I, certificat formator acreditat ANPC
b. Coordonatorul programului: profesor metodist CCD
1. Criterii curriculare
Publicul ţintă vizat: profesori din învăţămantul preuniversitar
Justificarea ofertei:
Programul de formare îşi propune să delimiteze principalele deficienţe de comunicare ce conduc la apariţia unor conflicte în cadrul instituţiilor şcolare şi elaborarea unor soluţii de prevenire a acestor deficienţe. În cadrul grupului şcolar, conflictele pot să apară deoarece există lipsa de interes în timpul unei conversaţii, neclarificarea valorilor, certuri ce apar ca urmare a unei implicări excesive, nediscutarea problemei, dispreţ, invidie, lupta pentru locul de lider al grupului, centrarea pe câştigul personal, neînţelegerile privind metodele, scopurile, valorile, responsabilităţile, faptele, acţiunile şi urmările lor. Elementul comun tuturor acestor situaţii este o anumită ambiguitate care face dificilă orice relaţie normală, obişnuită între elevi. Abilitatea de a comunica presupune şi a rezolva conflictele de comunicare.
Durata: 24 ore
Curriculum-ul programului:
a. Competenţe vizate
1. Stăpânirea conceptelor şi teoriilor moderne de comunicare: orizontală/ verticală, multiplă, diversificată şi specifică;
2. Utilizarea metodelor şi tehnicilor de autocontrol psihocomportamental;
3. Adoptarea de conduite eficiente pentru depăşirea ,,situaţiilor limită”;Numirea conceptelor de New media si folosirea acestora în contexte adecvate.
b. Forma de organizare a programului: webinarii sincron fata în fața și teme offline
c. Platforma educațională utilizată: Casa Corpuilui Didactic Vâlcea - Gsuite for Education;
d. Planificarea modulelor tematice
Module |
Total ore |
Teorie |
Aplicaţii |
Evaluare |
Aspecte organizatorice și formarea echipelor de lucru. Prezentarea aplicatilor folosite |
2 (webinar față în față) |
1 (webinar față în față) |
1(webinar față în față) |
- |
Comunicarea. Bariere în comunicare |
4 (webinar față în față) |
1 (webinar față în față) |
3(webinar față în față) |
- |
Conflictul. definiţie, cauze, consecinţe. Factori de escaladare şi de diminuare a conflictului |
6 (webinar față în față) |
2 (webinar față în față) |
4(webinar față în față) |
- |
Medierea conflictelor |
2 (webinar față în față) |
1 (webinar față în față) |
1(webinar față în față) |
- |
Aplicații practice e-learning (elaborarea temelor de portofoliu) |
6 (teme offline) 2 (webinar față în față) |
2 (webinar față în față) |
5 (teme offline) |
1 (offline) |
Evaluare finala |
2 (webinar față în față) |
- |
- |
2 (webinar față în față) |
Total |
24 |
7 |
14 |
3 |
e. Calendarul programului
Ziua |
Interval orar |
Tema |
Tip activitate |
I (6h) |
08.00 - 10.00
10.15 - 12.15 12,30 – 14,30 |
Aspecte organizatorice și formarea echipelor de lucru. Prezentarea aplicatilor folosite Comunicarea. Bariere în comunicare Conflictul. definiţie, cauze, consecinţe. |
Teorie + aplicații (webinar față în față)
Aplicații (teme offline) |
II (6h) |
08.00- 10.00
10.15- 14.15 |
Conflictul. definiţie, cauze, consecinţe. Factori de escaladare şi de diminuare a conflictului |
Teorie + aplicații (webinar față în față) Aplicații (teme offline) |
III (4h) |
08.00-10.00
10.15 - 12.15
|
Medierea conflictelor |
Teorie + aplicații (webinar față în față)
|
IV (6h) |
8,00 – 14,00 |
Aplicații practice e-learning (elaborarea temelor de portofoliu) |
Aplicații (teme offline) |
V (2h) |
09.00– 11.00 |
Evaluare finala |
Evaluare (webinar față în față) |
f. Modalități de evaluare
Evaluare pe parcurs teorie |
Evaluare pe parcurs aplicaţii |
Evaluare finală |
Prezenţa şi gradul de implicare în sarcinile stabilite în webinariile sincron față în față și finalizarea temelor offline. |
Finalizarea temelor offline, calitatea rezultatelor activităţii și profunzimea competențelor formate participanților la curs. |
Portofoliul individual |
Structura portofoliului de evaluare:
1. Studiu de caz- Medierea unui conflict în școală
2. Eseu- Comunicarea pentru rezolvarae unui conflict
2. Resurse umane
a. Formatori implicați:
- prof. Ioana Lidia Paula, profesor, director, grad didactic I, certificat formator acreditat ANPC, adeverință formator CCD Vâlcea
- Prof. Şandru Valeria – prof. metodist al Casei Corpului Didactic Vâlcea, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea, formator național
- prof. Bărbuț Daniel, profesor, grad didactic I, certificat formator acreditat ANPC, adeverință formator CCD Vâlcea
- prof. Lakatoș Ilie Ionuț, profesor, grad didactic I, certificat formator acreditat ANPC.
b. Coordonatorul programului: profesor metodist CCD