Oferta 2023-2024

OFERTA DE FORMARE A

CASEI CORPULUI DIDACTIC VÂLCEA

pentru anul școlar 2023 – 2024

 

 

AVIZ ME/ DGMRURS/ DFC nr. 31432/ 08.11.2023

I. Programe prioritare avizate online

I.1. Formarea cadrelor didactice în vederea susținerii examenului național de definitivare

Denumirea cursului

Link formular înscriere

I.1. Formarea cadrelor didactice în vederea susținerii examenului național de definitivare

https://forms.gle/5Xuf6WvTwHEcmZ1m8

I.2. Formarea cadrelor didactice cu statut de suplinitor în vederea susținerii concursului național de ocupare a posturilor vacante

https://forms.gle/WfnsyeM5cJx9R35M8

I.3. Formarea cadrelor didactice în vederea dezvoltării competențelor de evaluare a lucrărilor scrise în cadrul examenelor naționale de definitivare și de ocupare a posturilor vacante

https://forms.gle/j9sAZQdPn5ye2btg6

I.4. Formarea cadrelor didactice în vederea dezvoltării competențelor de evaluare a probelor practice/ orale în profilul postului și a inspecțiilor speciale la clase

https://forms.gle/h7pntM5jjFiVeJAa9

 

 

 

II. Programe de formare avizate online

Denumirea cursului

Link formular înscriere

II.1. Abilitarea cadrelor didactice pentru programul a doua șansă

https://forms.gle/Sd5fcKwnjbyQnjFQ8

II.2. Abilitare curriculară pentru clasa pregătitoare

https://forms.gle/YWg38m6TtAHchaar5

II.3. Cariera didactică și dezvoltarea profesională

https://forms.gle/EexY69gvhgbgtUyP6

II.4. Consiliere si dezvoltare personală

https://forms.gle/EyFGfvmNir2HED4q7

II.5. Didactica învăţământului preșcolar

https://forms.gle/VJS3mJJzUyg2qQ729

II.6. Didactica pentru învățământul primar

https://forms.gle/UTkTzrxN5pwmns2H7

II.7. Educaţia antreprenorială în școală

https://forms.gle/LRFHrepUNQUnLrvz6

II.8. Educația STE(A)M în învățământul primar

https://forms.gle/uiLbCvaumJ2Ewbeo9

II.9. Educaţie incluzivă în învăţământul preuniversitar

https://forms.gle/TJoAbfk7p315ktHA7

II.10. Educație pentru cetățenie democratică și drepturile omului

https://forms.gle/xBv42Ft9EAYvt3bH7

II.11. Educaţia morală în învăţământul preșcolar

https://forms.gle/R37aHhkx9ZsJz7T68

II.12. Folosirea platformelor educaționale online în activitatea didactică

https://forms.gle/mZwSGJeFMygBLHvx5

II.13. Formarea competenței metacognitive în contextul Lifelong Learning

https://forms.gle/Y1BPqmZBXwBBk6nDA

II.14. Formarea cadrelor didactice cu statut de suplinitor necalificat sau în curs de calificare

https://forms.gle/tanAWBTYtkMBsfYu7

II.15. Holocaustul, combaterea rasismului şi xenofobiei

https://forms.gle/kowmFUwm6yAw8i3N7

II.16. Inovare didactica, prin adaptare la nevoile specifice grupurilor vulnerabile

https://forms.gle/hNcNHxgsQpkkdHMM9

II.17. Instruire diferenţiată – Curriculum adaptat

https://forms.gle/Es3BoVVEa4Gffrqt7

II.18. Învățarea digitală și TIC în educație

https://forms.gle/BGuttqC18WYwefTZ6

II.19. Leadership și comunicare managerială

https://forms.gle/LDJ1aChv83KqAhzm7

II.20. Learning by doing: ”Școala Altfel” și ”Săptămâna verde”

https://forms.gle/nNk43ttihpbzRqDw9

II.21. Managementul activităților specifice funcției de diriginte

https://forms.gle/T2upvbNMANx16R5r5

II.22. Managementul activităților formale și nonformale

https://forms.gle/cLcm6mG7YM1BbWgq7

II.23. Managementul resurselor umane în învățământul preuniversitar

https://forms.gle/gUb8vN3Tkv2Yszwo8

II.24. Medierea conflictelor în mediul școlar

https://forms.gle/niQ7urEvZm1hhyeU7

II.25. Optimizarea scrierii proiectelor europene

https://forms.gle/xB11xJsaoKvz7gYR9

II.26. Politici de integrare ale comunității rrome

https://forms.gle/VhxHavwVRtDBbu6HA

II.27. Practici de predare specifice limbilor străine

https://forms.gle/nNWWvuohDRG9DfGz6

II.28. Practici inovative în predarea limbii române

https://forms.gle/xWpLR4XUF6XJi3gm8

II.29. Prevenirea şi combaterea conflictelor şcolare

https://forms.gle/JzL8FQqWkNtTvoH37

II.30. Profesorul în societatea cunoașterii

https://forms.gle/mTtK8WgLMGsyqpY96

II.31. Resurse educaționale și digitale folosite  în cariera didactică

https://forms.gle/j9LA56LcoS7BFc5F9

II.32. Strategia anticorupție în educație

https://forms.gle/uLd4qh8ReyTt1qLz6

II.33 Schimbări climatice și mediu în școli sustenabile

https://forms.gle/zTsNoyEkyjPM9RK49

II.34. Strategii remediale privind părăsirea timpurie a școlii

https://forms.gle/Yf1hefHWsurJ2BSr9

II.35. Strategia de evaluare interna a calitatii

https://forms.gle/mM1mJcu3LaG2jfRs7

II.36. Strategii educaționale în orientarea școlară și profesională a copiilor

https://forms.gle/ksVizn2TvZbYev5T8

II.37. Strategii de promovare a educației pentru excelență 

https://forms.gle/L6D2ketXF6tgfrCG8

II.38. Stategii de evaluare remedială

https://forms.gle/Y3LXXDkLWQYSSYdv7

II.39. Strategii alternative educaționale

https://forms.gle/sqbSXUqKARfnQtsD6

II.40. Strategii de prevenire a bullyingului

https://forms.gle/GFnyHdjHcsxdVLVw9

II.41. Strategii de prevenire a consumului de droguri

https://forms.gle/fN4LtNTSvc1uSmaY6

II.42. Utilizarea instrumentelor vizuale, de editare în mediul online

https://forms.gle/JUvXaFAK2YJFK3en8

 

 

III. Programe de formare continuă propuse de alți furnizori

 

III.1. Abordarea procesului de evaluare în educație – 23 credite, 450 lei

Responsabil: Prof. Șandru Valeria

Formular înscriere

https://forms.gle/h5u5wqco1N9bivPc6

  

III.2. Provocări ale dezvoltării competențelor elevilor – 23 credite, 450 lei

Responsabil: Prof. Tudosoiu Gheorghe Daniel

Formular înscriere

https://forms.gle/k2Ru5eDmW7NqnoGf8

 

III.3. Progres și inovare pentru un management performant – 30 credite, 530 lei

Responsabil: prof. Ciochină Luisa Ana

Formular înscriere

https://forms.gle/VFLRab5Sp9qUeq5f8

 

III.4. Managementul comunicării în mediul școlar – 20 credite, 420 lei

Responsabil: prof. Mărgărita Antoanela Elena

Formular înscriere

https://forms.gle/vyRipg9C7z92KbaSA

 

III.5. Educație outdoor - clasa fără pereți – 20 credite, 420 lei

Responsabil: Prof. Șandru Valeria

Formular https://forms.gle/pYFytFKDNq8sxsnG6

 

III.6. Management participativ într-o școală care învață – 30 credite, 530 lei

Responsabil: prof. Ciochină Luisa Ana

Formular înscriere

https://forms.gle/azPnRRqUoBW9EDx7A

 

III.7. Abilitarea corpului de profesori metodisti pentru invatamantul preuniversitar – 10 credite, 330 lei

Responsabil: prof. Ciochină Luisa Ana

Formular înscriere

https://forms.gle/EXDz3ckrvMyQ1yeM6

 

III.8. Dezvoltarea culturii antreprenoriale in sistemul educational romanesc 15 credite, 330 lei

Responsabil: Prof. Șandru Valeria

Formular înscriere

https://forms.gle/Ppvq9JR3jCvJRsAfA

 

III.9. Dezvoltarea inteligenței emoționale pentru activitatea didactică – 15 credite, 350 lei

Responsabil: Prof. Tudosoiu Gheorghe Daniel

Formular înscriere

https://forms.gle/KBvo1gQ8v2SupDL77

 

III.10. Dezvoltarea de Abilități Socio-Emoționale 10-12 credite, 200 lei

Responsabil: prof. Mărgărita Antoanela Elena

Formular înscriere

https://forms.gle/Kybwb7VJ9XMg1owe8

 

 

   

IV. Activități științifice, metodice și culturale destinate cadrelor didactice și educației cu adulții 

IV.1. Simpozionul Național, “Promovarea egalității de șanse prin educație”, ediția a VI-a

Organizator: Casa Corpului Didactic Vâlcea

Parteneri: Inspectoratul Școlar Județean Vâlcea, Arhiepiscopia Râmnicului, Biblioteca Judeteana „Antim Ivireanul”, Universitatea ”Constantin Brâncoveanu” Râmnicu Vâlcea

Perioada: mai – iulie 2023

Responsabil:  profesor metodist CCD Prof. Șandru Valeria

 

IV.2. Simpozionul Național ”Promovarea activităților de practică pedagogică – factor determinant al învățământului european”, ediția a XII-a

Organizator: Casa Corpului Didactic Vâlcea

Partener: Inspectoratul Școlar Județean Vâlcea, Arhiepiscopia Râmnicului, Biblioteca Judeteana „Antim Ivireanul”, Universitatea ”Constantin Brâncoveanu” Râmnicu Vâlcea

Perioada: mai – iulie 2023

Responsabil:  prof. metodist CCD Prof. Șandru Valeria

 

IV.3. Workshop tematic „Impactul programelor de formare continuă și perfecționare în învățământul preuniversitar”

Organizator: Casa Corpului Didactic Vâlcea

Partener: Inspectoratul Școlar Județean Vâlcea, Arhiepiscopia Râmnicului, Biblioteca Judeteana „Antim Ivireanul”, Universitatea ”Constantin Brâncoveanu” Râmnicu Vâlcea

Responsabil:  prof. metodist CCD Prof. Șandru Valeria

           

IV.4. Work-shop tematic „Management și consiliere pentru cariera didactică”

Organizator: Casa Corpului Didactic Vâlcea

Partener: Inspectoratul Școlar Județean Vâlcea, Arhiepiscopia Râmnicului, Biblioteca Judeteana „Antim Ivireanul”, Universitatea ”Constantin Brâncoveanu” Râmnicu Vâlcea

Responsabil : profesor metodist CCD Prof. Șandru Valeria

 

IV.5 Proiect educațional inovator, educație incluzivă și educație interculturală ”Toleranța, între tradiție și contemporaneitate”

Organizator: Casa Corpului Didactic Vâlcea Inspectoratul Școlar Județean Vâlcea și Centrul Județean de Resurse și Asistență Educațională Vâlcea

Parteneri: Unitățile de învățământ preuniversitar din județul Vâlcea

Responsabil: profesor metodist CCD Prof. Șandru Valeria

 

IV.6 Proiect educațional inovator, educație pentru performanță

Organizator: Casa Corpului Didactic Vâlcea

Parteneri: ISJ Vâlcea, Centrul de Excelență, Arhiepiscopia Râmnicului, Biblioteca Judeteana „Antim Ivireanul”, Universitatea ”Constantin Brâncoveanu” Râmnicu Vâlcea

Responsabil: profesor metodist CCD Tudosoiu Gheorghe Daniel

 

IV.7. Proiect educațional inovator, educație pentru societatea cunoașterii

Organizator: Facultatea de Management Marketing în Afaceri Economice din Rm. Vâlcea

Parteneri: Casa Corpului Didactic Vâlcea

Responsabil: profesor metodist CCD Ciochină Luisa Ana

 

IV.8. Proiect educațional inovator, educație pentru dezvoltarea spiritului civic

Organizator: Vâlcea Biblioteca Judeteana „Antim Ivireanul”

Parteneri: Casa Corpului Didactic Vâlcea

Responsabil: profesor metodist CCD Mărgărita Elena Antoanela

Aviz ME/ DGMRURS/ DFC nr. 3734/29.11.2023

 FIŞA DE IDENTITATE a programului de formare

”Curs de prim ajutor de bază”

 

Link înscriere: https://forms.gle/D2R22bj4X6SjH5e27

 1. CRITERII CURRICULARE

Tipul de program: Formare continuă

Publicul țintă vizat: Cadre didactice, cadre didactice auxiliare și personal nedidactic din învățământul preuniversitar

Justificarea ofertei:  Programul de formare continuă se adresează personalului din învățământul preuniversitar și este aplicabil în situații de urgență. Primul ajutor este doar un ajutor temporar acordat în caz de urgență pentru salvarea vieții, prevenirea unor complicații ulterioare și ameliorarea suferințelor până în momentul în care un serviciu medical adecvat, specializat poate să intervină. Prin intermediul acestui program participanții vor dobândi cunoștințe teoretice și practice de bază referitoare la măsuri de prevenire și siguranță personală și a celor din jur, la identificarea situațiilor de urgență și adoptarea măsurilor ce se impun în vederea menținerii funcțiilor vitale până la sosirea personalului medical calificat.

Locul de desfășurare a programului: față în față și online în unitățile de învățământ partenere

Durata: 24 ore (blended learning)

CURRICULUMUL PROGRAMULUI

a. Competenţe vizate:

1.      Dobândirea noțiunilor de bază necesare acordării primului ajutor.

2.      Însușirea deprinderilor practice referitoare la primul ajutor (identificare, reguli de conduită, cazuri, manevre).

3.      Identificarea situațiilor de urgență și adoptarea măsurilor de prim ajutor.

b. Forma de organizare a programului: blended learning: 12 ore față în față, 10 ore online asincron, 2 ore online sincron (evaluare)

c. Platforma educațională utilizată: Casa Corpului Didactic Vâlcea - Gsuite for Education

d. Planificarea modulelor tematice

Module

Total ore

Teorie

Aplicaţii

Evaluare

Modul 1. Măsuri de prevenire și siguranță personală

3 (mixt)

1 (față în față)

1 (față în față)

1 (teme offline)

-

Modul 2. Suportul vital de bază la adult/ copil

3 (mixt)

1 (față în față)

1 (față în față)

1 (teme offline)

-

Modul 3. Cazuri în care se acordă primul ajutor

6 (mixt)

1 (față în față)

1 (față în față)

4 (teme offline)

-

Modul 4. Măsuri/ manevre de prim ajutor în caz de pierdere a cunoștinței, stop cardio - respirator, hemoragii, luxații, entorse, arsuri, înec, alte situații

4 (mixt)

1 (față în față)

1 (față în față)

 2 (teme offline)

-

Modul 5. Aplicații practice pentru acordarea primului ajutor

6 (mixt)

2 (față în față)

4 (față în față)

-

Evaluare finala

2 (webinar față în față)

-

-

2 (webinar față în față)

Total

24

6

16

2

 

e. Calendarul programului

Ziua

Interval orar

Tema

Tip activitate

I

(4h)

16.00 -  20.00

 

Modul 1. Măsuri de prevenire și siguranță personală (3h)

Modul 2. Suportul vital de bază la adult/ copil (1h)

Teorie + aplicații

(mixt)

II

(4h)

16.00 -  20.00

 

Modul 2. Suportul vital de bază la adult/ copil (2h)

Modul 3. Cazuri în care se acordă primul ajutor (2h)

Teorie + aplicații

(mixt)

III

(4h)

16.00 -  20.00

 

Modul 3. Cazuri în care se acordă primul ajutor (4h)

 

Teorie + aplicații

(mixt)

IV

(4h)

16.00 -  20.00

 

Modul 4. Măsuri/ manevre de prim ajutor în caz de pierdere a cunoștinței, stop cardio - respirator, hemoragii, luxații, entorse, arsuri, înec, alte situații (4h)

Teorie + aplicații

(mixt)

V

(4h)

16.00 -  20.00

 

Modul 5. Aplicații practice pentru acordarea primului ajutor (4h)

Aplicații

(mixt)

 

VI

(2h)

16.00 -  18.00

 

Modulul 5. Aplicații practice pentru acordarea primului ajutor (2h)

Aplicații

(față în față)

 

VII

(2h)

16.00– 18.00

Evaluare finala (2h)

Evaluare

(webinar față în față)

 

f. Modalități de evaluare

Evaluare pe parcurs teorie

Evaluare pe parcurs  aplicaţii

Evaluare finală

Prezenţa şi gradul de implicare în sarcinile stabilite în sesiunile de formare față în față și în finalizarea  temelor offline.

Evaluarea formativă curentă.

Probă scrisă, test grilă.

 

2. Resurse umane

a. Formatori implicaţi: 

- Prof. Dobrete Florentina Adina – director CCD, grad didactic I, certificat Formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea, formator/ consilier ARACIP

- Prof. Şandru Valeria – prof. metodist al Casei Corpului Didactic Vâlcea, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea;

- asistent medical Dascălu Ileana Mirabela, Spitalul Județean de Urgență, formator acreditat ANC (CNFPA),

- asistent medical Man Raluca, Spitalul Județean de Urgență, formator acreditat ANC (CNFPA).

b. Coordonatorul programului profesor metodist CCD Ciochină Luisa Ana

Curs cu taxă: 170 lei

 

FIŞA DE IDENTITATE a programului de formare

” Strategii de prevenire și intervenție a bullyingului”

 

Link înscriere: https://forms.gle/XzS3LDjdyxejQTXF8

 1. CRITERII CURRICULARE

Tipul de program: Formare continuă

Publicul țintă vizat: Cadre didactice, cadre didactice auxiliare și personal nedidactic din învățământul preuniversitar

Justificarea ofertei:  Şcoala este o parte integrantă a comunităţii largi, iar problemele cu care se confruntă ca instituţie şi mediu de formare a tinerilor privesc întreaga societate. Programul este creat să ajute personalul din școli să-și îndeplinească responsabilitățile în a crea un climat armonios, unde fenomenul "bullying" să nu existe, să nu fie trăit sau tolerat și are ca obiectiv general: dobândirea de competențe privind gestionarea situațiilor de bullying din mediul școlar.

Locul de desfășurare a programului: față în față și online în unitățile de învățământ partenere

Durata: 24 ore (blendid learning)

 

CURRICULUMUL PROGRAMULUI

a. Competenţe vizate:

  1. Conștientizarea problemei violenței în instituția de învățământ.
  2. Adoptarea mecanismelor de prevenire și intervenție în diminuarea fenomenului de bullying din școli.

3.      Promovarea conduitei responsabile și a atitudinilor positive în școală.

b. Forma de organizare a programului: blended learning: 12 ore față în față, 10 ore online asincron, 2 ore online sincron (evaluare)

c. Platforma educațională utilizată: Casa Corpului Didactic Vâlcea - Gsuite for Education

d. Planificarea modulelor tematice

Module

Total ore

Teorie

Aplicaţii

Evaluare

Modul 1. Violența școlară - Precizări conceptuale și abordări actuale

3 (mixt)

1 (față în față)

1 (față în față)

1 (teme offline)

-

Modul 2. Forme de bullying în școală și cauzele apariției acestuia

3 (mixt)

1 (față în față)

1 (față în față)

1 (teme offline)

-

Modul 3. Perspectiva poliției asupra bullyingului

6 (mixt)

1 (față în față)

1 (față în față)

4 (teme offline)

-

Modul 4. Experiența școlii în prevenirea și combaterea fenomenelor de bullying, măsuri de prevenție și de intervenție

4 (mixt)

1 (față în față)

1 (față în față)

 2 (teme offline)

-

Modul 5. Analiză și studii de caz 

6 (mixt)

2 (față în față)

4 (față în față)

 

Evaluare finala

2 (webinar față în față)

-

-

2 (webinar față în față)

Total

24

6

16

2

 

e. Calendarul programului

Ziua

Interval orar

Tema

Tip activitate

I

(4h)

16.00 -  20.00

 

Modul 1. Violența școlară - Precizări conceptuale și abordări actuale (3h)

Modul 2. Forme de bullying în școală și cauzele apariției acestuia (1h)

Teorie + aplicații

(mixt)

II

(4h)

16.00 -  20.00

 

Modul 2. Forme de bullying în școală și cauzele apariției acestuia (2h)

Modul 3. Perspectiva poliției asupra bullyingului (2h)

Teorie + aplicații

(mixt)

III

(4h)

16.00 -  20.00

 

Modul 3. Cazuri în care se acordă primul ajutor (4h)

 

Teorie + aplicații

(mixt)

IV

(4h)

16.00 -  20.00

 

Modul 4. Experiența școlii în prevenirea și combaterea fenomenelor de bullying, măsuri de prevenție și de intervenție (4h)

Teorie + aplicații

(mixt)

V

(4h)

16.00 -  20.00

 

Modul 5. Analiză și studii de caz  (4h)

Aplicații

(mixt)

 

V

(2h)

16.00 -  18.00

 

Modul 5. Analiză și studii de caz  (2h)

Aplicații

(față în față)

 

V

(2h)

16.00– 18.00

Evaluare finala (2h)

Evaluare

(webinar față în față)

 

f. Modalități de evaluare

Evaluare pe parcurs teorie

Evaluare pe parcurs  aplicaţii

Evaluare finală

Prezenţa şi gradul de implicare în sarcinile stabilite în sesiunile de formare față în față și în finalizarea  temelor offline.

Evaluarea formativă curentă.

Studiu de caz

 

2. Resurse umane

a. Formatori implicaţi: 

- Prof. Dobrete Florentina Adina – director CCD, grad didactic I, certificat Formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea, formator/ consilier ARACIP

- Prof. Şandru Valeria – prof. metodist al Casei Corpului Didactic Vâlcea, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea;

- Prof. Mărgărita Elena Antoanela – prof. metodist al Casei Corpului Didactic Vâlcea, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea;

b. Coordonatorul programului profesor metodist CCD Ciochină Luisa Ana

 Curs cu taxă: 170 lei

 

FIŞA DE IDENTITATE a programului de formare

”Inițiere în calcul tabelar (Excel)”

 

Link înscriere: https://forms.gle/US2uqbTTiRFabSzx7

 1. CRITERII CURRICULARE

Tipul de program: Formare continuă

Publicul țintă vizat: Cadre didactice, cadre didactice auxiliare și personal nedidactic din învățământul preuniversitar

Justificarea ofertei:  Demersul a fost generat de răspunsurile obținute la chestionarul privind îmbunătățirea ofertei de formare a CCD Vâlcea, aplicat în luna octombrie 2023, la nivelul județului, care au situat opținea pentru dezvoltarea competențelor digitale pe primul loc, tema de interes fiind cea de utilizarea a aplicației de calcul tabelar.

Locul de desfășurare a programului: față în față și online în unitățile de învățământ partenere

Durata: 24 ore (blendid learning)

 

CURRICULUMUL PROGRAMULUI

a. Competenţe vizate:

  1. Formarea și dezvoltarea deprinderilor de utilizare a registrelor de calcul.
  2. Cunoașterea modului de formare a datelor.

3.      Formarea și dezvoltarea deprinderilor de utilizare a tipurilor de date.

b. Forma de organizare a programului: blended learning: 12 ore față în față, 10 ore online asincron, 2 ore online sincron (evaluare)

c. Platforma educațională utilizată: Casa Corpului Didactic Vâlcea - Gsuite for Education

d. Planificarea modulelor tematice

Module

Total ore

Teorie

Aplicaţii

Evaluare

Modul 1. Concepte generale despre utilizarea aplicației excel

3 (mixt)

1 (față în față)

1 (față în față)

1 (teme offline)

-

Modul 2. Utilizarea opţiunilor de formatare şi gestionare a datelor din foile de calcul

4 (mixt)

1 (față în față)

2 (față în față)

1 (teme offline)

-

Modul 3. Utilizarea formulelor şi funcţiilor în microsoft excel

5 (mixt)

1 (față în față)

3 (față în față)

1 (teme offline)

-

Modul 4. Tipărire foi de calcul

3 (mixt)

1 (față în față)

1 (față în față)

1 (teme offline)

-

Modul 5. Diagrame şi grafice în microsoft excel

4 (mixt)

1 (față în față)

2 (față în față)

1 (teme offline)

-

Modul 6. Importul de obiecte simple

3 (mixt)

1 (față în față)

1 (față în față)

1 (teme offline)

-

Evaluare finala

2 (webinar față în față)

-

-

2 (webinar față în față)

Total

24

6

16

2

 

e. Calendarul programului

Ziua

Interval orar

Tema

Tip activitate

I

(4h)

16.00 -  20.00

 

Modul 1. Concepte generale despre utilizarea aplicației excel (3h)

Modul 2. Utilizarea opţiunilor de formatare şi gestionare a datelor din foile de calcul (1h)

Teorie + aplicații

(mixt)

II

(4h)

16.00 -  20.00

 

Modul 2. Utilizarea opţiunilor de formatare şi gestionare a datelor din foile de calcul (3h)

Modul 3. Utilizarea formulelor şi funcţiilor în microsoft excel  (1h)

Teorie + aplicații

(mixt)

III

(4h)

16.00 -  20.00

 

Modul 3. Utilizarea formulelor şi funcţiilor în microsoft excel  (4h)

Teorie + aplicații

(mixt)

IV

(4h)

16.00 -  20.00

 

Modul 4. Tipărire foi de calcul  (3h)

Modul 5. Diagrame şi grafice în microsoft excel (1h)

Teorie + aplicații

(mixt)

V

(4h)

16.00 -  20.00

 

Modul 5. Diagrame şi grafice în microsoft excel (3h)

Modul 6. Importul de obiecte simple (1h)

Aplicații

(mixt)

V

(2h)

16.00 -  18.00

 

Modul 6. Importul de obiecte simple (2h)

Aplicații

(față în față)

V

(2h)

16.00– 18.00

Evaluare finala (2h)

Evaluare

(webinar față în față)

 

f. Modalități de evaluare

Evaluare pe parcurs teorie

Evaluare pe parcurs  aplicaţii

Evaluare finală

Prezenţa şi gradul de implicare în sarcinile stabilite în sesiunile de formare față în față și în finalizarea  temelor offline.

Evaluarea formativă curentă.

Studiu de caz

 

2. Resurse umane

a. Formatori implicaţi: 

- Prof. Şandru Valeria – prof. metodist al Casei Corpului Didactic Vâlcea, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea;

- Prof. Ciochină Luisa Ana – prof. metodist al Casei Corpului Didactic Vâlcea, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea;

- Prof. Tudosoiu Gheorghe Daniel – prof. metodist al Casei Corpului Didactic Vâlcea, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea;

b. Coordonatorul programului profesor metodist CCD Mărgărita Elena Antoanela

 Curs cu taxă: 170 lei

 

  

FIŞA DE IDENTITATE a programului de formare

”Competențe de lectură prin valorificarea textului biblic”

Link înscriere: https://forms.gle/cPZyyyzZqFrcjo4C8

1. CRITERII CURRICULARE

Tipul de program: Formare continuă

Publicul țintă vizat: Cadre didacticecare predau disciplina Religie

Justificarea ofertei:  Programul răspunde nevoii de formare a cadrelor didactice, care predau disciplina Religie, în vederea dezvoltării la elevi a competențelor de lectură, întrucât acestea implică capacitatea de înțelegere și de a face deducții, de a realiza conexiuni rapide între idei. De asemenea, există nevoia (identificată) de a înțelege textul biblic și de a transfera în contexte actuale mesajul Sfintei Scripturi.

Locul de desfășurare a programului: Arhiepiscopia Râmnicului, platforma e-learning CCD 

Durata: 24 ore (blended learning)

CURRICULUMUL PROGRAMULUI

a. Competenţe vizate:

1. Identificarea și utilizarea textului biblic, ca suport în realizarea povestirilor din cadrul orei de Religie;

2. Dezvoltarea capacității de a adapta practicile educaționale la specificul disciplinei Religie;

3. Utilizarea strategiilor de evaluare, analiza şi interpretarea rezultatelor învățării;

4. Abordarea managerială a colectivului de elevi, desfăşurarea demersului de învăţare în contexte educaţionale variate.

b. Forma de organizare a programului: blended learning: 12 ore față în față, 10 ore online asincron, 2 ore online sincron (evaluare)

c. Platforma educațională utilizată: Casa Corpului Didactic Vâlcea - Gsuite for Education

d. Planificarea modulelor tematice

Module

Total ore

Teorie

Aplicaţii

Evaluare

Modul 1. Lectura, competență cheie în profilul elevului contemporan

7 (mixt)

2 (față în față)

3 (față în față)

2 (teme offline)

-

Modul 2. Povestirea-în context formal și nonformal

7 (mixt)

2 (față în față)

2 (față în față)

1 (teme offline)

-

Modul 3. Valorificarea textului biblic prin povestiri aplicate contextului actual

8 (mixt)

2 (față în față)

1 (față în față)

4 (teme offline)

-

Evaluare finala

2 (webinar față în față)

-

-

2 (webinar față în față)

Total

24

6

16

2

 

e. Calendarul programului

Ziua

Interval orar

Tema

Tip activitate

I

(4h)

16.00 -  20.00

 

Modul 1. Lectura, competență cheie în profilul elevului contemporan (4 h)

Teorie + aplicații

(mixt)

II

(4h)

16.00 -  20.00

 

Modul 1. Lectura, competență cheie în profilul elevului contemporan (3 h)

Modul 2. Povestirea-în context formal și nonformal (1 h)

Teorie + aplicații

(mixt)

III

(4h)

16.00 -  20.00

 

Modul 2. Povestirea-în context formal și nonformal (4 h)

Teorie + aplicații

(mixt)

IV

(4h)

16.00 -  20.00

 

Modul 2. Povestirea-în context formal și nonformal (2 h)

Modul 3. Valorificarea textului biblic prin povestiri aplicate contextului actual (2 h)

Teorie + aplicații

(mixt)

V

(4h)

16.00 -  20.00

 

Modul 3. Valorificarea textului biblic prin povestiri aplicate contextului actual (4 h)

Aplicații

(mixt)

 

VI

(2h)

16.00 -  18.00

 

Modul 3. Valorificarea textului biblic prin povestiri aplicate contextului actual (2 h)

Aplicații

(față în față)

 

VII

(2h)

16.00– 18.00

Evaluare finala (2h)

Evaluare

(webinar față în față)

 

f. Modalități de evaluare

Evaluare pe parcurs teorie

Evaluare pe parcurs  aplicaţii

Evaluare finală

Prezenţa şi gradul de implicare în sarcinile stabilite în sesiunile de formare față în față și în finalizarea  temelor offline.

Evaluarea pe parcurs – chestionar

 

Proiectarea unei sesiuni de scriere a unei povestiri bazate pe textul biblic sau din viețile sfinților.

 

2. Resurse umane

a. Formatori implicaţi: 

- Prof. Lăcraru Laura Marilena – inspector, grad didactic I, certificat Formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea,

- Prof. Popescu Romeo – prof., grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea;

b. Coordonatorul programului profesor metodist CCD Tudosoiu Gheorghe Daniel.

 Curs cu taxă: 170 lei

 

 

 

1. CRITERII CURRICULARE

Tipul de program: Formare continuă

Publicul țintă vizat: Cadre didacticecare predau disciplina Religie

Justificarea ofertei:  Programul răspunde nevoii de formare a cadrelor didactice, care predau disciplina Religie, în vederea dezvoltării la elevi a competențelor de lectură, întrucât acestea implică capacitatea de înțelegere și de a face deducții, de a realiza conexiuni rapide între idei. De asemenea, există nevoia (identificată) de a înțelege textul biblic și de a transfera în contexte actuale mesajul Sfintei Scripturi.

Locul de desfășurare a programului: Arhiepiscopia Râmnicului, platforma e-learning CCD 

Durata: 24 ore (blended learning)

CURRICULUMUL PROGRAMULUI

a. Competenţe vizate:

1. Identificarea și utilizarea textului biblic, ca suport în realizarea povestirilor din cadrul orei de Religie;

2. Dezvoltarea capacității de a adapta practicile educaționale la specificul disciplinei Religie;

3. Utilizarea strategiilor de evaluare, analiza şi interpretarea rezultatelor învățării;

4. Abordarea managerială a colectivului de elevi, desfăşurarea demersului de învăţare în contexte educaţionale variate.

b. Forma de organizare a programului: blended learning: 12 ore față în față, 10 ore online asincron, 2 ore online sincron (evaluare)

c. Platforma educațională utilizată: Casa Corpului Didactic Vâlcea - Gsuite for Education

d. Planificarea modulelor tematice

Module

Total ore

Teorie

Aplicaţii

Evaluare

Modul 1. Lectura, competență cheie în profilul elevului contemporan

7 (mixt)

2 (față în față)

3 (față în față)

2 (teme offline)

-

Modul 2. Povestirea-în context formal și nonformal

7 (mixt)

2 (față în față)

2 (față în față)

1 (teme offline)

-

Modul 3. Valorificarea textului biblic prin povestiri aplicate contextului actual

8 (mixt)

2 (față în față)

1 (față în față)

4 (teme offline)

-

Evaluare finala

2 (webinar față în față)

-

-

2 (webinar față în față)

Total

24

6

16

2

 

e. Calendarul programului

Ziua

Interval orar

Tema

Tip activitate

I

(4h)

16.00 -  20.00

 

Modul 1. Lectura, competență cheie în profilul elevului contemporan (4 h)

Teorie + aplicații

(mixt)

II

(4h)

16.00 -  20.00

 

Modul 1. Lectura, competență cheie în profilul elevului contemporan (3 h)

Modul 2. Povestirea-în context formal și nonformal (1 h)

Teorie + aplicații

(mixt)

III

(4h)

16.00 -  20.00

 

Modul 2. Povestirea-în context formal și nonformal (4 h)

Teorie + aplicații

(mixt)

IV

(4h)

16.00 -  20.00

 

Modul 2. Povestirea-în context formal și nonformal (2 h)

Modul 3. Valorificarea textului biblic prin povestiri aplicate contextului actual (2 h)

Teorie + aplicații

(mixt)

V

(4h)

16.00 -  20.00

 

Modul 3. Valorificarea textului biblic prin povestiri aplicate contextului actual (4 h)

Aplicații

(mixt)

VI

(2h)

16.00 -  18.00

Modul 3. Valorificarea textului biblic prin povestiri aplicate contextului actual (2 h)

Aplicații

(față în față)

VII

(2h)

16.00– 18.00

Evaluare finala (2h)

Evaluare

(webinar față în față)

 

f. Modalități de evaluare

Evaluare pe parcurs teorie

Evaluare pe parcurs  aplicaţii

Evaluare finală

Prezenţa şi gradul de implicare în sarcinile stabilite în sesiunile de formare față în față și în finalizarea  temelor offline.

Evaluarea pe parcurs – chestionar

 

Proiectarea unei sesiuni de scriere a unei povestiri bazate pe textul biblic sau din viețile sfinților.

 

2. Resurse umane

a. Formatori implicaţi: 

- Prof. Lăcraru Laura Marilena – inspector, grad didactic I, certificat Formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea,

- Prof. Popescu Romeo – prof., grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea;

b. Coordonatorul programului profesor metodist CCD Tudosoiu Gheorghe Daniel.

 

Curs cu taxă: 170 lei

 

1. CRITERII CURRICULARE

Tipul de program: Formare continuă

Publicul țintă vizat: Cadre didactice, cadre didactice auxiliare și personal nedidactic din învățământul preuniversitar

Justificarea ofertei:  Demersul a fost generat de răspunsurile obținute la chestionarul privind îmbunătățirea ofertei de formare a CCD Vâlcea, aplicat în luna octombrie 2023, la nivelul județului, care au situat opținea pentru dezvoltarea competențelor digitale pe primul loc, tema de interes fiind cea de utilizarea a aplicației de calcul tabelar.

Locul de desfășurare a programului: față în față și online în unitățile de învățământ partenere

Durata: 24 ore (blendid learning)

 

CURRICULUMUL PROGRAMULUI

a. Competenţe vizate:

  1. Formarea și dezvoltarea deprinderilor de utilizare a registrelor de calcul.
  2. Cunoașterea modului de formare a datelor.

3.      Formarea și dezvoltarea deprinderilor de utilizare a tipurilor de date.

b. Forma de organizare a programului: blended learning: 12 ore față în față, 10 ore online asincron, 2 ore online sincron (evaluare)

c. Platforma educațională utilizată: Casa Corpului Didactic Vâlcea - Gsuite for Education

d. Planificarea modulelor tematice

Module

Total ore

Teorie

Aplicaţii

Evaluare

Modul 1. Concepte generale despre utilizarea aplicației excel

3 (mixt)

1 (față în față)

1 (față în față)

1 (teme offline)

-

Modul 2. Utilizarea opţiunilor de formatare şi gestionare a datelor din foile de calcul

4 (mixt)

1 (față în față)

2 (față în față)

1 (teme offline)

-

Modul 3. Utilizarea formulelor şi funcţiilor în microsoft excel

5 (mixt)

1 (față în față)

3 (față în față)

1 (teme offline)

-

Modul 4. Tipărire foi de calcul

3 (mixt)

1 (față în față)

1 (față în față)

1 (teme offline)

-

Modul 5. Diagrame şi grafice în microsoft excel

4 (mixt)

1 (față în față)

2 (față în față)

1 (teme offline)

-

Modul 6. Importul de obiecte simple

3 (mixt)

1 (față în față)

1 (față în față)

1 (teme offline)

-

Evaluare finala

2 (webinar față în față)

-

-

2 (webinar față în față)

Total

24

6

16

2

 

e. Calendarul programului

Ziua

Interval orar

Tema

Tip activitate

I

(4h)

16.00 -  20.00

 

Modul 1. Concepte generale despre utilizarea aplicației excel (3h)

Modul 2. Utilizarea opţiunilor de formatare şi gestionare a datelor din foile de calcul (1h)

Teorie + aplicații

(mixt)

II

(4h)

16.00 -  20.00

 

Modul 2. Utilizarea opţiunilor de formatare şi gestionare a datelor din foile de calcul (3h)

Modul 3. Utilizarea formulelor şi funcţiilor în microsoft excel  (1h)

Teorie + aplicații

(mixt)

III

(4h)

16.00 -  20.00

 

Modul 3. Utilizarea formulelor şi funcţiilor în microsoft excel  (4h)

Teorie + aplicații

(mixt)

IV

(4h)

16.00 -  20.00

 

Modul 4. Tipărire foi de calcul  (3h)

Modul 5. Diagrame şi grafice în microsoft excel (1h)

Teorie + aplicații

(mixt)

V

(4h)

16.00 -  20.00

 

Modul 5. Diagrame şi grafice în microsoft excel (3h)

Modul 6. Importul de obiecte simple (1h)

Aplicații

(mixt)

V

(2h)

16.00 -  18.00

 

Modul 6. Importul de obiecte simple (2h)

Aplicații

(față în față)

V

(2h)

16.00– 18.00

Evaluare finala (2h)

Evaluare

(webinar față în față)

 

f. Modalități de evaluare

Evaluare pe parcurs teorie

Evaluare pe parcurs  aplicaţii

Evaluare finală

Prezenţa şi gradul de implicare în sarcinile stabilite în sesiunile de formare față în față și în finalizarea  temelor offline.

Evaluarea formativă curentă.

Studiu de caz

 

2. Resurse umane

a. Formatori implicaţi: 

- Prof. Şandru Valeria – prof. metodist al Casei Corpului Didactic Vâlcea, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea;

- Prof. Ciochină Luisa Ana – prof. metodist al Casei Corpului Didactic Vâlcea, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea;

- Prof. Tudosoiu Gheorghe Daniel – prof. metodist al Casei Corpului Didactic Vâlcea, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea;

b. Coordonatorul programului profesor metodist CCD Mărgărita Elena Antoanela

 Curs cu taxă: 170 lei

1. CRITERII CURRICULARE

Tipul de program: Formare continuă

Publicul țintă vizat: Cadre didactice, cadre didactice auxiliare și personal nedidactic din învățământul preuniversitar

Justificarea ofertei:  Şcoala este o parte integrantă a comunităţii largi, iar problemele cu care se confruntă ca instituţie şi mediu de formare a tinerilor privesc întreaga societate. Programul este creat să ajute personalul din școli să-și îndeplinească responsabilitățile în a crea un climat armonios, unde fenomenul "bullying" să nu existe, să nu fie trăit sau tolerat și are ca obiectiv general: dobândirea de competențe privind gestionarea situațiilor de bullying din mediul școlar.

Locul de desfășurare a programului: față în față și online în unitățile de învățământ partenere

Durata: 24 ore (blendid learning)

 

CURRICULUMUL PROGRAMULUI

a. Competenţe vizate:

  1. Conștientizarea problemei violenței în instituția de învățământ.
  2. Adoptarea mecanismelor de prevenire și intervenție în diminuarea fenomenului de bullying din școli.

3.      Promovarea conduitei responsabile și a atitudinilor positive în școală.

b. Forma de organizare a programului: blended learning: 12 ore față în față, 10 ore online asincron, 2 ore online sincron (evaluare)

c. Platforma educațională utilizată: Casa Corpului Didactic Vâlcea - Gsuite for Education

d. Planificarea modulelor tematice

Module

Total ore

Teorie

Aplicaţii

Evaluare

Modul 1. Violența școlară - Precizări conceptuale și abordări actuale

3 (mixt)

1 (față în față)

1 (față în față)

1 (teme offline)

-

Modul 2. Forme de bullying în școală și cauzele apariției acestuia

3 (mixt)

1 (față în față)

1 (față în față)

1 (teme offline)

-

Modul 3. Perspectiva poliției asupra bullyingului

6 (mixt)

1 (față în față)

1 (față în față)

4 (teme offline)

-

Modul 4. Experiența școlii în prevenirea și combaterea fenomenelor de bullying, măsuri de prevenție și de intervenție

4 (mixt)

1 (față în față)

1 (față în față)

 2 (teme offline)

-

Modul 5. Analiză și studii de caz 

6 (mixt)

2 (față în față)

4 (față în față)

 

Evaluare finala

2 (webinar față în față)

-

-

2 (webinar față în față)

Total

24

6

16

2

 

e. Calendarul programului

Ziua

Interval orar

Tema

Tip activitate

I

(4h)

16.00 -  20.00

 

Modul 1. Violența școlară - Precizări conceptuale și abordări actuale (3h)

Modul 2. Forme de bullying în școală și cauzele apariției acestuia (1h)

Teorie + aplicații

(mixt)

II

(4h)

16.00 -  20.00

 

Modul 2. Forme de bullying în școală și cauzele apariției acestuia (2h)

Modul 3. Perspectiva poliției asupra bullyingului (2h)

Teorie + aplicații

(mixt)

III

(4h)

16.00 -  20.00

 

Modul 3. Cazuri în care se acordă primul ajutor (4h)

 

Teorie + aplicații

(mixt)

IV

(4h)

16.00 -  20.00

 

Modul 4. Experiența școlii în prevenirea și combaterea fenomenelor de bullying, măsuri de prevenție și de intervenție (4h)

Teorie + aplicații

(mixt)

V

(4h)

16.00 -  20.00

 

Modul 5. Analiză și studii de caz  (4h)

Aplicații

(mixt)

 

V

(2h)

16.00 -  18.00

 

Modul 5. Analiză și studii de caz  (2h)

Aplicații

(față în față)

 

V

(2h)

16.00– 18.00

Evaluare finala (2h)

Evaluare

(webinar față în față)

 

f. Modalități de evaluare

Evaluare pe parcurs teorie

Evaluare pe parcurs  aplicaţii

Evaluare finală

Prezenţa şi gradul de implicare în sarcinile stabilite în sesiunile de formare față în față și în finalizarea  temelor offline.

Evaluarea formativă curentă.

Studiu de caz

 

2. Resurse umane

a. Formatori implicaţi: 

- Prof. Dobrete Florentina Adina – director CCD, grad didactic I, certificat Formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea, formator/ consilier ARACIP

- Prof. Şandru Valeria – prof. metodist al Casei Corpului Didactic Vâlcea, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea;

- Prof. Mărgărita Elena Antoanela – prof. metodist al Casei Corpului Didactic Vâlcea, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea;

b. Coordonatorul programului profesor metodist CCD Ciochină Luisa Ana

 Curs cu taxă: 170 lei