1. Criterii curriculare
Publicul ţintă vizat: profesori debutanţi(care deţin gradul didactic definitiv, respectiv gradul didactic II) ce predau urmatoarele discipine: istorie, geografie, religie, stiinte socio-umane
Justificarea ofertei : rezultatele obţinute de tinerele cadre didactice la examenele de titularizare, respectiv pentru obţinerea gradelor didactice fac necesară o pregătire psihopedagogică suplimentară, formarea iniţială pe acest aspect al carierei didactice prezentând deficienţe majore; necesitatea ca, în special tinerele cadre didactice să obţină informaţii şi să-şi formeze competenţe adecvate pentru a fi capabile să-şi planifice cariera, de a identifica oportunităţile pe care le poate oferi cariera didactică;
Durata: 24 ore
Curriculum-ul programului:
a. Competenţe vizate
1. Elabora documente de planificare şi proiectare didactică şi a altor documente curriculare, utilizând corect conceptele specifice analizei structurale şi generativ-funcţională a curriculumului;
2. Utiliza strategii didactice capabile să satisfacă exigenţele unui învăţământ modern bazat pe competenţe, pe integrarea elementelor de evaluare, a elementelor TIC şi a principiilor educaţiei incluzive;
3.Utiliza resurse şi instrumente adecvate în vederea unui management eficient al carierei didactice prin parcurgerea etapelor cadrului legal
b. Planificarea moduleler tematice
MODUL TEMATIC |
Total ore |
Teorie |
Aplicaţii |
Evaluare |
1.CURRICULUM ŞI CADRUL DE REFERINŢĂ AL CURRICULUMULUI NAŢIONAL |
7h |
2h |
4h |
1h |
PLANUL-CADRU DE ÎNVĂŢĂMÂNT |
8h |
2h |
4h |
2h |
3. APLICAREA PROGRAMEI ŞCOLARE ŞI PROIECTAREA DEMERSULUI DIDACTIC |
7h |
2h |
4h |
1h |
Evaluare finala |
2 h |
- |
- |
2h |
Total |
24 h |
6 ore |
12 h |
h |
c. Calendarul programului
Ziua |
Interval orar |
Tema |
Tipul activității |
Formator |
I (8 ore) |
8.00-9.00 |
1. .CURRICULUM ŞI CADRUL DE REFERINŢĂ AL CURRICULUMULUI NAŢIONAL |
Curs |
Prof. Luca Adrian Prof. Ulmeanu Laurențiu
|
9.00-11.30 |
Aplicații |
|||
11.30-12.00 |
Evaluare |
|||
12.00-13.00 |
Curs |
|||
13.00-15.00 |
Aplicații |
|||
15.00-16.00 |
Evaluare |
|||
II (8 ore) |
8.00-9.00 |
2. PLANUL-CADRU DE ÎNVĂŢĂMÂNT |
Curs |
|
09.00-11.00 |
Aplicații |
|||
11.00-12.00 |
Evaluare |
|||
12.00-13.00 |
Curs |
|||
13.00-15.00 |
Aplicații |
|||
15.00-16.00 |
Evaluare |
|||
III (6 ore) |
8.00-10.00 |
3. APLICAREA PROGRAMEI ŞCOLARE ŞI PROIECTAREA DEMERSULUI DIDACTIC |
Curs |
|
10.00-13.30 |
Aplicații |
|||
13.30-14.00 |
Evaluare |
|||
IV (2 ore) |
10.00-12.00 |
Evaluare finală |
Evaluare |
d. Modalităţide evaluare a cursanţilor:
Evaluare teorie |
Evaluare aplicaţii |
Evaluare finală |
prezenţa și implicare |
Evaluare continuă vizează acoperirea subiectelor/ încadrarea în timp, implicarea si interesul participanţilor, nevoile de formare ca urmare a sesiunii, analiza punctelor slabe in vederea transformarii lor în puncte tari, chestionar de evaluare. Activitatea la seminar – prezenţă activă, lucrul în echipă, investigaţii practice. |
Realizarea unui portofoliu didactic |
2. Resurse umane
Formatori:
prof. Luca Adrian, director CCD, formator județean
prof. Ulmeanu Dan Laurențiu, inspector școlar, formator județean
1.Criterii curriculare
Public - ţintă vizat: cadre didactice care vor sa predea opţionalul Dezbatere, oratorie şi retorica sau să înfiinţeze un club de bate
Justificarea ofertei:
Acreditarea de către MECTS a opţionalului Dezbatere, oratorie şi retorica; desfăşurarea în ultimii trei ani a competiţiei naţionale „Tinerii dezbat” competiţie destinată elevilor de liceu; existenţa unor asociaţii de cluburi de dezbateri la nivel naţional (de exemplu ARDOR OLTENIA)
Durata: 24 ore
Curriculum-ul programului:
a. Competențe vizate
b. Planificarea modulelor tematice:
Modul tematic |
Total ore |
Teorie |
Aplicatii |
Evaluare |
Comunicarea in dezbateri |
3h |
1 |
2 |
|
Temele dezbaterii şi interpretarea lor |
3h |
1 |
2 |
|
Argumentare |
2h |
1 |
1 |
|
Contrargumentare |
2h |
1 |
1 |
|
Formatul WS |
9h |
3 |
6 |
|
Arbitrajul în dezbateri |
3h |
1 |
2 |
|
Evaluare finala |
2 h |
|
|
2h |
Total |
24h |
7 |
15 |
2 |
c. Calendarul programului:
Ziua |
Intervalul orar |
Tema |
Tip de activitate |
Formatori |
I (8 h)
|
8 - 11 |
Comunicarea in dezbateri |
Curs Aplicații |
Prof. Cionică Maria
Prof. Cioinică Constantin |
11 – 14 |
Temele dezbaterii şi interpretarea lor |
Curs Aplicații |
||
14 – 16 |
Argumentare |
Curs Aplicații |
||
II ( 8 h) |
8 - 10 |
Contrargumentare |
Curs Aplicații |
|
10 – 16 |
Formatul WS |
Curs Aplicații |
||
III (6 h) |
8 – 11 |
Formatul WS |
Curs Aplicații |
|
11 - 14 |
Arbitrajul în dezbateri |
Curs Aplicații |
||
IV (2h) |
13.00 – 14.00 |
Evaluare finală: prezentarea unei moţiuni, în format WS, caz afirmator sau negator |
Evaluare |
Modalități de evaluare a cursanților:
Evaluare teorie |
Evaluare aplicaţii |
Evaluare finala |
prezenţa si implicare |
|
Un caz afirmator sau negator, într-un format la alegere, pe o moţiune prestabilită. |
2. Resurse umane:
- Prof. Cioinică Maria, Liceul Constantin Brâncoveanu Horezu
- Prof. Cioinică Constantin, Liceul Constantin Brâncoveanu Horezu
Publicul ţintă vizat: cadre didactice în curs de perfecționare prin obținerea gradelor didactice
Justificarea ofertei: idealul educațional al școlii românești constă în dezvoltarea liberă, integrală și armonioasă a individualității umane și dezvoltarea personală și profesională și în evoluția în carieră. Formarea continuă a cadrelor didactice reprezintă activități care au ca scop dezvoltarea competențelor, cunoștințelor și expertizei modulare.
Durata : 24 ore
Ziua |
Orar |
Tema |
Tip de activitate |
Formatori |
I (8 h) |
|
|
Curs |
Prof. Apostol Doinița Prof. Șandru Valeria Prof. Stroescu Laura |
9 - 11 |
Aplicații |
|||
11 – 12 |
Curs |
|||
12 – 14 |
Aplicații |
|||
14 – 16 |
Evaluare |
|||
II(8 h) |
8 – 10 |
3. Evoluția în carieră prin definitivarea în învățământ și obținerea gradelor didactice 4. Planul de dezvoltare profesională |
Curs |
|
10 - 12 |
Aplicații |
|||
12 – 14 |
Aplicații |
|||
14 – 16 |
Evaluare |
|||
III(8 h) |
8 – 10 |
5. Instrumente de lucru pentru realizarea planului de dezvoltare profesională |
Curs |
|
10 - 12 |
Aplicații |
|||
12 – 14 |
Aplicații |
|||
14 – 16 |
Evaluare |
|||
IV (4h) |
9 - 11 |
Evaluare finală: proiect metodico-ştiinţific la una din temele programului, prezentat în cadrul şedinţei publice (în conf. cu art. 20 litera f, din O.M.Ed.C. 4611/2005), prin utilizarea dispozitivelor multimedia (PC şi videoproiector) |
Evaluare |
Modalităţi de evaluare a cursanţilor:
Evaluare teorie |
Evaluare aplicaţii |
Evaluare finala |
prezenţa și implicare |
activitatea la seminar – prezenţă activă, alcătuirea unor bibliografii, comentarii de citate, analize de text, dezbateri, jocuri de rol, studiul de caz, brain-stormingul, interviul, înregistrări audio-video; proiecte, referate, portofolii – portofoliul, teste, fişă psiho-pedagogică, referate, recenzii, conspecte, de alcătuit o bibliografie, investigaţii practice. |
proiect specific |
2. Resurse umane:
- Prof. Apostol Doinița, inspector școlar DRU,
- Prof. Șandru Valeria, profesor metodist CCD Vâlcea,
- Prof. Stroescu Laura, profesor Școala Gimnazială nr. 10 Râmnicu Vâlcea,
1.Criterii curriculare
Publicul ţintă vizat: Cadrele didactice, consilieri şcolari
Justificarea ofertei: O personalitate armonioasă, cu un înalt nivel al inteligenţei emoţionale se dezvoltă prin formarea competenţelor emoţionale şi sociale în perioada şcolarităţii. Prin această activitate urmărim diseminarea în rândul cadrelor didactice a exemplelor de bună practică privind competenţele emoţionale şi sociale.
Durata: 24 ore
Curriculum-ul programului:
b. Planificarea modulelor tematice
Modul tematic |
Total ore |
Teorie |
Aplicaţii-evaluare |
Conceptul de dezvoltare. Teorii privind dezvoltarea |
4 |
1 |
3 |
Etapele de dezvoltare şi dinamica personalităţii |
4 |
2 |
2 |
Rolul familiei in creşterea şi dezvoltarea copilului |
8 |
3 |
5 |
Dezvoltarea abilităţilor socio emoţionale la copii şi adolescenţi |
6 |
2 |
4 |
Evaluare finală |
2 |
|
|
Total |
24 |
8 |
14 |
c. Calendarul programului
Ziua |
Interval orar |
Tema |
Tip activitate |
Formator |
1 |
9-17 |
Conceptul de dezvoltare. Teorii privind dezvoltarea |
curs aplicaţii |
Prof. Nichita Ligia
Prof. Lupu Daniela |
2 |
Etapele de dezvoltare şi dinamica personalităţii |
curs aplicaţii evaluare |
||
3 |
9-17 |
Rolul familiei in creşterea şi dezvoltarea copilului |
curs aplicaţii evaluare |
|
4 |
9-17 |
Dezvoltarea abilităţilor socio- emoţionale la copii şi adolescenţi |
curs aplicaţii evaluare |
|
5 |
10-12 |
Evaluare finală |
evaluare |
Evaluare teorie |
Evaluare aplicaţii |
Evaluare finală |
Prezenţă şi implicare |
Activitatea la seminar – prezenţă activă, lucrul în echipă, calitatea produselor activităţii |
Alcătuirea şi prezentarea unui portofoliu personal |
2. Resurse umane
Prof. Nichita Ligia, Liceul Tehnologic Henri Coandă Rm. Vâlcea
Prof. Lupu Daniela, CJRAE
1.Criterii curriculare
Publicul ţintă vizat: Profesori diriginți/Învățători/educatori – toate nivelele de învăţământ
Justificarea ofertei: Proiectul îşi propune să desfăşoare activităţi de formare pentru profesorii diriginți, contribuind astfel în mod direct la asigurarea calităţii şi creşterii eficienţei activităţii de dirigenție.
Durata: 24 ore
Curriculum-ul programului:
a. Competenţe vizate:
b. Planificarea modulelor tematice
Modul tematic |
Total ore |
Teorie |
Aplicaţii |
Dirigintele – atribuții și responsabilități |
5 |
1 |
3 |
Cadrul legislativ al profesiei |
2 |
2 |
- |
Organizarea activităţii de dirigenție |
8 |
2 |
6 |
Promovarea metodelor de lucru în activitatea de dirigenție |
5 |
1 |
4 |
Evaluare finală |
4 |
- |
|
Total |
24 |
7 |
13 |
c. Calendarul programului
Ziua |
Interval orar |
Tema |
Tip activitate |
Formator |
1 |
9-16 |
Dirigintele – atribuții și responsabilități |
curs aplicaţii |
Prof. Nicula Florentina Cristina Prof. Șandru Valeria |
2 |
Cadrul legislativ al profesiei |
curs aplicaţii |
||
3 |
9-17 |
Organizarea activităţii dirigenție |
curs aplicaţii |
|
4 |
9-14 |
Promovarea metodelor de lucru în activitatea de dirigenție |
curs aplicaţii |
|
5 |
9-13 |
Evaluare finală |
evaluare |
Evaluare teorie |
Evaluare aplicaţii |
Evaluare finală |
Prezenţă şi implicare |
Activitatea la seminar – prezenţă activă, lucrul în echipă, calitatea produselor activităţii |
Alcătuirea şi prezentarea unui portofoliu personal |
2. Resurse umane
prof. Nicula Florentina Cristina – director CJRAE Vâlcea
prof. Șandru Valeria – CCD Vâlcea