1. Criterii curriculare:
Public – ţintă vizat: cadre didactice din învăţământul preuniversitar
Justificarea ofertei: promovarea respectului pentru drepturile omului şi pentru libertăţile fundamentale, a respectului faţă de sine şi respectul faţă de alţii; dezvoltarea unor atitudini şi comportamente care să conducă la respectarea drepturilor celorlalţi, promovarea egalităţii de gen, respectarea, înţelegerea şi valorizarea diversităţii culturale, în special în ceea ce priveşte diferenţele naţionale, etnice, religioase, lingvistice şi alte minorităţi sau comunităţi; promovarea cetăţeniei active şi a democraţiei.
Durata programului: 24 ore
Locul de desfășurare a programului: Colegiul Naţional “Mircea cel Bătrân”, Rm. Vâlcea, CNI Matei Basarab
Curriculum-ul programului:
a. Competenţe vizate:
1. Consolidarea cunoştinţelor privind Drepturile Omului şi Educaţia pentru Drepturile Omului;
2. Stimularea abilităţilor de facilitare;
3. Identificarea paşilor necesari pentru dezvoltarea unui program de Drepturile Omului;
4. Exersarea abilităţilor de planificare a programelor de Drepturile Omului;
5. Creşterea competenţelor în evaluarea programelor de Drepturile Omului;
b. Planificarea modulelor tematice
Modul tematic |
Total ore |
Teorie |
Aplicatii |
Evaluare |
1. Introducere în Educatia pentru Drepturile Omului |
2 |
1 |
1 |
- |
2. Drepturile copilului |
4 |
1 |
3 |
- |
3. Metode pentru programele de educaţie pentru drepturile omului |
6 |
2 |
3 |
1 |
4. Programe pentru dezvoltarea EDO |
6 |
2 |
3 |
1 |
5. Promovarea drepturilor omului |
4 |
1 |
3 |
- |
Evaluare finală |
2 |
- |
- |
2 |
Total |
24 |
7 |
13 |
4 |
c. Calendarul programului:
Ziua |
Interval orar |
Tema |
Tip activitate |
Formatori |
1 |
8,00-14,00 |
1. Introducere în Educatia pentru Drepturile Omului 2. Drepturile copilului |
curs aplicatii |
Prof. Bică Andra prof. Șandru Valeria Prof. Samoilă Daniela Mihaela
|
2 |
8,00-16,00 |
3. Metode pentru programele de educaţie pentru drepturile omului |
curs aplicatii evaluare |
|
3 |
8,00-16,00 |
4. Programe pentru dezvoltarea EDO 5. Promovarea drepturilor omului |
curs aplicaţii evaluare |
|
4 |
10.00-14,00 |
Evaluare finală |
evaluare |
d. Modalităţi de evaluare a cursanţilor
Evaluare teorie |
Evaluare aplicaţii |
Evaluare finală |
prezenţa şi implicare |
Evaluare continuă care vizează acoperirea subiectelor/ incadrarea in timp, implicarea si interesul participantilor, nevoile de formare ca urmare a sesiunii, analiza punctelor slabe in vederea transformarii lor in puncte tari, chestionar de evaluare. Activitatea la seminar – prezenţă activă, lucrul in echipă,investigaţii practice. |
Portofoliu – elaborarea unui portofoliu de curs (fişe, chestionare, opţional) şi a unui proiect didactic |
2. Resurse umane:
- prof. Bică Andra, inspector școlar general, , grad didactic I, certificat Formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea.
- prof. Șandru Valeria, profesor metodist CCD, grad didactic I, certificat Formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea.
- prof. Samoilă Daniela Mihaela – profesor istorie, inspector școlar, grad didactic I, certificat Formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea.
Coordonatorul programului: profesor metodist CCD Pleșea Cristina
1. Criterii curriculare
Public țintă vizat: profesori de matematică (gimnaziu şi liceu) din județul Vâlcea
Justificare : Program de formare vine în sprijinul tinerilor absolvenţi de facultate şi nu numai. Program de formare vă propune să urmaţi un parcurs care are ca destinaţie crearea unei oportunităţi de reuşită în proiectarea şi susţinerea unei lecţii pentru fiecare cadru didactic tânar, în funcţie de interesele, nevoile şi posibilităţile acestuia. Calitatea serviciilor educaţionale oferite de o instituţie de învăţământ trebuie să fie o prioritate fundamentală pentru toate cadrele didactice. Este important ca fiecare profesor să simtă că reprezintă un reper semnificativ în viaţa şcolii, că şi el este înţeles şi apreciat pentru reuşita elevilor
Durata: 24 ore
Locul de desfășurare a programului: Colegiul Naţional “Mircea cel Bătrân”, Rm. Vâlcea, Liceul Tehnologic ”Căpitan Nicolae Pleșoianu”
Curriculum-ul programului
Planificarea pe module tematice - timp alocat
Nr. crt. |
Modul |
Nr. ore |
1. |
Componenţele Curriculumului Naţional. Relaţia dintre curriculum şi evaluare. Obiectul metodicii predării matematicii |
8 ore |
2. |
Observarea şi evaluarea unei lecţii. Proiectarea şi conţinutul lecţiei. Obiective şi strategii didactice. |
8 ore |
3. |
Desfăşurarea lecţiei – activitatea profesorului; activitatea elevilor. Stiluri de învăţare. Învăţarea centrată pe elev. |
6 ore |
4. |
Metode şi tehnici de evaluare |
2 ore |
5. |
Descriptori de performanţă. Portofoliul profesorului. |
|
Ziua |
Intervalul orar |
Tema |
Tip de activitate |
I (8 h) |
|
|
Curs |
10 - 12 |
Aplicaţii |
||
12 – 14 |
Curs |
||
14 - 16 |
Aplicaţii |
||
II (8 h) |
8 – 10 |
|
Curs |
10 – 12 |
Aplicaţii |
||
12 - 14 |
Curs |
||
14 - 16 |
Aplicaţii |
||
III (6h) |
8 – 10 |
|
Curs |
10 – 12 |
Aplicaţii |
||
12 – 14 |
Aplicaṭii |
||
IV (2h) |
9 - 11 |
Evaluare finală |
Evaluare |
Modalităţi de evaluare
Evaluare teorie |
Evaluare aplicaţii |
Evaluare finală |
Prezenţă şi implicare |
|
Alcătuirea şi prezentarea unui portofoliu personal care va cuprinde următoarele materiale: -două fişe de observare a lecţiei (pentru două cadre didactice diferite); -un test predictiv; - un test sumativ cu diferite tipuri de itemi -un plan de lectie
|
2. Resurse umane
2.1. Formatori implicați:
- Pleşea Adina Cristina-prof. metodist CCD ,Matematică, Grad didactic I, certificat ANPC formator, adeverință formator CCD
- Văcaru C Ştefania Diana- dir. Adj. Şcoala Gimnazială “Anton Pann”, Matematică, Grad didactic I, certificat ANPC formator,
2.2. Coordonatorul programului Profesor metodist Şandru Valeria
1. Criterii curriculare
Public țintă vizat: profesori si maiștri instructori din învăţământul liceal tehnologic care predau discipline din învățământul preuniversitar tehnologic din județul Vâlcea
Justificare
Continuarea şi aprofundarea pregătirii profesionale a profesorilor si maiștrilor instructori prin formarea unei viziuni unitare asupra disciplinelor ca tehnologie şi obiect de învăţământ prin înţele-gerea principiilor care stau la baza procesului de formare a noțiunilor; această pregătire are ca impli-cație directă abordarea competentă a conţinutului programelor şcolare pentru învăţământul preuni-versitar;
- Perfecţionarea pregătirii metodice a profesorului şi maistrului instructor în scopul sporirii eficienţei lecției, încât aceasta să fie clară şi atractivă pentru elevi, corectă din punct de vedere ştiin-ţific şi metodic.
- Condiții pentru conceperea unui CDL eficient și performant
Durata: 24 ore
Locul de desfășurare a programului: Liceul Tehnologic ”Nicolae Pleșoianu”, Sala curs CCD
Curriculum-ul programului
Competențe vizate:
Să utilizeze în mod adecvat cunoştinţele de didactică generală, de metodică a specialităţii şi psihopedagogie;
Să adopte strategii didactice care să permită utilizarea eficientă a mijloacelor şi auxiliarelor didactice în procesul instructiv-educativ.
Să-şi dezvolte competenţele necesare implementării şi adaptării măsurilor adiacente reformei din educaţie (stabilirea curriculum-ului la decizia şcolii, alegerea manualelor alternative, aplicarea noului sistem de evaluare, planificarea şi proiectarea activităţii didactice etc.)
S-şi reactualizeze cunoştinţele psiho-pedagogice şi să-şi dezvolte capacităţile de utilizare a metodelor moderne de educaţie.
Planificarea pe module tematice
Nr. crt. |
Modul |
Nr. ore |
1. |
Proiectarea didactică – de la concept la realizare practică Strategii didactice inovatoare Metodele de predare – învăţare între tradițional şi modern |
8 |
2. |
Mijloacele de învăţământ şi rolul lor Modalităţi de sporire a motivației pentru învăţare Activitatea suplimentară pentru elevii dotați în vederea concursurilor interdisciplinare tehnice şi concursurilor pe meserii |
8 |
3. |
Activitatea diferențiată şi de recuperare pentru elevii cu dificultăți de învăţare Noutate şi actualitate în IPT Modalităţi de integrare a lor în activitatea la clasă Elaborarea CDL |
6 |
4. |
Evaluare |
2 |
Calendarul programului:
Ziua |
Intervalul orar |
Tema |
Tip de activitate |
I (8 h) |
8 – 10 |
Proiectarea didactică – de la concept la realizare practică Strategii didactice inovatoare Metodele de predare – învăţare între tradițional şi modern |
Curs |
10 - 12 |
Aplicaţii |
||
12 – 14 |
Curs |
||
14 - 16 |
Aplicaţii |
||
II (8 h) |
8 – 10 |
Mijloacele de învăţământ şi rolul lor Modalităţi de sporire a motivației pentru învăţare Activitatea suplimentară pentru elevii dotați în vederea concursurilor interdisciplinare tehnice şi concursurilor pe meserii |
Curs |
10 – 12 |
Aplicaţii |
||
12 - 14 |
Curs |
||
14 - 16 |
Aplicaţii |
||
III (6h) |
8 – 10 |
Activitatea diferențiată şi de recuperare pentru elevii cu dificultăți de învăţare Noutate şi actualitate în IPT Modalităţi de integrare a lor în activitatea la clasă Elaborarea CDL |
Curs |
10 – 12 |
Aplicaţii |
||
12 – 14 |
Aplicaṭii |
||
IV (2h) |
9 - 11 |
Portofoliu |
Evaluare |
Modalităţi de evaluare
Evaluare teorie |
Evaluare aplicaţii |
Evaluare finală |
10% Prezenţă şi implicare |
40%, procent repartizat pentru: Frecvenţă – 10% (prezenţă fizică); Activitatea la seminar – 20% (prezenţă activă, alcătuirea unor bibliografii, comentarii de citate, analize de text, dezbateri, jocuri de rol, studiul de caz, brainstormingul, interviul, înregistrări audio-video); Proiecte, referate, portofolii |
50% - elaborarea temelor propuse, susţinerea uneia dintre ele, prin utilizarea unor programe digitale alese de propunător: STRUCTURA PORTOFOLIULUI DE EVALUARE Proiect de lecție |
2. Resurse umane
Formatori implicați:
- Ciobanu Dumitru, electromecanica, gradul I, superior, profesor metodist CCD , certificat ANPC formator, adeverința CCD
- Manea Luminița, electrotehnică, gradul I, superior, inspector de specialitate, certificat ANPC formator, adeverință CCD
Coordonatorul programului profesor metodist CCD Diaconu Aurelia
1. Criterii curriculare
Public țintă vizat: Profesori de religie din județul Vâlcea
Justificare: La clasa pregătitoare este necesară o pregătire pedagogică și metodică specifică adaptării la particularităţile de vârstă ale elevilor astfel încât, procesul didactic să fie puternic eficientizat și dinamizat prin utilizarea unor mijloace cât mai atractive și accesibile în scopul atingerii competenţelor vizate. Acest proces se va realiza prin:
- optimizarea activităţii educative sub toate aspectele sale, de la cele particulare ale instruirii, ale conceperii curriculum-ului, ale organizării sistemului de învăţămant, ale managementului educaţional şi evaluării, pȃnă la sporirea valenţelor sale formative;
- valorificarea potenţialului educativ al conţinuturilor informaţionale;
- familiarizarea cadrelor didactice cu mijloace didactice eficiente și dinamice utilizate în formarea școlarului de vârstă mică;
- necesitatea motivării elevilor prinr-o gamă cât mai bogată și diversă de metode didactice în scopul învăţării religiei şi al formării personalităţii duhovniceşti;
- dezvoltarea creativităţii în procesul didactic;
Durata: 24 ore
Locul de desfășurare a programului: Colegiul Naţional "Mircea cel Bătrân"
Curriculum-ul programului
Competențe vizate:
Adoptarea strategiilor didactice care să permită utilizarea eficientă a mijloacelor şi a auxiliarelor didactice în procesul instructiv-educativ;
Proiectarea, conducerea şi realizarea procesului instructiv – educativ, ca act de comunicare;
Selectarea metodelor optime în vederea formării gândirii critice şi deprinderilor practice, înţelegerea mecanismului de formare a trăsăturilor psihomorale şi adoptarea metodelor şi tehnicilor de cunoaştere şi activizare a elevilor de clasa pregătitoare.
Planificarea pe module tematice
Nr. Crt. |
Modul |
Nr. ore |
1. |
Specificul, scopul și obiectivele predării religiei la clasa pregătitoare; importanţa cunoașterii particularităţilor de vârstă ale școlarului mic |
3 |
2. |
Regulile grupului la clasa pregătitoare |
5 |
3. |
Strategii de interacţiune didactică |
8 |
4. |
Evaluarea la clasa pregătitoare |
6 |
5 |
Evaluare finală |
2 |
Calendarul programului:
Ziua |
Interval orar |
Tema |
Tip activitate |
I |
8 - 13 |
1. Specificul, scopul și obiectivele predării religiei la clasa pregătitoare; importanta cunoașterii particularităţilor de vârstă ale școlarului mic |
Teorie + aplicații |
II |
8 - 13 |
2.Regulile grupului la clasa pregătitoare |
Teorie + aplicații |
III |
8 - 15 |
3.Strategii de interacţiune didactică |
Teorie + aplicații |
IV |
8 - 13 |
4. Evaluarea la clasa pregătitoare |
Teorie + aplicații |
V |
9 - 11 |
Evaluare finală |
Evaluare |
Modalităţi de evaluare a cursanţilor
Evaluare teorie |
Evaluare aplicaţii |
Evaluare finală |
10% Prezenţă şi implicare |
40%, procent repartizat pentru: Frecvenţă – 10% (prezenţă fizică); Activitatea la seminar – 20% (prezenţă activă, alcătuirea unor bibliografii, comentarii de citate, analize de text, dezbateri, jocuri de rol, studiul de caz, brainstormingul, interviul, înregistrări audio-video); Proiecte, referate, portofolii |
50% - elaborarea temelor propuse, susţinerea uneia dintre ele, prin utilizarea unor programe digitale alese de propunător: STRUCTURA PORTOFOLIULUI DE EVALUARE (proiect didactic) |
2. Resurse umane
Formatori implicați:
1. Prof. Romeo Popescu, grad didactic I, inspector școlar ISJ Vâlcea grad didactic I, certificat CNFPA, adeverință formator CCD
2. Prof. Daniela Ionescu, grad didactic I, grad didactic I, certificat CNFPA, adeverință formator CCD
3. Prof. Laura Lăcraru, grad didactic I, grad didactic I, certificat CNFPA, adeverință formator CCD
Coordonatorul programului: profesor metodist CCD Pleșea Cristina
1. Criterii curriculare
Publicul ţintă vizat: învăţători debutanți, suplinitori sau titulari
Justificarea ofertei: învăţătorii trebuie să demonstreze o serie de abilități și competențe în plan profesional, didactic și social, prin creativitatea, rigurozitatea și competența cu care acestea își construiesc demersul didactic.
Durata: 24 ore
Locul de desfășurare: Școala Gimnazială Nr.4 Rm.Vâlcea
Curriculum-ul programului:
a. Competenţe vizate
b. Planificarea moduleler tematice
Modul tematic |
Total ore |
Teorie |
Aplicaţii |
Evaluare |
1. Curriculum școlar |
4h |
1 h |
3 h |
- |
2. Obiectivele predării – învățării |
4h |
1 h |
3 h |
- |
3. Cadrul metodologic al învățării |
4h |
1 h |
3 h |
- |
4. Proiectarea instruirii |
4 h |
1 h |
3 h |
- |
5. Evaluarea si reglarea activității didactice |
6h |
1 h |
4 h |
1 |
Evaluare finală |
2 h |
- |
- |
2 |
Total |
24 h |
5 ore |
16 h |
3 h |
c. Calendarul programului
Ziua |
Interval orar |
Tema |
Tipul activității |
I (8 ore) |
8.00-9.00 |
1. Curriculum școlar |
Curs |
9.00-11.30 |
Aplicații |
||
11.30-12.00 |
Evaluare |
||
12.00-13.00 |
2. Obiectivele predării – învățării
|
Curs |
|
13.00-15.00 |
Aplicații |
||
15.00-16.00 |
Evaluare |
||
II (8 ore) |
8.00-9.00 |
3. Cadrul metodologic al învățării
4.Proiectarea instruirii
|
Curs |
09.00-11.00 |
Aplicații |
||
11.00-12.00 |
Evaluare |
||
12.00-13.00 |
Curs |
||
13.00-15.00 |
Aplicații |
||
15.00-16.00 |
Evaluare |
||
III (6 ore) |
8.00-10.00 |
5. Evaluarea si reglarea activității didactice |
Curs |
10.00-13.30 |
Aplicații |
||
13.30-14.00 |
Evaluare |
||
IV (2 ore) |
10.00-12.00 |
Evaluare finală |
Evaluare |
d. Modalităţi de evaluare a cursanţilor
Evaluare teorie |
Evaluare aplicaţii |
Evaluare finală |
Prezenţa și implicare |
Evaluare continuă care vizează acope-rirea subiectelor/ încadrarea în timp, implicarea si interesul participanţilor, ne-voile de formare ca urmare a sesiunii, ana-liza punctelor slabe in vederea transfor-marii lor în puncte tari, chestionar de evaluare. Activitatea la seminar – prezenţă activă, lucrul în echipă, investigaţii practice. |
Alcătuirea și prezentarea unui portofoliu personal care va cuprinde următoarele materiale: Proiectul unui curs opțional, proiectarea unei unități de învățare și un test sumativ cu diferite tipuri de itemi Prezentarea orală teoretică și practică a unei secvențe cuprinsă în tematica cursului |
2. Resurse umane
- prof. Șandru Valeria, profesor metodist CCD, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
- prof. Onogea Ioan, profesor învățământ primar, inspector școlar ISJ Vâlcea, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
- Prof. Predișor Corina, profesor învățământ primar, grad didactic I, certificat formator acreditat ANC (CNFPA), adeverință formator CCD Vâlcea
b. Coordonatorul programului: profesor metodist CCD Diaconu Aurelia